Follow
Hector Garcia-Rodicio
Hector Garcia-Rodicio
Verified email at unican.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Are instructional explanations more effective in the context of an impasse?
E Sánchez, H García-Rodicio, SR Acuna
Instructional Science 37, 537-563, 2009
822009
Qué, cómo y quién: tres dimensiones para analizar la práctica educative
E Sánchez, JR García, N Castellano, R De Sixte, A Bustos, ...
Cultura y Educación 20 (1), 95-118, 2008
812008
Orientación educativa. Atención a la diversidad y educación inclusiva
EM Ortega, TM Majós, JRG Pérez, HG Rodicio, IG Alemany, AM Moreno, ...
Graó, 2011
632011
Fostering active processing of instructional explanations of learners with high and low prior knowledge
SR Acuña, H García Rodicio, E Sánchez
European journal of psychology of education 26, 435-452, 2011
592011
Comprensión de textos: conceptos básicos y avances en la investigación actual
E Sánchez Miguel, H GARCÍA-RODICIO
Aula: revista de pedagogía de la Universidad de Salamanca 20, 83-103, 2014
572014
Re-lectura del estudio PISA: qué y cómo se evalúa e interpreta el rendimiento de los alumnos en la lectura
E Sánchez, H García-Rodicio
Revista de educación, 2006
572006
Using online measures to determine how learners process instructional explanations
E Sanchez, H Garcia-Rodicio
Learning and Instruction 26, 1-11, 2013
362013
The use of modality in the design of verbal aids in computer-based learning environments
E Sanchez, H Garcia-Rodicio
Interacting with computers 20 (6), 545-561, 2008
332008
Support for self-regulation in learning complex topics from multimedia explanations: do learners need extensive or minimal support?
H Garcia Rodicio, E Sánchez, SR Acuna
Instructional Science 41, 539-553, 2013
312013
Students’ evaluation strategies in a Web research task: Are they sensitive to relevance and reliability?
HG Rodicio
Journal of Computing in Higher Education 27, 134-157, 2015
222015
Aids to computer-based multimedia learning: A comparison of human tutoring and computer support
HG Rodicio, E Sánchez
Interactive Learning Environments 20 (5), 423-439, 2012
212012
Questioning as an instructional strategy in multimedia environments: does having to answer make a difference?
H Garcia-Rodicio
Journal of Educational Computing Research 52 (3), 365-380, 2015
172015
Does the detection of misunderstanding lead to its revision?
H García-Rodicio, E Sánchez
Metacognition and Learning 9 (3), 265-286, 2014
162014
La capacidad de comprensión. Procesos, dificultades y ayudas
H García Rodicio
142016
Tomando la temperatura al aprendizaje-servicio:¿ qué procesos de aprendizaje fríos y cálidos promueve?
H García Rodicio, G Silió Sáiz
Revista Iberoamericana de Educación, 2012
132012
Learning from multimedia presentations: the effects of graphical realism and voice gender.
H García Rodicio
Universidad de Almería., 2012
122012
A comparison of reading aloud, silent reading and follower reading. Which is best for comprehension?/Una comparación de lectura en voz alta, lectura en silencio y lectura de …
H García-Rodicio, MÁ Melero, MB Izquierdo
Journal for the Study of Education and Development 41 (1), 138-164, 2018
102018
Support for learning from multimedia explanations. A comparison of prompting, signaling, and questioning
H García-Rodicio
Journal of Educational Computing Research 50 (1), 29-43, 2014
102014
Una comparación de lectura en voz alta, lectura en silencia y lectura de seguimiento.¿ Cuál es mejor para la comprensión?
HG Rodicio, MÁM Zabal, B Izquierdo-Magaldi
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje …, 2018
72018
La interacción entre función y modalidad del lenguaje. Consecuencias teóricas y prácticas
H García Rodicio
52009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20