Seguir
Roberto Sánchez-Cabrero
Roberto Sánchez-Cabrero
Dirección de correo verificada de uam.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Orígenes del conectivismo como nuevo paradigma del aprendizaje en la era digital
R Sánchez-Cabrero, Ó Costa-Román, L Mañoso-Pacheco, ...
Educación y Humanismo 21 (36), 121-142, 2019
1112019
El bienestar psicológico en la adolescencia: variables psicológicas asociadas y predictoras
C Maganto-Mateo, M Peris-Hernández, R Sánchez-Cabrero
European Journal of Education and Psychology 12 (2), 139-151, 2019
352019
Competencias sociales y emocionales del profesorado de Educación Infantil y su relación con la gestión del clima de aula
A Barrientos-Fernández, FJ Pericacho-Gómez, R Sánchez-Cabrero
Estudios sobre educación 38, 59-78, 2020
282020
Early virtual reality adopters in Spain: sociodemographic profile and interest in the use of virtual reality as a learning tool
R Sanchez-Cabrero, O Costa-Roman, FJ Pericacho-Gómez, ...
Heliyon 5 (3), e01338, 2019
252019
Formación emocional del profesorado y gestión del clima de su aula
A Barrientos-Fernández, R Sánchez-Cabrero, A Arigita-García
Praxis & Saber 10 (24), 119-141, 2019
192019
Psychopedagogical Predecessors of Connectivism as a New Paradigm of Learning
R Sánchez-Cabrero, Ó Costa-Román
Educational Excellence 4 (2), 29-45, 2018
18*2018
Online Explorative Study on the Learning Uses of Virtual Reality Among Early Adopters
R Sánchez-Cabrero, A Arigita-García, A Barrientos-Fernández, ...
Journal of Visualized Experiments, e60188, 2019
112019
Improvement of body satisfaction in older people: an experimental study
R Sánchez-Cabrero, AC León-Mejía, A Arigita-García, C Maganto-Mateo
Frontiers in Psychology 10, 2823, 2019
102019
Measurement of different types of intelligence (general, verbal vs. non-verbal, multiple), academic performance and study habits of secondary students at a Music Integrated Centre
A Barrientos-Fernández, R Sánchez-Cabrero, A Arigita-García, ...
Data in brief 25, 104124, 2019
92019
The Importance of Physical Appearance during the Ageing Process in Spain. Interrelation between Body and Life Satisfaction during Maturity and the Old Age
R Sánchez-Cabrero, N Carranza-Herrezuelo, MÁ Novillo-López, ...
Activities, Adaptation & Aging 44 (3), 210-224, 2020
82020
Demographic data, habits of use and personal impression of the first generation of users of virtual reality viewers in Spain
R Sánchez-Cabrero, A Barrientos-Fernández, A Arigita-García, ...
Data in brief 21, 2651-2657, 2018
82018
E-Assessment in E-Learning Degrees: Comparison vs. Face-to-Face Assessment through Perceived Stress and Academic Performance in a Longitudinal Study
R Sánchez-Cabrero, J Casado-Pérez, A Arigita-García, ...
Applied Sciences 11 (16), 7664, 2021
42021
Models on Teaching Effectiveness in Current Scientific Literature
R Sánchez-Cabrero, JL Estrada-Chichón, A Abad-Mancheño, ...
Education Sciences 11 (8), 409, 2021
42021
Gamificación: Un recurso para la motivación y la fidelización en los museos
MA Novillo-López, Ó Costa-Román, A Barrientos-Fernández, ...
Clío: History and History Teaching, 11, 2018
42018
Imagina: programa de mejora de la autoestima y la imagen corporal para adultos
R Sanchez-Cabrero
Editorial Siníndice 1, 140, 2012
4*2012
Satisfacción corporal y vital de personas mayores de 50 años en España
R Sánchez-Cabrero, C Maganto-Mateo
Revista de psicología general y aplicada: Revista de la Federación Española …, 2009
42009
Main Cross-Cutting Training Contents of leisure and Free Time Schools: Acceptance of Groups Involved in the Leisure Time Instructor Courses
P Valdivia-Vizarreta, MP Rodrigo-Moriche, R Sánchez-Cabrero, ...
Sustainability 2021 (13), 8959, 2021
32021
Adaptation to the educational field of future secondary teachers according to their academic area
R Sánchez-Cabrero
Revista San Gregorio 1 (45), 114-129, 2021
3*2021
Body image of people over 50 in Spain measured using the BSQ test
R Sánchez-Cabrero, F Martínez-López, RG Euán Ramírez
BMC Research Notes 13 (50), 2020
32020
La satisfacción del docente de Educación Secundaria en España a través de TALIS
I Echevarría-Molina, R Sanchez-Cabrero
Revista Fuentes 23 (3), 341–352, 2021
22021
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20