Seguir
Belén Álvarez-Bornstein
Belén Álvarez-Bornstein
Dpto. Biblioteconomía y Documentación, Universidad Complutense de Madrid (UCM) (ror.org/02p0gd045)
Dirección de correo verificada de ucm.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Funding acknowledgments in the Web of Science: completeness and accuracy of collected data
B Álvarez-Bornstein, F Morillo, M Bordons
Scientometrics 112, 1793-1812, 2017
662017
Is funding related to higher research impact? Exploring its relationship and the mediating role of collaboration in several disciplines
B Álvarez-Bornstein, M Bordons
Journal of Informetrics 15 (1), 101102, 2020
412020
Funding acknowledgements in scientific publications: A literature review
B Álvarez-Bornstein, M Montesi
Research Evaluation 29 (4), 469-488, 2020
332020
Defining a theoretical framework for information seeking and parenting
M Montesi, B Álvarez-Bornstein
Journal of documentation, 2017
322017
What characterises funded biomedical research? Evidence from a basic and a clinical domain
B Álvarez-Bornstein, AA Díaz-Faes, M Bordons
Scientometrics 119, 805-825, 2019
202019
Who is interacting with researchers on Twitter?: a survey in the field of information science
B Álvarez-Bornstein, M Montesi
JLIS: Italian Journal of Library, Archives and Information Science= Rivista …, 2019
162019
How to automatically identify major research sponsors selecting keywords from the WoS Funding Agency field
F Morillo, B Álvarez-Bornstein
Scientometrics 117, 1755-1770, 2018
142018
Investigación interdisciplinaria e impacto social: análisis de medios sociales
B Álvarez-Bornstein, M Montesi
Información, Cultura y Sociedad, 127-144, 2020
12*2020
La comunicación entre investigadores en Twitter. Una etnografía virtual en el ámbito de las ciencias de la documentación
B Álvarez-Bornstein, M Montesi
Revista española de documentación científica 39 (4), e156-e156, 2016
11*2016
Health professionals as information sources: a qualitative study about pediatric information/Los profesionales de la salud como fuentes de informacion: un estudio cualitativo …
M Montesi, B Álvarez-Bornstein
Información, Cultura y Sociedad, 27-44, 2016
5*2016
Exploring the relationship between research funding and social media: disciplinary analysis of the distribution of funding acknowledgements and Twitter mention in scientific …
B Álvarez-Bornstein, R Costas
23rd International Conference on Science and Technology Indicators, 2018
42018
La actividad científica del CSIC a través de indicadores bibliométricos (Web of Science, 2011-2015)
M Bordons, F Morillo, I Gómez Caridad, L Moreno, P Lorenzo, J Aparicio, ...
CSIC-Centro de Ciencias Humanas y Sociales (CCHS), 2016
42016
Industry involvement in biomedical research: Authorship, research funding and conflicts of interest
B Álvarez-Bornstein, M Bordons
Edizioni Efesto, 2019
32019
Studying the research funding structure of countries through the analysis of funding acknowledgments
B Álvarez-Bornstein, M Bordons, R Costas, C Calero-Medina
Proc. 23rd Int. Conf. on Science and Technology Indicators, 1141-1153, 2018
22018
Relationship between research funding and scientific output in two different biomedical disciplines
B Álvarez-Bornstein, AA Díaz-Faes, M Bordons
12017
COLABORACIÓN MÁS ALLÁ DE LA COAUTORÍA: ANÁLISIS DE LAS DIFERENCIAS DE GÉNERO Y ÁREAS DE CONOCIMIENTO EN LOS GRUPOS DE INVESTIGACIÓN DE LA UNIVERSIDAD COMPLUTENSE DE MADRID
S Martínez-Muñoz, M Montesi, B Álvarez-Bornstein
Revista EDICIC 3 (3), 1-16, 2023
2023
EVALUACIÓN DE LA INTEGRACIÓN DE LOS OBJETIVOS DE DESARROLLO SOSTENIBLE EN LOS PLANES DE ESTUDIO DE INFORMACIÓN Y DOCUMENTACIÓN
N Bautista-Puig, B Álvarez-Bornstein, M Montesi
Revista EDICIC 3 (4), 1-12, 2023
2023
Estrategias formativas dirigidas a adolescentes en las bibliotecas públicas para fomentar el uso consciente de redes sociales y la tecnología
M Montesi, NB Puig, BÁ Bornstein
Actas de las XVIII Jornadas Españolas de Información y Documentación, 217-245, 2023
2023
El Aprendizaje y Servicio como herramienta docente para la adquisición de competencias blandas
M Montesi, BÁ Bornstein, PP Valero
La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y …, 2022
2022
Valor social de un proyecto basado en el intercambio de conocimiento local
M Montesi, PP Valero, BÁ Bornstein
La representación de la ciudad en la sociedad contemporánea, 277-294, 2022
2022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20