Follow
Jesús Miguel Rodríguez Mantilla
Jesús Miguel Rodríguez Mantilla
Verified email at ucm.es
Title
Cited by
Cited by
Year
The integration process and pedagogical use of ICTs in Madrid schools
FJ Fernández Cruz, M Jose Fernandez Diaz, JM Rodriguez Mantilla
EDUCACION XX1 21 (2), 395-416, 2018
174*2018
The effect of interpersonal relationships on burnout syndrome in Secondary Education teachers
JM Rodríguez-Mantilla, MJ Fernández-Díaz
Psicothema 29 (3), 370-377, 2017
802017
Diseño y validación de un instrumento de medida del clima en centros de Educación Secundaria = Design and validation of a climate measurement instrument in Secondary Schools
JM Rodríguez Mantilla, MJ Fernández Díaz
Educación XX1 18 (1), 71-98, 2015
38*2015
Pensamiento Crítico: conceptualización y relevancia en el seno de la educación superior
VI Morancho, JM Rodríguez Mantilla
Revista de la educación superior 49 (194), 9-25, 2020
32*2020
EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS DOCENTES DEL PROFESORADO PARA LA DETECCIÓN DE NECESIDADES FORMATIVAS
MJ Fernández Díaz, JM Rodríguez Mantilla
Revista BORDÓN 68 (2), 85-101, 2016
322016
PISA 2015: Predictores del rendimiento en Ciencias en España= PISA 2015: Predictors of Science Performance in Spain
JM Rodríguez-Mantilla, MJ Fernández-Díaz, G Jover-Olmeda
Revista de educación, 75-102, 2018
242018
Impact of implementation of quality management systems on internal communications and external relations at schools
MJ Fernández Díaz, JM Rodriguez Mantilla, M Fontana Abad
Total Quality Management & Business Excellence 27 (1-2), 97-110, 2016
232016
Práctica docente del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria en España según TALIS 2013
MJ Fernández Díaz, JM Rodríguez Mantilla, A Martínez Zarzuelo
Revista Española de Pedagogía 73 (261), 225-244, 2015
212015
El síndrome de Burnout en el profesorado de Secundaria y su relación con variables personales y profesionales
JM Rodríguez Mantilla, MJ Fenández Díaz
Revista Española de Pedagogía 70 (252), 259-277, 2012
172012
Diseño y validación de un instrumento de medida del perfil de formación docente en tecnologías de la información y comunicación
FJ Fernández-Cruz, MJ Fernández-Díaz, JM Rodríguez-Mantilla
Revista española de pedagogía 76 (270), 247-270, 2018
142018
Evaluation of the impact of intervention programmes on education organisations: Application to a Quality Management System
MJ Fernández-Díaz, JM Rodríguez-Mantilla, G Jover-Olmeda
Evaluation and program planning 63, 116-122, 2017
142017
Design and validation of a scale to evaluate the impact of implementing a quality management system in schools
R Carballo-Santaolalla, MJ Fernández-Díaz, JM Rodríguez-Mantilla
Revista Complutense de Educación 28 (4), 1211, 2017
142017
Do ISO: 9001 standards and EFQM model differ in their impact on the external relations and communication system at schools?
JM Rodríguez-Mantilla, A Martínez-Zarzuelo, FJ Fernández-Cruz
Evaluation and Program Planning 80, 101816, 2020
132020
Validation of a questionnaire to evaluate the impact of ISO 9001 Standards in schools with a Confirmatory Factor Analysis
JM Rodríguez-Mantilla, MJ Fernández-Díaz, VL Carrascosa
Studies in Educational Evaluation 62, 37-48, 2019
132019
El clima social en centros educativos: percepción del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria de la Comunidad de Madrid
JM Rodríguez-Mantilla, J Ruiz-Lázaro
Revista de Investigación Educativa 37 (1), 231-250, 2019
122019
Factors associated with the impact of implementing quality management systems at schools: a multilevel analysis
JM Rodríguez-Mantilla, FJ Fernández-Cruz, MJ Fernández-Díaz
Total Quality Management & Business Excellence 31 (13-14), 1588-1604, 2020
102020
Comparative analysis between management team and teachers on the impact of ISO 9001 standards in educational centres
JM Rodríguez-Mantilla, FJ Fernández-Cruz, MJ Fernández-Díaz
International Journal of Quality and Service Sciences, 2019
102019
Development and validation of a measuring instrument for Burnout Syndrome in teachers
JMR Mantilla, MJF Díaz
The Spanish journal of psychology 15 (3), 1456-1465, 2012
102012
El síndrome de Burnout en el profesorado de secundaria y su relación con el clima social de los centros educativos
JM Rodríguez Mantilla
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD …, 2011
102011
Assessing the impact of ISO: 9001 implementation on school teaching and learning processes
FJ Fernández-Cruz, JM Rodríguez-Mantilla, MJ Fernández-Díaz
Quality Assurance in Education, 2019
92019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20