Exploring grammatical gender in L2 Spanish: is a transparent gender system easy to use for Russian-speaking students? A Ogneva Exploring grammatical gender in L2 Spanish: is a transparent gender system …, 2022 | 10 | 2022 |
A review on grammatical gender acquisition in monolingual Spanish-speaking children A Ogneva Onomázein 59, 2023 | 8 | 2023 |
Gender agreement hierarchy in common gender and epicene nouns in European Spanish A Ogneva Borealis: An International Journal of Hispanic Linguistics 9 (1), 279-292, 2020 | 8 | 2020 |
Spelling errors in L2 Russian: evidence from Spanish-speaking students A Ogneva Estudios Interlingüísticos, 116-131, 2018 | 6 | 2018 |
La sensibilidad a las claves lingüísticas y el uso del género gramatical en español: un estudio con niños diagnosticados con Trastorno Evolutivo del Lenguaje A Ogneva Circulo de Lingüística Aplicada a la Comunicación 85, 73-87, 2021 | 4 | 2021 |
Análisis de errores e interferencias interlingüísticas en ruso como LE por aprendices hispanohablantes A Ogneva Revista Electrónica de Lingüística Aplicada 18 (1), 56-71, 2019 | 4 | 2019 |
Research on early grammatical gender processing: what do we know about Spanish-speaking children? A Ogneva Estudios de Lingüística Aplicada, 141-165, 2021 | 3 | 2021 |
Who does it better? The acquisition of Spanish grammatical gender by L1 English and L1 Russian adults T Gómez Carrero, A Ogneva Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied …, 2024 | 1 | 2024 |
Desarrollo del género gramatical en el Trastorno Evolutivo del Lenguaje: comparación entre español y ruso A Ogneva Universidad de A Coruña, 2021 | 1 | 2021 |
Who does it better?: The acquisition of Spanish grammatical gender by L1 English and L1 Russian adults TG Carrero, A Ogneva Revista española de lingüística aplicada 37 (1), 143-171, 2024 | | 2024 |
Communicative and linguistic factors influencing language development at 30 months of age in preterm and full-term children: a longitudinal study using the CDI A Ogneva, M Pérez-Pereira Frontiers in Psychology 14, 1177161, 2023 | | 2023 |
Does the ending matter? Revisiting the acquisition of L2 Spanish grammatical gender by gendered and ungendered L1 adults TG Carrero, A Ogneva En torno al lenguaje: nuevas aportaciones al estudio lingüístico, 251-268, 2023 | | 2023 |
Does the ending matter? Revisiting the acquisition of L2 Spanish grammatical gender by gendered and ungendered L1 adults T Gómez Carrero, A Ogneva Prensas de la Universidad de Zaragoza, 2023 | | 2023 |
El género gramatical en español como L2: un estudio de producción con aprendices rusohablantes A Ogneva Desarrollos teóricos y aplicaciones en la lingüística actual, 167-178, 2022 | | 2022 |
¿Cómo se establece la concordancia con los sustantivos de género común? Una comparación entre el español y el ruso A Ogneva Lynx. Panorámica de Estudios Lingüísticos, 181-199, 2022 | | 2022 |
Teaching Grammatical Gender in Russian as Foreign Language to Spanish Learners: a Review and Didactic Recommendations A Ogneva Revista Internacional de Lenguas Extranjeras= International Journal of …, 2022 | | 2022 |
Dalila Ayoun, editor. The Acquisition of Gender: Crosslinguistic Perspectives A Ogneva | | 2022 |
¿ Cómo escriben los aprendices hispanohablantes de nivel intermedio en ruso como LE? Un estudio sobre la influencia fonológica de L1 en LE A Ogneva ELUA 35, 203-220, 2021 | | 2021 |
Reseña de "Alejandra Auza and Richard G. Schwartz (eds.): 'Language Development and Disorders in Spanish-speaking Children'" A Ogneva Onomázein 48, 249-253, 2020 | | 2020 |
Reseña de "Eva Aguilar-Mediavilla, Lucía Buil-Legaz, Raúl López-Penadés, Victor A. Sanchez-Azanza y Daniel Adrover-Roig (eds.) (2019): «Atypical Language Development in Romance … A Ogneva Revista de Investigación Lingüística 22, 503-506, 2019 | | 2019 |