Seguir
Elisabeth Malonda Vidal
Elisabeth Malonda Vidal
Universitat de València
No hay ninguna dirección de correo electrónico verificada.
Título
Citado por
Citado por
Año
Crianza y agresividad de los menores:¿ es diferente la influencia del padre y de la madre?
A Tur-Porcar, V Mestre, P Samper, E Malonda
Psicothema, 284-288, 2012
1842012
Parents or peers? Predictors of prosocial behavior and aggression: A longitudinal study
E Malonda, A Llorca, B Mesurado, P Samper, MV Mestre
Frontiers in psychology 10, 469011, 2019
1302019
Negative emotions and behaviour: The role of regulatory emotional self-efficacy
B Mesurado, EM Vidal, AL Mestre
Journal of adolescence 64, 62-71, 2018
1132018
Parenting, peer relationships, academic self-efficacy, and academic achievement: Direct and mediating effects
A Llorca, M Cristina Richaud, E Malonda
Frontiers in Psychology 8, 316809, 2017
1112017
Empatía en la adolescencia. Relaciones con razonamiento moral prosocial, conducta prosocial y agresividad
A Tur-Porcar, A Llorca, E Malonda, P Samper, MV Mestre
Acción psicológica 13 (2), 3-14, 2016
1012016
Parenting styles, prosocial, and aggressive behavior: The role of emotions in offender and non-offender adolescents
A Llorca, MC Richaud, E Malonda
Frontiers in psychology 8, 266822, 2017
782017
Prosocial reasoning and emotions in young offenders and non-offenders
A Llorca-Mestre, E Malonda-Vidal, P Samper-García
The European Journal of Psychology Applied to Legal Context 9 (2), 65-73, 2017
752017
Worry about COVID-19 contagion and general anxiety: Moderation and mediation effects of cognitive emotion regulation
R Muñoz-Navarro, E Malonda, A Llorca-Mestre, A Cano-Vindel, ...
Journal of Psychiatric Research 137, 311-318, 2021
712021
Victimización en la escuela: relación de la crianza y variables funcionales-disfuncionales del desarrollo
P Samper-García, V Mestre-Escrivá, E Malonda-Vidal, B Mesurado
Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (3), 849-858, 2015
552015
Bidirectional relations among empathy‐related traits, prosocial moral reasoning, and prosocial behaviors
MV Mestre, G Carlo, P Samper, E Malonda, AL Mestre
Social Development 28 (3), 514-528, 2019
502019
Programa de educación de las emociones: La Con-Vivencia
MV Mestre, A Tur, P Samper, E Malonda
Emotional education program: The Co-Experience, 2011
452011
Sexism in adolescence: Parenting styles, division of housework, prosocial behaviour and aggressive behaviour/Sexismo en la adolescencia: estilos de crianza, división de tareas …
E Malonda, A Tur-Porcar, A Llorca
International Journal of Social Psychology 32 (2), 333-361, 2017
412017
Depression and aggressive behaviour in adolescents offenders and non-offenders
AL Mestre, EM Vidal, PS García
Psicothema 29 (2), 197-203, 2017
402017
Evaluación del rol de variables intelectuales y socioemocionales en la resolución de problemas en la adolescencia
P SamPer, V Mestre, E Malonda
Universitas psychologica 14 (1), 15-26, 2015
37*2015
The effects of perceptions of parents’ use of social and material rewards on prosocial behaviors in Spanish and US youth
G Carlo, P Samper, E Malonda, AM Tur-Porcar, A Davis
The Journal of Early Adolescence 38 (3), 265-287, 2018
322018
The role of emotions in depression and aggression
A Llorca, E Malonda, P Samper
Medicina oral, patologia oral y cirugia bucal 21 (5), e559, 2016
322016
Traditional masculinity and aggression in adolescence: Its relationship with emotional processes
E Malonda-Vidal, P Samper-García, A Llorca-Mestre, R Muñoz-Navarro, ...
International journal of environmental research and public health 18 (18), 9802, 2021
232021
El sexismo en la adolescencia. Factores psicosociales moduladores
E Malonda
232014
Prácticas prosociales parentales y su relación con la empatía y la conducta prosocial.
EM Vidal, A Llorca, P Samper, A Córdoba, MV Mestre
Revista de Investigación en Psicología Social 6 (2), 2018
212018
Anxiety in adolescence. Can we prevent it?
A Llorca, E Malonda, P Samper
Medicina Oral, Patologia Oral y Cirugia Bucal 22 (1), e70, 2017
182017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20