Are instructional explanations more effective in the context of an impasse? E Sánchez, H García-Rodicio, SR Acuna Instructional Science 37, 537-563, 2009 | 82 | 2009 |
Qué, cómo y quién: tres dimensiones para analizar la práctica educative E Sánchez, JR García, N Castellano, R De Sixte, A Bustos, ... Cultura y Educación 20 (1), 95-118, 2008 | 81 | 2008 |
Orientación educativa. Atención a la diversidad y educación inclusiva EM Ortega, TM Majós, JRG Pérez, HG Rodicio, IG Alemany, AM Moreno, ... Graó, 2011 | 63 | 2011 |
Fostering active processing of instructional explanations of learners with high and low prior knowledge SR Acuña, H García Rodicio, E Sánchez European journal of psychology of education 26, 435-452, 2011 | 59 | 2011 |
Comprensión de textos: conceptos básicos y avances en la investigación actual E Sánchez Miguel, H GARCÍA-RODICIO Aula: revista de pedagogía de la Universidad de Salamanca 20, 83-103, 2014 | 57 | 2014 |
Re-lectura del estudio PISA: qué y cómo se evalúa e interpreta el rendimiento de los alumnos en la lectura E Sánchez, H García-Rodicio Revista de educación, 2006 | 57 | 2006 |
Using online measures to determine how learners process instructional explanations E Sanchez, H Garcia-Rodicio Learning and Instruction 26, 1-11, 2013 | 36 | 2013 |
The use of modality in the design of verbal aids in computer-based learning environments E Sanchez, H Garcia-Rodicio Interacting with computers 20 (6), 545-561, 2008 | 33 | 2008 |
Support for self-regulation in learning complex topics from multimedia explanations: do learners need extensive or minimal support? H Garcia Rodicio, E Sánchez, SR Acuna Instructional Science 41, 539-553, 2013 | 31 | 2013 |
Students’ evaluation strategies in a Web research task: Are they sensitive to relevance and reliability? HG Rodicio Journal of Computing in Higher Education 27, 134-157, 2015 | 22 | 2015 |
Aids to computer-based multimedia learning: A comparison of human tutoring and computer support HG Rodicio, E Sánchez Interactive Learning Environments 20 (5), 423-439, 2012 | 21 | 2012 |
Questioning as an instructional strategy in multimedia environments: does having to answer make a difference? H Garcia-Rodicio Journal of Educational Computing Research 52 (3), 365-380, 2015 | 17 | 2015 |
Does the detection of misunderstanding lead to its revision? H García-Rodicio, E Sánchez Metacognition and Learning 9 (3), 265-286, 2014 | 16 | 2014 |
La capacidad de comprensión. Procesos, dificultades y ayudas H García Rodicio | 14 | 2016 |
Tomando la temperatura al aprendizaje-servicio:¿ qué procesos de aprendizaje fríos y cálidos promueve? H García Rodicio, G Silió Sáiz Revista Iberoamericana de Educación, 2012 | 13 | 2012 |
Learning from multimedia presentations: the effects of graphical realism and voice gender. H García Rodicio Universidad de Almería., 2012 | 12 | 2012 |
A comparison of reading aloud, silent reading and follower reading. Which is best for comprehension?/Una comparación de lectura en voz alta, lectura en silencio y lectura de … H García-Rodicio, MÁ Melero, MB Izquierdo Journal for the Study of Education and Development 41 (1), 138-164, 2018 | 10 | 2018 |
Support for learning from multimedia explanations. A comparison of prompting, signaling, and questioning H García-Rodicio Journal of Educational Computing Research 50 (1), 29-43, 2014 | 10 | 2014 |
Una comparación de lectura en voz alta, lectura en silencia y lectura de seguimiento.¿ Cuál es mejor para la comprensión? HG Rodicio, MÁM Zabal, B Izquierdo-Magaldi Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje …, 2018 | 7 | 2018 |
La interacción entre función y modalidad del lenguaje. Consecuencias teóricas y prácticas H García Rodicio | 5 | 2009 |