El aula como espacio cultural y discursivo LNA TUSÓN Signos. Teoría y práctica de la educación, 0014-0021, 2006 | 172 | 2006 |
La educación lingüística y literaria en la enseñanza secundaria C Lomas, T Colomer, L Nussbaum, A Osoro, A Tusón ICE-Horsori, 1996 | 118 | 1996 |
La educación lingüística, entre el deseo y la realidad. Competencias comunicativas y enseñanza del lenguaje C Lomas, C Aliagas, G Bombini, H Calsamiglia, D Cassany, T Colomer, ... FLACSO Mexico, 2015 | 111 | 2015 |
Usos i competències multilingües entre escolars d'origen immigrant L Nussbaum, V Unamuno Univ. Autònoma de Barcelona, 2006 | 92 | 2006 |
Didáctica de las lenguas extranjeras en la educación secundaria L Nussbaum, M Bernaus Síntesis, 2010 | 84 | 2010 |
The emergence of new linguistic repertoires among Barcelona's youth of Latin American origin V Corona, L Nussbaum, V Unamuno International journal of bilingual education and bilingualism 16 (2), 182-194, 2013 | 79 | 2013 |
When activity shapes the repertoire of second language learners D Masats, L Nussbaum, V Unamuno EUROSLA yearbook 7 (1), 121-147, 2007 | 73 | 2007 |
De cómo recuperar la palabra en clase de lengua L Nussbaum Atlántica, 9, 1994 | 66 | 1994 |
Émergence de la conscience langagière en travail de groupe entre apprenants de langue étrangère L Nussbaum Langages, 35-50, 1999 | 65 | 1999 |
Pensar lo dicho: la reflexión sobre la lengua y la comunicación en el aprendizaje de lenguas JM Cots Milenio, 2002 | 60 | 2002 |
Plurilingualism in foreign language classrooms in Catalonia L Nussbaum Workshop on the Impact and Consequences of Code-Switching, 141-63, 1990 | 55 | 1990 |
Conversa (r) JM Cots, L Nussbaum, L Payrató, A Tusón Caplletra. Revista Internacional de Filologia, 51-72, 1989 | 55 | 1989 |
Communicative competence and institutional affiliation: Interactional processes of identity construction by immigrant students in Catalonia JM Cots, L Nussbaum International journal of multilingualism 5 (1), 17-40, 2008 | 51 | 2008 |
La lengua materna en clase de lengua extranjera: entre la ayuda y el obstáculo L Nussbaum Signos. Teoría y práctica de la educación 4, 36-47, 1991 | 51 | 1991 |
‘Mézclalo un poquito’: plurilingual practices in multilingual educational milieus J Llompart, D Masats, E Moore, L Nussbaum International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2020 | 50 | 2020 |
Doing research with teachers L Nussbaum Qualitative approaches to research on plurilingual education, 46-67, 2017 | 47 | 2017 |
Plurilingual teaching and learning practices in ‘internationalised’university lectures E Moore, L Nussbaum, E Borràs International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 16 (4), 471-493, 2013 | 47 | 2013 |
Interactions cosmpolites: l'organisation de la participation plurilingue L Mondada, L Nussbaum Editions Lambert Lucas, 2000 | 47 | 2000 |
Gestion des langues en classe de LE. Le poids des représentations de l'enseignant M Cambra, L Nussbaum Études de linguistique appliquée, 423, 1997 | 47 | 1997 |
Fluidité et complexité dans la construction du discours entre apprenants de langues étrangères L Nussbaum, V Unamuno Acquisition et interaction en langue étrangère, 27-49, 2000 | 46 | 2000 |