Seguir
Cristobal Madero
Título
Citado por
Citado por
Año
Teacher evaluation, pay for performance, and learning around instruction: Between dissonant incentives and resonant procedures
R Mintrop, M Ordenes, E Coghlan, L Pryor, C Madero
Educational Administration Quarterly 54 (1), 3-46, 2018
512018
Elección escolar y selección estudiantil en el sistema escolar chileno.¿ Quién elige a quién?: el caso de la educación católica
C Madero Cabib, I Madero Cabib
Revista mexicana de investigación educativa 17 (55), 1267-1295, 2012
492012
Secondary teacher’s dissatisfaction with the teaching profession in Latin America: the case of Brazil, Chile, and Mexico
C Madero
Teachers and Teaching 25 (3), 358-378, 2019
292019
A calling to teach: What the literature on callings tells us about approaches to research the calling to the teaching profession
C Madero
Religion & Education 47 (2), 170-187, 2020
182020
Resolución de problemas para la mejora escolar: el enfoque del design development
R Mintrop, M Órdenes, C Madero
Cómo cultivar el liderazgo educativo. Trece miradas. Santiago de Chile …, 2018
152018
Because I Am called: How a calling to teach emerges and develops in teachers working in catholic high schools
C Madero
Teaching and Teacher Education 101, 103319, 2021
122021
Theological dynamics of Paulo Freire's educational theory: an essay to assist the work of Catholic educators
C Madero SJ
International Studies in Catholic Education 7 (2), 122-133, 2015
122015
Mejora Escolar en Chile: El énfasis de la lógica “desde afuera hacia adentro” y el desplazamiento de la lógica “desde adentro hacia afuera”
R Mintrop, M Órdenes, C Madero
Cuaderno de educación 78, 1-10, 2018
102018
Educación católica en Latinoamérica: un proyecto en marcha
P Imbarack, C Madero
Ediciones UC, 2019
92019
New thinking about Catholic education from Latin America: what the bishops said at Medellin (1968), Puebla (1979), Santo Domingo (1992), Aparecida (2007)
C Madero
International Studies in Catholic Education 10 (1), 30-43, 2018
92018
Between Equity and Differentiation: An Analytical schema of the social function of education
IM Cabib, CM Cabib
International Journal of Sociology of Education 2 (2), 193-214, 2013
82013
Milton Friedman: How responsible is he? A required preamble to understanding his influence on the Chilean educational system 1950–2010
C Madero
Journal of Iberian and Latin American Research 24 (2), 172-188, 2018
62018
Educación escolar católica en Chile,¿ quién elige a quién
C Madero, I Madero
Un análisis de la elección de escuela y la selección de estudiantes en el …, 2012
62012
Callings, myths, liberation, and communion: Toward an understanding of Freirean religiosity
C Madero SJ
The Wiley Handbook of Paulo Freire, 431-444, 2019
42019
Changing Society, Changing Humanity: Freirian Goals of Education.
C Madero
Educational Policy Analysis and Strategic Research 12 (1), 17-31, 2017
42017
Factores que influyen en la elección de la carrera docente en escuelas secundarias técnico-profesionales chilenas
MP Sevilla, C Madero
Education Policy Analysis Archives 31, 2023
22023
50 years of the Declaration on Christian Education Gravissimum Educationis: A review of its reception in Latin America
C Madero
International Journal of Christianity & Education 22 (1), 55-63, 2018
22018
Hacia la profesionalización de la docencia en Chile.
SJ Madero, M Órdenes, S Pirinoli
Mensaje 64 (641), 6-10, 2015
22015
Chile: Súmate Foundation–Second chance schools network
C Madero, E Vargas, F Reimers
OECD, 2022
12022
Catholic Education in Latin America: An Ongoing Project
P Imbarack, CM SJ
Springer Nature, 2021
12021
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20