Seguir
María Martín-Peciña
María Martín-Peciña
University of Jaén
Dirección de correo verificada de ugr.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Satellitome comparison of two oedipodine grasshoppers highlights the contingent nature of satellite DNA evolution
JPM Camacho, J Cabrero, MD López-León, M Martín-Peciña, F Perfectti, ...
BMC biology 20 (1), 1-24, 2022
232022
Gene expression changes elicited by a parasitic B chromosome in the grasshopper Eyprepocnemis plorans are consistent with its phenotypic effects
B Navarro-Domínguez, M Martín-Peciña, FJ Ruiz-Ruano, J Cabrero, ...
Chromosoma 128, 53-67, 2019
152019
Phylogenetic signal of genomic repeat abundances can be distorted by random homoplasy: a case study from hominid primates
M Martín-Peciña, FJ Ruiz-Ruano, JPM Camacho, S Dodsworth
Zoological Journal of the Linnean Society 185 (3), 543-554, 2019
142019
Post-meiotic B chromosome expulsion, during spermiogenesis, in two grasshopper species
J Cabrero, M Martín-Peciña, FJ Ruiz-Ruano, R Gómez, JPM Camacho
Chromosoma 126, 633-644, 2017
142017
Long-term persistence of supernumerary B chromosomes in multiple species of Astyanax fish
DMZA Silva, FJ Ruiz-Ruano, R Utsunomia, M Martín-Peciña, JP Castro, ...
BMC biology 19, 1-17, 2021
122021
DEVELOPING TOOLS TO EVALUATE THE IMPACT OF OPEN SCHOOLING ON STUDENTS’SCIENCE LITERACY AND SUSTAINABILITY CONSCIOUSNESS
M Romero-Ariza, A Quesada, AM Abril, M Martín-Peciña
INTED2023 Proceedings, 8287-8293, 2023
22023
Cross-Curricular Nature of Evolutionary Biology: A Call, Perceptions, and Teaching Approaches
M Martín-Peciña
Handbook of Research on Interdisciplinarity Between Science and Mathematics …, 2023
12023
MOST: alfabetización científica y educación para la sostenibilidad a través de Proyectos de Escuela Abierta
M Romero-Ariza, AM Abril, A Quesada, M Martín-Peciña
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales …, 2022
12022
Genómica y transcriptómica de los cromosomas B del saltamontes Eyprepocnemis plorans
M Martín Peciña
Universidad de Granada, 2021
12021
Digest: The Red Queen hypothesis demonstrated by the DaphniaCaullerya host‐parasite system†
M Martín‐Peciña, C Osuna‐Mascaró
Evolution 72 (3), 715-716, 2018
12018
IT IS POSSIBLE TO PROMOTE SUSTAINABILITY CONSCIOUSNESS WHILE LEARNING ABOUT EVOLUTIONARY BIOLOGY IN PRIMARY SCHOOL: AN INTERVENTION FOCUSED ON A SCHOOL GARDEN
A Partal-Jurado, M Martín-Peciña
ICERI2023 Proceedings, 6760-6766, 2023
2023
STEM/STEAM:: Qué hem après de Jordi Domènech sobre STEM/STEAM?
ÈT Gallego, FJC Hernández, MM Peciña, PGR Ortega
Guix: Elements d'acció educativa, 73, 2023
2023
¿ Qué hemos aprendido de Jordi Domènech sobre STEM/STEAM?
ÈT Gallego, FJC Hernández, MM Peciña, PGR Ortega
Aula de innovación educativa, 73-74, 2023
2023
PERSPECTIVES FOR STEM TEACHERS: INSTRUMENTS, BASELINE STUDY AND SOME PRELIMINARY RESULTS IN THE SPANISH CONTEXT FROM A EUROPEAN PROJECT (3C4LIFE)
A Quesada, M Romero-Ariza, AM Abril, M Martín-Peciña
INTED2023 Proceedings, 8308-8308, 2023
2023
Satellitome comparison of two oedipodine grasshoppers highlights the contingent nature of satellite DNA evolution
JP Martínez Camacho, J Cabrero Hurtado, MD López León, ...
BioMed Central Ltd, 2022
2022
Author Correction: Satellitome comparison of two oedipodine grasshoppers highlights the contingent nature of satellite DNA evolution
JPM Camacho, J Cabrero, MD López-León, M Martín-Peciña, F Perfectti, ...
2022
SHAPE MATTERS! Una práctica de filogenias moleculares con datos reales orientada a superar concepciones alternativas sobre la Evolución Biológica en 4º de ESO
M Martín-Peciña
Zenodo, 2022
2022
EMPOWERING GIRLS: AN EXPERIENCE FROM A SUMMER SCHOOL AS A PART OF AN INNOVATION EUROPEAN PROJECT
A Quesada, M Martín-Peciña, M Romero-Ariza, AMA Gallego
INTED2022 Proceedings, 6073-6082, 2022
2022
Aprendizajes STEAM: conectando ciencia y comunidad
MCR Molero, M Martín-Peciña
Aula de innovación educativa, 71-72, 2022
2022
Aprenentatges STEAM: connectant ciència i comunitat
MCR Molero, M Martín-Peciña
Guix: Elements d'acció educativa, 73, 2022
2022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20