Follow
Antonio Cervero Fernández-Castañon
Antonio Cervero Fernández-Castañon
PDI Facultad de Psicología, Universidad de Oviedo, Spain
Verified email at uniovi.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Factors that determine the persistence and dropout of university students
JR Casanova, A Cervero, JC Núñez, LS Almeida, A Bernardo
Colegio Oficial De Psicologos Del Principado De Asturias, 2018
1832018
Variables influyentes en progreso académico y permanencia en la universidad
M Esteban, A Bernardo, E Tuero, A Cervero, J Casanova
European Journal of Education and Psychology 10 (2), 75-81, 2017
1282017
Comparison of personal, social and academic variables related to university drop-out and persistence
A Bernardo, M Esteban, E Fernández, A Cervero, E Tuero, P Solano
Frontiers in psychology 7, 220625, 2016
1212016
Comparison of personal, social and academic variables related to University Dropout and Persistence
P Bernardo, A., Esteban, M., Fernández, E., Cervero, A., Tuero, E., y Solano
Frontiers in Psychology, 1610, 2016
121*2016
¿Por qué abandonan los alumnos universitarios? Variables de influencia en el planteamiento y consolidación del abandono
A Tuero, E., Cervero, A., Esteban, M., y Bernardo
Educación XX1 1 (22), 2018
113*2018
Affective and cognitive variables involved in structural prediction of university dropout
AE Díaz Mújica, MV Pérez Villalobos, AB Bernardo Gutiérrez, ...
Psicothema, 2019
662019
Acoso y ciberacoso: Variables de influencia en el abandono universitario
C Bernardo, A., Tuero, E., Cervero, A., Dobarro, A. y Galve-González
Comunicar 64 (3), 2020
56*2020
Abandono no Ensino Superior: Impacto da autoeficácia na intenção de abandono
JR Casanova, AC Fernandez-Castañon, JCN Pérez, ABB Gutiérrez, ...
Revista Brasileira de Orientação Profissional 19 (1), 41-49, 2018
502018
Freshmen Program Withdrawal: Types and Recommendations
L Bernardo, A., Cervero, A., Esteban, M., Tuero, E., Casanova, M. y Almeida
Frontiers in Psychology, 1544, 2017
47*2017
The influence of self-regulation behaviors on university students’ intentions of persistance
A Bernardo, M Esteban, A Cervero, R Cerezo, FJ Herrero
Frontiers in psychology 10, 483906, 2019
442019
Evaluating critical success factors in the permanence in Higher Education using multi-criteria decision-making
A Castro-Lopez, A Cervero, C Galve-González, J Puente, AB Bernardo
Higher Education Research & Development 41 (3), 628-646, 2022
402022
Variables relacionadas con la intención de abandono universitario en el periodo de transición
AF González, EA Tomás, ABB Gutiérrez, AC Fernández-Castañón, ...
Revista d'Innovació Docent Universitària, 122-130, 2018
332018
Evaluation of educational quality performance on virtual campuses using fuzzy inference systems
A Cervero, A Castro-Lopez, L Álvarez-Blanco, M Esteban, A Bernardo
Plos one 15 (5), e0232802, 2020
302020
Construção de um questionário transcultural de motivos de abandono do ensino superior
LS Almeida, JR Casanova, ABB Gutiérrez, AC Fernández-Castañón, ...
Avaliaçao Psicologica: Interamerican Journal of Psychological Assessment 18 …, 2019
262019
Influencia en el abandono universitario de variables relacionales y sociales
AC Fernandez-Castañon, A Bernardo, M Esteban, E Tuero, R Carbajal, ...
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, 46-49, 2017
232017
Vivencias iniciales en la universidad:¿ cómo afectan al planteamiento de abandono?
A Cervero, C Galve González, E Blanco, AB Bernardo Gutiérrez, ...
Revista de psicología y educación, 2021
142021
Motivación y relevancia del docente desde la percepción de las familias y los alumnos
L Cervero, A., Urbano, A. y Álvarez-Blanco
Journal of Developmental and Educational Psychology (INFAD) 1 (1), 93-100, 2020
14*2020
Why do university students drop out? influencing variables regarding the approach and consolidation of drop out
E Tuero, A Cervero, M Esteban, A Bernardo
EDUCACION XX1 21 (2), 131-154, 2018
142018
Engagement: A new perspective for reducing dropout through self-regulation
Á Antúnez Sánchez, A Cervero Fernández-Castañón, P Solano Pizarro, ...
Factors affecting academic performance, 2017
142017
Influencia de variables relacionales y de integración social en la decisión de abandonar los estudios en Educación Superior
JC Bernardo, A., Cervero, A., Esteban, M., Fernández, E., y Núñez
Psicologia, Educação e Cultura 1 (XX), 138-151, 2016
13*2016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20