Seguir
Antonio Cervero Fernández-Castañon
Antonio Cervero Fernández-Castañon
PDI Facultad de Psicología, Universidad de Oviedo, Spain
Dirección de correo verificada de uniovi.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Factors that determine the persistence and dropout of university students
JR Casanova, A Cervero, JC Núñez, LS Almeida, A Bernardo
Colegio Oficial De Psicologos Del Principado De Asturias, 2018
2282018
Variables influyentes en progreso académico y permanencia en la universidad
M Esteban, A Bernardo, E Tuero, A Cervero, J Casanova
European Journal of Education and Psychology 10 (2), 75-81, 2017
1442017
Comparison of personal, social and academic variables related to University Dropout and Persistence
P Bernardo, A., Esteban, M., Fernández, E., Cervero, A., Tuero, E., y Solano
Frontiers in Psychology, 1610, 2016
1422016
¿Por qué abandonan los alumnos universitarios? Variables de influencia en el planteamiento y consolidación del abandono
A Tuero, E., Cervero, A., Esteban, M., y Bernardo
Educación XX1 1 (22), 2018
132*2018
Affective and cognitive variables involved in structural prediction of university dropout
A Díaz Mújica, MV Pérez Villalobos, AB Bernardo Gutiérrez, ...
Psicothema, 31, 2019
1002019
Acoso y ciberacoso: Variables de influencia en el abandono universitario
C Bernardo, A., Tuero, E., Cervero, A., Dobarro, A. y Galve-González
Comunicar 64 (3), 2020
75*2020
Abandono no Ensino Superior: Impacto da autoeficácia na intenção de abandono
JR Casanova, AC Fernandez-Castañon, JCN Pérez, ABB Gutiérrez, ...
Revista Brasileira de Orientação Profissional 19 (1), 41-49, 2018
602018
Freshmen Program Withdrawal: Types and Recommendations
L Bernardo, A., Cervero, A., Esteban, M., Tuero, E., Casanova, M. y Almeida
Frontiers in Psychology, 1544, 2017
522017
Evaluating critical success factors in the permanence in Higher Education using multi-criteria decision-making
A Castro-Lopez, A Cervero, C Galve-González, J Puente, AB Bernardo
Higher Education Research & Development 41 (3), 628-646, 2022
492022
The influence of self-regulation behaviors on university students’ intentions of persistance
A Bernardo, M Esteban, A Cervero, R Cerezo, FJ Herrero
Frontiers in psychology 10, 2284, 2019
482019
Evaluation of educational quality performance on virtual campuses using fuzzy inference systems
A Cervero, A Castro-Lopez, L Álvarez-Blanco, M Esteban, A Bernardo
Plos one 15 (5), e0232802, 2020
442020
Variables relacionadas con la intención de abandono universitario en el periodo de transición
AF González, EA Tomás, ABB Gutiérrez, AC Fernández-Castañón, ...
Revista d'Innovació Docent Universitària, 122-130, 2018
432018
Construção de um questionário transcultural de motivos de abandono do ensino superior
LS Almeida, JR Casanova, ABB Gutiérrez, AC Fernández-Castañón, ...
Avaliaçao Psicologica: Interamerican Journal of Psychological Assessment 18 …, 2019
302019
Influencia en el abandono universitario de variables relacionales y sociales
AC Fernandez-Castañon, A Bernardo, M Esteban, E Tuero, R Carbajal, ...
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, 46-49, 2017
262017
Vivencias iniciales en la universidad,¿ cómo afectan al planteamiento de abandono
A Cervero, C Galve-González, E Blanco, JR Casanova, AB Bernardo
Revista de psicología y educación 16 (2), 161-172, 2021
192021
Engagement: A new perspective for reducing dropout through self-regulation
Á Antúnez, A Cervero, P Solano, I Bernardo, R Carbajal
Factors affecting academic performance, 25-46, 2017
192017
Validation of the early university dropout intentions questionnaire (EUDIQ-R)
AB Bernardo Gutiérrez, M Esteban, A Cervero Fernández-Castañón, ...
Journal of Higher Education Theory and Practice, 2022
182022
Cyberbullying in first-year university students and its influence on their intentions to drop out
AB Bernardo, C Galve-González, A Cervero, E Tuero
Higher Education Research & Development 42 (2), 275-289, 2023
172023
Convivencia y violencia en educación primaria: percepción del alumnado y sus familias
A Tuero, E., Urbano, A. y Cervero
Journal of Developmental and Educational Psychology (INFAD) 1 (1), 191-198, 2020
17*2020
Why do university students drop out? influencing variables regarding the approach and consolidation of drop out
E Tuero, A Cervero, M Esteban, A Bernardo
EDUCACION XX1 21 (2), 131-154, 2018
162018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20