Mashups: neue Praktiken und Ästhetiken in populären Medienkulturen F Mundhenke, FR Arenas, T Wilke Springer-Verlag, 2014 | 28 | 2014 |
EL INSTITUTO ANTES DE SALAMANCA. LOS PRIMEROS AÑOS DEL INSTITUTO DE INVESTIGACIONES Y EXPERIENCIAS CINEMATOGRÁFICAS (1947-1955)/THE INSTITUTO BEFORE SALAMANCA. THE INSTITUTO DE … FR Arenas Area abierta 16 (2), 13, 2016 | 8 | 2016 |
Der Auteur und die Autoren: die Politique des Auteurs und ihre Umsetzung in der Nouvelle Vague und in Dogme 95 FR Arenas Leipziger Univ.-Verlag, 2011 | 8 | 2011 |
Film criticism as a political weapon: theory, ideology and film activism in Nuestro Cinema (1932–1935) F Ramos Arenas Historical Journal of Film, Radio and Television 36 (2), 214-231, 2016 | 6 | 2016 |
Wir sind nie aktiv gewesen: Interpassivität zwischen Kunst-und Gesellschaftskritik FR Arenas Kulturverl. Kadmos, 2011 | 6 | 2011 |
Un cine leído. Cultura cinematográfica, censura y especulaciones en la España de la década de los sesenta F Ramos Arenas Journal of Spanish Cultural Studies 18 (3), 239-253, 2017 | 5 | 2017 |
Writing about a Common Love for Cinema: Discourses of Modern Cinephilia as a trans-European Phenomenon F Ramos Arenas Trespassing Journal 1, 18-33, 2012 | 5* | 2012 |
Una ‘tradición de calidad’ española. Consideraciones industriales, temáticas y estéticas en torno a las películas de Interés Nacional (1944–1964) F Ramos Arenas, R Justo Álvarez Hispanic Research Journal Iberian and Latin American Studies 18 (1), 15-29, 2017 | 3 | 2017 |
Filmvermarktung, Subversion, Anpassung: Mashup-Trailer als partizipative Form aktueller filmkultureller Praktiken F Ramos Arenas Mashups: Neue Praktiken und Ästhetiken in populären Medienkulturen, 79-93, 2015 | 3 | 2015 |
Framing Political Change: A comparative analysis of the role played by media in the political transitions of Spain (1981) and the German Democratic Republic (1989) F Ramos Arenas, V Martín Jiménez Media History 26 (2), 215-229, 2020 | 2 | 2020 |
Un canon en transición. Tradición, entusiasmo y desencanto en la revista Casablanca (1981-1985) FR Arenas Archivos de la Filmoteca, 95-108, 2020 | 2 | 2020 |
From Stalinism to Cinephilia: The Emergence of East German Film Culture in the 1950s F Ramos Arenas Historical Journal of Film, Radio and Television 39 (2), 271-289, 2019 | 2 | 2019 |
Entre la expresión y comunicabilidad: mito, narración y realismo en el cine de Manuel Gutiérrez Aragón FR Arenas Manuel Gutiérrez Aragón: mitos, religiones y héroes, 121-134, 2019 | 2 | 2019 |
A Decade between Resistance and Adaptation: the Leipzig University Film Club (1956-1966) F Ramos Arenas Cinema in Service of the State. Perspectives on Film Culture in the GDR and …, 2015 | 2 | 2015 |
Cinefilia entre la pasión, el análisis y el discurso desplazado F Ramos EU-topias 9, 35-45, 2015 | 2 | 2015 |
Una ‘tradición de calidad’española. Consideraciones industriales, temáticas y estéticas en torno a las películas de Interés Nacional (1944–1964) FR Arenas, RJ Álvarez Hispanic Research Journal: Iberian and Latin American Studies 18 (1), 15-29, 2017 | 1 | 2017 |
Im Fach fast vergessen: Hugo Münsterberg – Autor der ersten wissenschaftlichen, experimentalpsychologisch fundierten Filmtheorie J Kretzschmar, F Ramos Arenas, S Denise, R Steinmetz Medien & Kommunikationswissenschaft 63 (3), 399-418, 2015 | 1 | 2015 |
Mashups. Zur Einführung und Kontextualisierung F Mundhenke, FR Arenas, T Wilke Mashups, 1-8, 2015 | 1 | 2015 |
Filmvermarktung, Subversion, Anpassung FR Arenas Mashups: Neue Praktiken und Ästhetiken in populären Medienkulturen, 79, 2014 | 1 | 2014 |
Die 1980er Jahre: Indes 2014 Heft 01. Zeitschrift für Politik und Gesellschaft JA Friedrich, FR Arenas, M Eckoldt, F Uekötter, N Falkenhayner, ... Vandenhoeck & Ruprecht, 2014 | 1 | 2014 |