MIREIA TRENCHS PARERA
MIREIA TRENCHS PARERA
Professora Titular d'Universitat (Associate Professor), Departament d'Humanitats, Universitat Pompeu
Correu electrònic verificat a upf.edu - Pàgina d'inici
TítolCitada perAny
Nuevas tecnologías para el autoaprendizaje y la didáctica de lenguas
M Trenchs Parera
Editorial Milenio, 2001
732001
Normalizing bilingualism: The effects of the Catalonian linguistic normalization policy one generation after
M Newman, M Trenchs‐Parera, S Ng
Journal of Sociolinguistics 12 (3), 306-333, 2008
602008
Diversity of language ideologies in Spanish-speaking youth of different origins in Catalonia
M Trenchs-Parera, M Newman
Journal of Multilingual and Multicultural Development 30 (6), 509-524, 2009
492009
Effects of formal instruction and a stay abroad on the acquisition of native-like oral fluency
M Trenchs-Parera
Canadian Modern Language Review 65 (3), 365-393, 2009
492009
Writing strategies in a second language: Three case studies of learners using electronic mail
M Trenchs
Canadian modern language review 52 (3), 464-97, 1996
441996
Linguistic reception of Latin American students in Catalonia and their responses to educational language policies
M Newman, A Patiño-Santos, M Trenchs-Parera
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 16 (2), 195-209, 2013
35*2013
E-mails a una mestra: correu electrònic i aprenentatge de llengües
M Trenchs Parera
Pagès editors, 1998
33*1998
Core academic literacy principles versus culture-specific practices: a multi-case study of academic achievement
M Newman, M Trenchs-Parera, M Pujol
English for Specific Purposes 22 (1), 45-71, 2003
322003
Language Attitudes of Latin American Newcomers in Three Secondary School Reception Classes in Catalonia
M Trenchs-Parera, A Patiño-Santos
Reviving Catalan at School: Challenges and Instructional Approaches, 49-71, 2013
252013
Pragmatic strategies in Catalan and English complaints: A comparative study of native and EFL speakers
M Trenchs
Language quarterly 33 (3-4), 160-182, 1995
171995
Reading strategies and strategy awareness in three EFL educated readers of English literary texts
M Trenchs Parera
Atlantis, 69-87, 2006
162006
Tecnologías digitales para un cambio educativo en el aprendizaje de lenguas
M Trenchs Parera
Nuevas tecnologías para el autoaprendizaje y la didáctica de lenguas, 21-34, 2001
152001
Les vivències sociolingüístiques i el multilingüisme dels joves d'origen xinès a Catalunya
M Trenchs Parera
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura 60, 28-39, 2013
13*2013
Language policies, ideologies, and attitudes, part 2: International immigration, globalization and the future of Catalan
M Trenchs‐Parera, M Newman
Language and Linguistics Compass 9 (12), 491-501, 2015
122015
Language Policies, Ideologies and Attitudes in Catalonia. Part 1: Reversing Language Shift in the Twentieth Century
M Newman, M Trenchs-Parera
Language and Linguistics Compass 9 (7), 285-294, 2015
122015
A longitudinal study of learners’ motivation and beliefs in at home and study abroad contexts
M Trenchs-Parera, M Juan-Garau
Language acquisition in study abroad and formal instruction contexts, 259-282, 2014
112014
Complaining in Catalan, complaining in English: A comparative study of native and EFL speakers
M Trenchs Parera
Revista española de lingüística aplicada, 271-288, 1994
101994
El factor ‘estancia en el país de la lengua meta’en la adquisición de una lengua extranjera (inglés) a corto y medio plazo: Objetivos y metodología de un estudio en proceso
C Pérez-Vidal, M Trenchs, M Juan-Garau, JC Mora
24th AESLA Applied Linguistics Conference, Madrid, 2006
72006
Metodología para la utilización de programas informáticos en la enseñanza de lenguas
M Trenchs Parera
Nuevas tecnologías para el autoaprendizaje y la didáctica de lenguas, 141-160, 2001
72001
La normalització del cosmopolitisme lingüístic entre els joves del segle XXI? Una exploració de les ideologies lingüístiques a Catalunya
M Trenchs Parera, I Larrea Mendizabal, M Newman
Treballs de Sociolingüística Catalana, 281-301, 2014
62014
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20