Seguir
Laura Matilla
Laura Matilla
Personal Docente e Investigador, Universidad de Salamanca
Dirección de correo verificada de usal.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Disentangling the Mechanisms of Symbolic Number Processing in Adults’ Mathematics and Arithmetic Achievement
J Orrantia, D Muñez, L Matilla, R Sanchez, S San Romualdo, ...
Cognitive science 43 (1), 2019
232019
Resolución de problemas aritméticos: Conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas
J Orrantia, D Múñez, M Fernández, L Matilla
Aula Abierta 40 (3), 23-32, 2012
152012
Diminished false memory in adults with autism spectrum disorder: Evidence of identify-to-reject mechanism impairment
DZ Wojcik, E Díez, MA Alonso, MV Martín-Cilleros, ...
Research in Autism Spectrum Disorders 45, 51-57, 2018
132018
Marcadores nucleares de la competencia aritmética en preescolares
JO Rodríguez, SSR Corral, LM Cordero, MRS Fernández, DM Méndez, ...
Psychology, Society & Education 9 (1), 121-134, 2017
112017
Supporting the understanding of cardinal number knowledge in preschoolers: Evidence from instructional practices based on finger patterns
J Orrantia, D Muñez, R Sanchez, L Matilla
Early Childhood Research Quarterly 61, 81-89, 2022
92022
Numeral order and the operationalization of the numerical system
D Muñez, J Orrantia, L Matilla, R Sanchez
Quarterly Journal of Experimental Psychology 75 (3), 406-421, 2022
72022
Numerical magnitude processing and mathematics achievement1 Procesamiento de magnitudes numéricas y ejecución matemática
J Orrantia, S San Romualdo, R Sánchez, L Matilla, D Muñez, ...
Quarterly Journal Starting year: 1952 381, 127-146, 2018
42018
Procesamiento de magnitudes numéricas y ejecución matemática
J Orrantia Rodríguez, S San Romualdo, R Sánchez, L Matilla Cordero, ...
Revista de educación, 2018
42018
Relaciones entre procesamiento fonológico y diferencias individuales en ejecución matemática: un esrudio longitudinal
R Sánchez, L Matilla, J Orrantia
CONGRESO INTERNACIONAL VIRTUAL SOBRE LA EDUCACIÓN EN EL SIGLO 21 (2), 2017
22017
The role of finger patterns in mapping between quantities [Dataset]
J Orrantia Rodríguez, D Múñez Méndez, MR Sánchez Fernández, ...
Universidad de Salamanca, 2023
2023
Las competencias básicas de los alumnos de primer curso de la Facultad de Educación, según la percepción docente y discente: Propuestas de intervención para la mejora
E García Redondo, M Cabezas-González, S Casillas-Martín, ...
2021
Resumen de tesis. Aritmética cognitiva. El rol del formato en el cálculo simple
L Matilla Cordero
2021
Finger patterns and cardinality
J Orrantia, L Matilla, D Múnez, R Sánchez
19th Biennial meeting of the European Association for Research on Learning …, 2021
2021
Aritmética cognitiva. El rol del formato en el cálculo simple
L MATILLA CORDERO
Aritmética cognitiva. El rol del formato en el cálculo simple, 2021
2021
Is there any differences between the recognition and production of finger numeral representations?
R Sánchez, J Orrantia, L Matilla, D Múnez
Biennial meeting of the European Association for Research on Learning and …, 2021
2021
Finger numeral representations contribute to acquiring number semantics in 4-year-old children
R Sánchez, L Matilla, D Múnez, J Orrantia
EARLI 2019, 2019
2019
Symbolic number processing and individual differences in adult’s arithmetic performance
R Sánchez, D Múñez, L Matilla, J Orrantia
Mathematical Cognition and Learning Society Conference (1o. 2018. Oxford (UK)), 2018
2018
Plan de formación inicial en habilidades docentes para el profesorado de la Facultad de Educación
J Rosales Pardo, L Matilla Cordero, MR Sánchez Fernández, ...
2018
Finger numeral representations contribute to acquiring number semantic
R Sánchez, L Matilla, J Orrantia, D Muñez
Mathematical Cognition and Learning Society Conference (1o. 2018. Oxford (UK)), 2018
2018
Symbolic number processing and mathematical achievement in adults
D Múnez, J Orrantia, S San Romualdo, R Sánchez, L Verschaffel, ...
17th Biennial meeting of the European Association for Research on Learning …, 2017
2017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20