Hector Garcia-Rodicio
Hector Garcia-Rodicio
Verified email at unican.es
TitleCited byYear
Qué, cómo y quién: tres dimensiones para analizar la práctica educative
E Sánchez, JR García, N Castellano, R de Sixte, A Bustos, ...
Cultura y Educación 20 (1), 95-118, 2008
592008
Are instructional explanations more effective in the context of an impasse?
E Sánchez, H García-Rodicio, SR Acuna
Instructional Science 37 (6), 537-563, 2009
512009
Re-lectura del estudio PISA: qué y cómo se evalúa e interpreta el rendimiento de los alumnos en la lectura
E Sánchez, H García-Rodicio
Revista de educación 1, 195-226, 2006
482006
Orientación educativa. Atención a la diversidad y educación inclusiva
MIC Fernández
Grao, 2011
362011
Fostering active processing of instructional explanations of learners with high and low prior knowledge
SR Acuña, HG Rodicio, E Sánchez
European journal of psychology of education 26 (4), 435-452, 2011
332011
Using online measures to determine how learners process instructional explanations
E Sánchez, H García-Rodicio
Learning and Instruction 26, 1-11, 2013
272013
The use of modality in the design of verbal aids in computer-based learning environments
E Sanchez, H Garcia-Rodicio
Interacting with computers 20 (6), 545-561, 2008
272008
Support for self-regulation in learning complex topics from multimedia explanations: do learners need extensive or minimal support?
HG Rodicio, E Sánchez, SR Acuña
Instructional Science 41 (3), 539-553, 2013
202013
Comprensión de textos
E Sánchez, H García-Rodicio
Conceptos básicos y avances en la investigación actual. Aula 20, 83-103, 2014
162014
Aids to computer-based multimedia learning: A comparison of human tutoring and computer support
HG Rodicio, E Sánchez
Interactive Learning Environments 20 (5), 423-439, 2012
162012
Students’ evaluation strategies in a Web research task: Are they sensitive to relevance and reliability?
HG Rodicio
Journal of Computing in Higher Education 27 (2), 134-157, 2015
122015
Tomando la temperatura al Aprendizaje-Servicio.¿ Qué procesos de aprendizaje fríos y cálidos promueve?
H García-Rodicio, GS Sáiz
Revista Iberoamericana de Educación 60 (2), 4-4, 2012
112012
Comprensión de textos: conceptos básicos y avances en la investigación actual
ES Miguel, H García-Rodicio
Aula 20, 83-103, 2014
102014
Questioning as an instructional strategy in multimedia environments: does having to answer make a difference?
H García-Rodicio
Journal of Educational Computing Research 52 (3), 365-380, 2015
82015
Learning from multimedia presentations: The effects of graphical realism and voice gender
HG Rodicio
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 10 (2), 885-906, 2012
82012
La capacidad de comprensión. Procesos, dificultades y ayudas
H García Rodicio
72016
Does the detection of misunderstanding lead to its revision?
H García-Rodicio, E Sánchez
Metacognition and learning 9 (3), 265-286, 2014
72014
Support for learning from multimedia explanations. A comparison of prompting, signaling, and questioning
H García-Rodicio
Journal of Educational Computing Research 50 (1), 29-43, 2014
62014
Orientación educativa. Atención a la diversidad y educación inclusiva
R García, E Sánchez, I Cuevas, ML Galán, HG Rodicio, IG Alemany, ...
Ministerio de Educación, 2011
52011
La interacción entre función y modalidad del lenguaje. Consecuencias teóricas y prácticas
H García Rodicio
32009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20