Follow
Luci Nussbaum
Luci Nussbaum
Universitat Autònoma de Barcelona
No verified email
Title
Cited by
Cited by
Year
El aula como espacio cultural y discursivo
LNA TUSÓN
Signos. Teoría y práctica de la educación, 0014-0021, 2006
1602006
Didáctica de las lenguas extranjeras en la educación secundaria
L Nussbaum, M Bernaus
Síntesis, 2010
1392010
La educación lingüística y literaria en la enseñanza secundaria
C Lomas, T Colomer, L Nussbaum, A Osoro, A Tusón
ICE-Horsori, 1996
1151996
La educación lingüística, entre el deseo y la realidad. Competencias comunicativas y enseñanza del lenguaje
C Lomas, C Aliagas, G Bombini, H Calsamiglia, D Cassany, T Colomer, ...
FLACSO Mexico, 2015
1012015
Usos i competències multilingües entre escolars d'origen immigrant
L Nussbaum, V Unamuno
Univ. Autònoma de Barcelona, 2006
912006
The emergence of new linguistic repertoires among Barcelona's youth of Latin American origin
V Corona, L Nussbaum, V Unamuno
International journal of bilingual education and bilingualism 16 (2), 182-194, 2013
732013
When activity shapes the repertoire of second language learners
D Masats, L Nussbaum, V Unamuno
EUROSLA yearbook 7 (1), 121-147, 2007
682007
Émergence de la conscience langagière en travail de groupe entre apprenants de langue étrangère
L Nussbaum
Langages, 35-50, 1999
591999
Pensar lo dicho: la reflexión sobre la lengua y la comunicación en el aprendizaje de lenguas
JM Cots
Milenio, 2002
572002
De cómo recuperar la palabra en clase de lengua
L Nussbaum
Atlántica, 9, 1994
561994
Plurilingualism in foreign language classrooms in Catalonia
L Nussbaum
Workshop on the Impact and Consequences of Code-Switching, 141-63, 1990
541990
Conversa (r)
JM Cots, L Nussbaum, L Payrató, A Tusón
Caplletra. Revista Internacional de Filologia, 51-72, 1989
531989
La lengua materna en clase de lengua extranjera: entre la ayuda y el obstáculo
L Nussbaum
Signos. Teoría y práctica de la educación 4, 36-47, 1991
521991
Communicative competence and institutional affiliation: Interactional processes of identity construction by immigrant students in Catalonia
JM Cots, L Nussbaum
International journal of multilingualism 5 (1), 17-40, 2008
492008
Gestion des langues en classe de LE. Le poids des représentations de l'enseignant
M Cambra, L Nussbaum
Études de linguistique appliquée, 423, 1997
461997
Doing research with teachers
L Nussbaum
Qualitative approaches to research on plurilingual education, 46-67, 2017
452017
Plurilingual teaching and learning practices in ‘internationalised’university lectures
E Moore, L Nussbaum, E Borràs
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 16 (4), 471-493, 2013
452013
Fluidité et complexité dans la construction du discours entre apprenants de langues étrangères
L Nussbaum, V Unamuno
Acquisition et interaction en langue étrangère, 27-49, 2000
452000
Interactions cosmpolites: l'organisation de la participation plurilingue
L Mondada, L Nussbaum
Editions Lambert Lucas, 2000
452000
‘Mézclalo un poquito’: plurilingual practices in multilingual educational milieus
J Llompart, D Masats, E Moore, L Nussbaum
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2019
412019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20