Encarnación Ramos-Hidalgo
Encarnación Ramos-Hidalgo
Profesor Titular de Universidad
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An integrative model of the role of knowledge in the internationalization process
JC Casillas, AM Moreno, FJ Acedo, MA Gallego, E Ramos
Journal of World Business 44 (3), 311-322, 2009
2742009
The impact of corporate ethical values and enforcement of ethical codes on the perceived importance of ethics in business: A comparison of US and Spanish managers
SJ Vitell, ER Hidalgo
Journal of Business Ethics 64 (1), 31-43, 2006
2242006
The role of ethics and social responsibility in organizational success: A Spanish perspective
SJ Vitell, E Ramos, CM Nishihara
Journal of Business Ethics 91 (4), 467-483, 2010
982010
Spirituality, moral identity, and consumer ethics: A multi-cultural study
SJ Vitell, RA King, K Howie, JF Toti, L Albert, ER Hidalgo, O Yacout
Journal of business ethics 139 (1), 147-160, 2016
972016
Ethical judgments and intentions: A multinational study of marketing professionals
SJ Vitell, A Bakir, JGP Paolillo, ER Hidalgo, J Al‐Khatib, MYA Rawwas
Business Ethics: A European Review 12 (2), 151-171, 2003
942003
The relationship between timing of entry into a foreign market, entry mode decision and market selection
MÁ Gallego, ER Hidalgo, FJ Acedo, JC Casillas, AM Moreno
Time & Society 18 (2-3), 306-331, 2009
552009
Internationalisation speed and technological patterns: A panel data study on Spanish SMEs
E Ramos, FJ Acedo, MR Gonzalez
Technovation 31 (10-11), 560-572, 2011
472011
Teoría de agencia (TA): supuestos teóricos aplicables a la gestión universitaria
FA Ganga Contreras, ME Ramos Hidalgo, AG Leal Millán, ...
Innovar 25 (57), 11-25, 2015
282015
Spirituality, consumer ethics, and sustainability: the mediating role of moral identity
CJ Rodriguez-Rad, E Ramos-Hidalgo
Journal of consumer marketing, 2018
232018
Administración estratégica: Aplicación del cuadro de mando integral (CMI) a una organización no gubernamental
F Ganga, ME Ramos Hidalgo, AG Leal Millán, K Pérez
Universidad del Zulia, 2015
232015
La ética del marketing; importancia de la ética y responsabilidad social para la efectividad organizacional
ER Hidalgo
Universidad de Sevilla, 2001
212001
Influencia de la religiosidad y la espiritualidad en el comportamiento ético del consumidor
CJ Rodríguez-Rad, E Ramos-Hidalgo
Innovar 27 (65), 69-80, 2017
142017
Consecuencia de un cambio en la alta dirección
C Barroso Castro, M Domínguez de la Concha-Castañeda, ...
Asociación Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2001
52001
A Spanish perspective on the impact on religiosity and spirituality on consumer ethics
S Vitell, E Ramos‐Hidalgo, C Rodríguez‐Rad
International Journal of Consumer Studies 42 (6), 675-686, 2018
32018
Agency Theory (AT): Theoretical Assumptions Applicable to University Management
FA Ganga Contreras, ME Ramos Hidalgo, AG Leal Millán, ...
Innovar 25 (57), 11-25, 2015
32015
Sectores de la nueva economía 20+ 20 EOI (Industrias de la Creatividad)
EOI Fundación
Madrid: EOI, 2010
32010
Effects of innovation strategies on export performance: New empirical evidence from developing market firms
JN Edeh, DN Obodoechi, E Ramos-Hidalgo
Technological Forecasting and Social Change 158, 120167, 2020
22020
Causas y consecuencias de la sucesión directiva
C Barroso, M Domínguez, E Ramos, JL Galán
La gestión de la diversidad: XIII Congreso Nacional, IX Congreso Hispano …, 1999
21999
Hacia la búsqueda de un modelo de mejora para la calidad en los servicios universitarios
ER Hidalgo, JC Real
Best papers proceedings theme the business in a collaborative world: VII …, 1998
11998
INFLUENCE OF RELIGIOSITY AND SPIRITUALITY ON CONSUMER ETHICAL BEHAVIOR
CJ Rodríguez-Rad, E Ramos-Hidalgo
Innovar 27 (65), 69-80, 2017
2017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20