Integración Conceptual (Blending) en el discurso y la obra poética de Seamus Heaney MT Calderón Quindós, P Abad García, LA Santos Domínguez Diss. Universidad de Valladolid 5, 2004 | 20 | 2004 |
SciencePro project: Towards excellence in bilingual teaching N Barranco Izquierdo, FJ Sanz Trigueros, MT Calderón Quindós, ... Estudios sobre educación, 159-175, 2016 | 15 | 2016 |
Blending as a theoretical tool for Poetic Analysis: Presenting an Integrational Methodology MT Calderón Quindós Annual Review of Cognitive Linguistics 3 (1), 269-299, 2005 | 13 | 2005 |
Subtitle creation and subtitle alignment as didactic resources for foreign language teaching (Creación de subtítulos y alineación de segmentos como recursos didácticos para la … G Faya-Ornia, N Barranco-Izquierdo, T Calderón-Quindós, ... Culture and Education 34 (1), 180-187, 2022 | 5 | 2022 |
Moons do not bleed but stare: a cognitive approach to Larkin's" Sad Steps" and Plath's" Edge" M Calderón Quindós Universidad de Almería, 2006 | 5 | 2006 |
Developing a Reflective Practitioner through Telecollaboration in Language Teacher Preservice Education-A Bottom-up Perspective E Gajek, MT Calderón-Quindós e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, 44-52, 2018 | 3 | 2018 |
Monboddo y Rousseau (1933) A Lovejoy, TMT Calderón Quindós, IF Calderón Quindós Revista de filosofía 63, 171-194, 2007 | 3 | 2007 |
Standing Unearthed: Construing a Persona behind Plath’s ‘I Am Vertical.’ MT Calderón Quindós Janus Head 10 (1), 157-174, 2007 | 2 | 2007 |
The Manifold Nature of Bilingual Education N Barranco-Izquierdo, MT Calderón-Quindós Cambridge Scholars Publishing, 2020 | 1 | 2020 |
El subtitulado y la alineación como recursos didácticos para la enseñanza de lengua extranjera G Faya Ornia, N Barranco Izquierdo, T Calderón Quindós, C Quijada Diez Innovar para crecer, 2023 | | 2023 |
Combining subtitle creation and subtitle alignment in foreign language teaching a means to foster translation competence and communication skills G Faya Ornia, N Barranco Izquierdo, T Calderón Quindós, C Quijada Díez Benjamins Translation Library, 2023 | | 2023 |
Interlingual Education in the Classroom: An Action Guide to Overcoming Communication Conflicts N Barranco-Izquierdo, MT Calderón-Quindós Trends in Applied Linguistics. The Many Faces of Multilingualism 33, 187-205, 2020 | | 2020 |
La inclusión del alumnado inmigrante a través de las relaciones interlinguales y la mediación NB Izquierdo, MTC Quindós Inclusión y mejora educativa, 440, 2018 | | 2018 |
Proyecto SciencePro: avances hacia la excelencia en educacion bilingue N Barranco Izquierdo, FJ Sanz Trigueros, MT Calderón Quindós, ... Estudios sobre Educacion, 159-176, 2016 | | 2016 |
SciencePro Project: Towards Excellence in Bilingual Teaching AI Alario-Trigueros, MT Calderón-Quindós, FJ Sanz-Trigueros, ... Servicio de Publicaciones Universidad de Navarra, 2016 | | 2016 |
Creating Nature through Science and Art: Discovering the Mountain in the 18th Century 177 F Calderón Quindós, MT Calderón Quindós The Paths of Creation (Castro, Sixto J.; Marcos, A), 177-194, 2011 | | 2011 |
THE FOREIGN LANGUAGE AS A PROFESSIONAL COMPETENCE IN THE DEGREE STUDIES OF SOCIAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY OF VALLADOLID JM Gutiérrez, M Nieto, M de la Calle, TC Quindos ICERI2011 Proceedings, 6200-6207, 2011 | | 2011 |
DEVELOPING PROFESSIONAL COMPETENCES IN “FOREIGN LANGUAGE: ENGLISH”: A COURSE IN THE DEGREE STUDIES OF SOCIAL EDUCATION MT Calderón Quindós ICERI2011 Proceedings, 5956-5964, 2011 | | 2011 |
Yeat's Theatrical Thinking: Imagination between the Real and the Realist E Cámara Arenas, MT Calderón Quindós The Irish knot: essays on imaginary/real Ireland, 137-146, 2008 | | 2008 |
English+ 40: introducción al inglés para programas universitarios de mayores E Cámara Arenas, MT Calderón Quindós Universidad de Valladolid. Secretariado de Publicaciones e Intercambio Editorial, 2008 | | 2008 |