Follow
Narciso Arcas Lario
Title
Cited by
Cited by
Year
Farmers' satisfaction and intention to continue membership in agricultural marketing co-operatives: neoclassical versus transaction cost considerations
M Hernández-Espallardo, N Arcas-Lario, G Marcos-Matás
European Review of Agricultural Economics 40 (2), 239-260, 2013
1472013
The effects of authoritative mechanisms of coordination on market orientation in asymmetrical channel partnerships
M Hernández-Espallardo, N Arcas-Lario
International Journal of Research in Marketing 20 (2), 133-152, 2003
1342003
Responsabilidad Social Empresarial de las Organizaciones de la Economía Social. Valoración de la misma en las empresas de la Región de Murcia
N Arcas Lario, AJ Briones Peñalver
CIRIEC. España: Revista de economía pública, social y cooperativa, 143-161, 2009
852009
The usefulness of accounting information in the measurement of technical efficiency in agricultural cooperatives
I Guzmán, N Arcas
Annals of Public and Cooperative Economics 79 (1), 107-131, 2008
792008
La influencia del género sobre la responsabilidad social empresarial en las entidades de economía social
IMM León, NA Lario, MG Hernández
REVESCO. Revista de Estudios Cooperativos, 143-172, 2011
762011
Farmers’ satisfaction with fresh fruit and vegetable marketing Spanish cooperatives: An explanation from agency theory
N Arcas-Lario, JF Martín-Ugedo, A Mínguez-Vera
International Food and Agribusiness Management Review 17 (1), 127-146, 2014
742014
La eficiencia técnica como medida de rendimiento de las cooperativas agrarias
I Guzmán Raja, N Arcas Lario, D García Pérez de Lema
Centro Internacional de Investigación e Información sobre la Economía …, 2006
662006
The non-market value of reclaimed wastewater for use in agriculture: a contingent valuation approach
F Alcon, F Pedrero, J Martin-Ortega, N Arcas, JJ Alarcon, MD De Miguel
Spanish Journal of Agricultural Research 8, 187-196, 2010
642010
Transparencia, gobierno corporativo y participación: claves para la implantación de un código de conducta en empresas de economía social
JLM Rives, NA Lario, IMM León, IO CIFUENTE
REVESCO. Revista de Estudios Cooperativos, 86-112, 2012
582012
Effect of size on performance of Spanish agricultural cooperatives
N Arcas, D García, I Guzmán
Outlook on AGRICULTURE 40 (3), 201-206, 2011
512011
El Marketing de las cooperativas agrarias: Claves para la competitividad de la empresa agraria
N Arcas Lario
441999
Leadership style and gender: A study of Spanish cooperatives
IM Martinez-Leon, I Olmedo-Cifuentes, MC Martínez-Victoria, ...
Sustainability 12 (12), 5107, 2020
432020
Agency and property rights theories in agricultural cooperatives: evidence from Spain
A Mínguez Vera, JF Martín Uguedo, N Arcas Lario
Instituto Nacional de Investigación y Tecnología Agraria y Alimentaria (INIA), 2010
402010
Technical efficiency in the fresh fruit and vegetable sector: a comparison study of Italian and Spanish firms
I Guzmán, N Arcas, R Ghelfi, S Rivaroli
Fruits 64 (4), 243-252, 2009
402009
Co-ordination and performance of Spanish second-level agricultural co-operatives: the impact of relationship characteristics
N Arcas-Lario, M Hernández-Espallardo
European Review of Agricultural Economics 30 (4), 487-507, 2003
382003
Equipamiento y gestión de las tecnologías de la información en las cooperativas agroalimentarias
ÁLM Cerdán, NA Lario
CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa, 5-31, 2006
362006
Contribución de las cooperativas agrarias de segundo grado a la orientación al mercado de sus cooperativas asociadas: efectos en el desempeño de la relación
NA Lario
CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa, 139-161, 2002
362002
La relación entre las cooperativas agrarias de primer y segundo grado desde la perspectiva del marketing de relaciones y redes: propuesta de un modelo para su estudio
NA Lario, MH Espallardo, JLM Alemán
CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa, 179-202, 2000
342000
Beneficio de las cooperativas agrarias de segundo grado: contribución a los objetivos de sus socios
NA Lario, JLM Alemán, MH Espallardo
REVESCO: revista de estudios cooperativos, 7-26, 2002
322002
El cooperativismo como estrategia para mejorar la competitividad de la empresa agroalimentaria
N Arcas Lario, JL Munuera Alemán
Mercasa, 1998
321998
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20