Seguir
Bibiana Regueiro
Bibiana Regueiro
Investigación. Universidade da Coruña
Dirección de correo verificada de udc.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Coping strategies and self-efficacy in university students: A person-centered approach
C Freire, MM Ferradás, B Regueiro, S Rodríguez, A Valle, JC Núñez
Frontiers in psychology 11, 841, 2020
4152020
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios
A Valle, B Regueiro, S Rodríguez, I Piñeiro, C Freire, M Ferradás, ...
European Journal of Education and Psychology 8 (1), 1-8, 2015
1672015
Implicación familiar, autoconcepto del adolescente y rendimiento académico
A Álvarez, NS Fernández, ET Herrero, JCN Pérez, AV Arias, ...
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and …, 2015
1462015
Teacher self-efficacy and its relationship with students’ affective and motivational variables in higher education
S Rodríguez, B Regueiro, R Blas, A Valle, I Piñeiro, R Cerezo
European journal of education and psychology 7 (2), 107-120, 2014
1452014
Perceived stress and indicators of burnout in teachers at Portuguese higher education institutions (HEI)
R Teles, A Valle, S Rodríguez, I Piñeiro, B Regueiro
International journal of environmental research and public health 17 (9), 3248, 2020
1442020
Gender differences in mathematics motivation: Differential effects on performance in primary education
S Rodriguez, B Regueiro, I Piñeiro, I Estévez, A Valle
Frontiers in psychology 10, 3050, 2020
1332020
Deberes escolares y rendimiento académico en Educación Primaria
A Valle, I Pan, JC Núñez, P Rosário, S Rodríguez, B Regueiro
Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (2), 562-569, 2015
1302015
Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school
A Valle, B Regueiro, JC Núñez, S Rodríguez, I Piñeiro, P Rosário
Frontiers in Psychology 7, 463, 2016
1212016
Motivación, implicación en los deberes escolares y rendimiento académico
I Pan, B Regueiro, B Ponte, S Rodríguez, I Piñeiro, A Valle
Aula abierta 41 (3), 13-22, 2013
972013
Student perception of teacher and parent involvement in homework and student engagement: The mediating role of motivation
JC Núñez, B Regueiro, N Suárez, I Piñeiro, ML Rodicio, A Valle
Frontiers in psychology 10, 1384, 2019
902019
La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria
B Regueiro, N Suárez, A Valle, JC Núñez, P Rosário
Revista de psicodidáctica 20 (1), 47-63, 2015
902015
An explanatory model of maths achievement: Perceived parental involvement and academic motivation
S Rodríguez, I Piñeiro, ML Gómez-Taibo, B Regueiro, I Estévez, A Valle
Psicothema 29 (2), 184-190, 2017
812017
Individual precursors of student homework behavioral engagement: The role of intrinsic motivation, perceived homework utility and homework attitude
N Suárez, B Regueiro, I Estévez, M del Mar Ferradás, MA Guisande, ...
Frontiers in Psychology 10, 941, 2019
792019
Implicación y motivación hacia los deberes escolares en los estudiantes de Primaria según el rendimiento académico y el curso
AV Arias, BR Fernández, IE Blanco, IP Aguín, SR Martínez, CF Rodríguez
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and …, 2015
652015
Predicting approach to homework in Primary school students
A Valle, I Pan, B Regueiro, N Suárez, E Tuero, AR Nunes
Psicothema, 334-340, 2015
612015
Estrategias cognitivas, etapa educativa y rendimiento académico
S Rodríguez, I Piñeiro, B Regueiro, I Estevez, C Val
Revista de psicología y educación 12 (1), 19-34, 2017
602017
Diferencias en la percepción de la implicación parental en los deberes escolares en función del nivel de motivación de los estudiantes
B Regueiro, S Rodríguez, I Piñeiro, I Estévez, M Ferradás, N Suárez
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education 5 (3 …, 2015
562015
Performance and well-being of native and immigrant students. Comparative analysis based on PISA 2018
S Rodríguez, A Valle, LM Gironelli, E Guerrero, B Regueiro, I Estévez
Journal of Adolescence 85, 96-105, 2020
552020
Time spent and time management in homework in elementary school students: A person-centered approach
A Valle, I Piñeiro, S Rodríguez, B Regueiro, C Freire, P Rosário
Psicothema 31 (4), 422-428, 2019
522019
Intrinsic motivation and perceived utility as predictors of student homework engagement
S Rodríguez, I Piñeiro, B Regueiro, I Estévez
Revista de Psicodidáctica (English ed.) 25 (2), 93-99, 2020
432020
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20