Decoding and reading comprehension: A meta-analysis to identify which reader and assessment characteristics influence the strength of the relationship in English JR García, K Cain Review of educational research 84 (1), 74-111, 2014 | 602 | 2014 |
La lectura en el aula.: Qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer JRG Pérez, JR Pardo, ES Miguel Graó, 2010 | 378 | 2010 |
Elementos para analizar la interacción entre estudiantes y profesores:¿ qué ocurre cuando se consideran diferentes dimensiones y diferentes unidades de análisis? E Sánchez Miguel, JR García Pérez, J Rosales Pardo, R Sixte Herrera, ... Revista de educación, 2008 | 131 | 2008 |
The relation of knowledge of textual integration devices to expository text comprehension under different assessment conditions E Sánchez, JR García Reading and Writing 22, 1081-1108, 2009 | 83 | 2009 |
Qué, cómo y quién: tres dimensiones para analizar la práctica educative E Sánchez, JR García, N Castellano, R De Sixte, A Bustos, ... Cultura y Educación 20 (1), 95-118, 2008 | 81 | 2008 |
Interacción profesor/alumnos y comprensión de textos. Qué se hace y qué se puede hacer E Sánchez, J Rosales, S Suárez Culture and Education 11 (2-3), 71-89, 1999 | 80 | 1999 |
El análisis de la práctica educativa y las propuestas instruccionales: integración y enriquecimiento mutuo E Sánchez, JR García, R De Sixte, N Castellano, J Rosales Journal for the Study of Education and Development 31 (2), 233-258, 2008 | 63 | 2008 |
Can differences in the ability to recognize words cease to have an effect under certain reading conditions? E Sánchez, JR García, AJ Gonzalez Journal of learning disabilities 40 (4), 290-305, 2007 | 57 | 2007 |
The contribution of knowledge about anaphors, organisational signals and refutations to reading comprehension JR García, A Bustos, E Sánchez Journal of Research in Reading 38 (4), 405-427, 2015 | 49 | 2015 |
Competencia retórica. Una propuesta para interpretar las dificultades de comprensión ES Miguel, AJ Gonzalez, RG Pérez Psicothema 14 (1), 77-85, 2002 | 44 | 2002 |
El asesoramiento psicopedagógico como construcción de significados compartidos: un estudio sobre su dificultad JR García, J Rosales, E Sánchez Cultura y Educación 15 (2), 129-148, 2003 | 43 | 2003 |
Un protocolo para observar cómo los profesores ayudan a sus alumnos cuando leen textos en el aula ER Hernández, EC Tellechea, ES Miguel, JR García Psicología Educativa. Revista de los Psicólogos de la Educación 17 (2), 127-145, 2011 | 30 | 2011 |
El desarrollo profesional de los asesores psicopedagógicos: análisis de los resultados de una experiencia de formación JR García, E Sánchez Journal for the Study of Education and Development 30 (4), 499-522, 2007 | 30 | 2007 |
Does rhetorical competence moderate the effect of rhetorical devices on the comprehension of expository texts beyond general comprehension skills? E Sánchez, JR García, A Bustos Reading and Writing 30, 439-462, 2017 | 28 | 2017 |
Comparing rhetorical devices in History textbooks and teachers’ lessons: Implications for the development of academic language skills JR García, M Montanero, M Lucero, I Cañedo, E Sánchez Linguistics and Education 47, 16-26, 2018 | 26 | 2018 |
Interacción profesor-alumnos y comprensión de textos. El papel del profesor en la organización de la responsabilidad conjunta JR Pardo, ES Miguel, RG PÉREZ Revista de educación, 347-360, 2004 | 25 | 2004 |
Principales contribuciones de Vygotsky y la psicología evolutiva soviética M Carretero, JAG Madruga Psicología evolutiva: 1. Teorías y métodos, 143-163, 1998 | 21 | 1998 |
Investigación-reflexión-acción y asesoramiento: análisis de las reflexiones de dos orientadoras en su contexto de trabajo JR García Pérez, JJ Mena Marcos, E Sánchez Miguel España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2011 | 17 | 2011 |
Cross-sectional study of the contribution of rhetorical competence to children's expository texts comprehension between third-and sixth-grade JR García, E Sanchez, K Cain, JM Montoya Learning and Individual Differences 71, 31-42, 2019 | 15 | 2019 |
La lectura de los textos en el aula: qué hacen los alumnos y sus profesores cuando usan los textos y qué se podría llegar a hacer E Sánchez, JR García, J Rosales Barcelona: Graó, 2010 | 14 | 2010 |