Follow
Alfonso Cerezo Medina
Alfonso Cerezo Medina
Lecturer and researcher, Universidad de Málaga
Verified email at uma.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
El papel estratégico de las tecnologías de la información y las comunicaciones en el turismo
AC Medina, AG Plaza
International Journal of Information Systems and Software Engineering for …, 2015
532015
Propuesta metodológica con SIG para la evaluación de la potencialidad del territorio respecto a actividades ecoturísticas y de turismo activo: aplicación en la Sierra de Las …
A Cerezo Medina, FB Galacho Jiménez
Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Investigaciones Turísticas, 2011
502011
Turismo poscoronavirus, ¿una oportunidad para el poscrecimiento?
G Ortega, E Navarro, A Cerezo, E Torres
Turismo pos-COVID-19: Reflexiones, Retos y Oportunidades; Cátedra de Turismo …, 2020
432020
Conflicts in the tourist city from the perspective of local social movements
Y Romero-Padilla, A Cerezo-Medina, E Navarro-Jurado, ...
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2019
402019
Necesidades formativas tecnológicas en turismo. Estudio de caso de Andalucía
AC Medina, AG Plaza
PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural 13 (4), 913-929, 2015
28*2015
A model for measuring fair labour justice in hotels: Design for the spanish case
J Garcia Mestanza, A Cerezo Medina, MA Cruz Morato
Sustainability 11 (17), 4639, 2019
212019
Comparative analysis of short-term rental homes and traditional accommodation in Andalusian tourist cities: intensity, density, and potential expansion areas
A Cerezo-Medina, Y Romero-Padilla, A Garcia-López, E Navarro-Jurado, ...
Current Issues in Tourism, 2021
192021
Introducción al turismo y la gastronomía
A Cerezo-Medina
Introducción al turismo y la gastronomía, 2020
132020
Propuesta de un marco de competencias digitales en turismo
A Cerezo Medina, A Guevara Plaza
International Journal of Information Systems and Tourism 3 (2), 29-39, 2018
13*2018
Análisis de percepciones y necesidades formativas en tecnologías de la información y la comunicación en turismo. El caso de Andalucía
A Cerezo Medina
Universidad de Málaga, 2016
92016
Big Data como fuente de conocimiento turístico. Especial referencia al Open Data y al Big Data Social
A Cerezo Medina, A Guevara Plaza, M Enciso García-Oliveros
Estudios Turísticos, 185-204, 2017
62017
DELITOS SOBRE TURISTAS. EL CASO DE LA CIUDAD DE MÁLAGA
A Cerezo-Medina, A Peláez-Verdet, JF Sortino-Barrionuevo
Cuadernos de Turismo, 77-103, 2022
4*2022
STAKEHOLDERS'PERCEPTION OF THE IMPACTS AND RECOVERY STRATEGIES TO APPLY IN THE FACE OF A SEVERE TOURISM CRISIS: THE CASE OF COVID-19 IN SPAIN
GO Palomo, EN Jurado, AC Medina
Cuadernos de Turismo, 203-228, 2022
12022
FACULTAD DE TURISMO
A Cerezo Medina
Universidad de Málaga, 2024
2024
La experiencia turística en los planes de estudios universitarios de Grado en Turismo.
A Cerezo-Medina, J García-Mestanza, M Haro Aragú
Universidad de Jaén, 2024
2024
Digital services strategy based on market expansion and management software in Spain: The case of Bamen corporation
AC Medina, AG Plaza, ML Domínguez
Corporate Entrepreneurship and Innovation in Tourism and Hospitality, 147-157, 2024
2024
Wine tourism and COVID-19: impacts and responses from the perspective of wine route’s wineries
A Cerezo-Medina, A Peláez-Verdet, A Gaspar-González, I Martín-Rojo
ENLIGHTENING TOURISM. A PATHMAKING JOURNAL 13 (2), 35-63, 2023
2023
Measuring the efficiency of Spain's wineries through data envelopment analysis
M Borlinič Gačnik, B Prevolšek, A Peláez-Verdet, A Cerezo-Medina, ...
Slovenian society informatika, 2023
2023
Study on mastering data for tourism by EU destinations.
G Galasso, C Montino, A Sidoti, F Mureddu, A Peláez-Verdet, ...
Publications Office of the European Union, 2022
2022
REDPETUR: collaborative experience
J García-Mestanza, A Cerezo-Medina, LM Moniche-Bermejo
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20