Seguir
Daniel Falla
Título
Citado por
Citado por
Año
Fear of COVID-19, stress, and anxiety in university undergraduate students: a predictive model for depression
AJ Rodríguez-Hidalgo, Y Pantaleón, I Dios, D Falla
Frontiers in psychology 11, 591797, 2020
5242020
Why do victims become perpetrators of peer bullying? Moral disengagement in the cycle of violence
D Falla, R Ortega-Ruiz, K Runions, EM Romera
Youth & Society 54 (3), 397-418, 2022
862022
Moral disengagement strategies in online and offline bullying
EM Romera, R Ortega-Ruiz, K Runions, D Falla
Psychosocial intervention 30 (2), 85-93, 2021
80*2021
Cybergossip, cyberaggression, problematic Internet use and family communication.
EM Romera, A Camacho, R Ortega-Ruiz, D Falla
Comunicar: Media Education Research Journal 29 (67), 55-64, 2021
64*2021
Engagement en la formación docente como impulsor de actitudes inclusivas
D Falla, CA Gómez, CG del Pino
Educación XX1 25 (1), 251-271, 2022
50*2022
Los escolares diagnosticados con trastorno del espectro autista y víctimas de acoso escolar: una revisión sistemática
D Falla, R Ortega-Ruiz
Psicología Educativa. Revista de los Psicólogos de la Educación 25 (2), 77-90, 2019
47*2019
Mechanisms of moral disengagement in the transition from cybergossip to cyberaggression: A longitudinal study
D Falla, R Ortega-Ruiz, EM Romera
International journal of environmental research and public health 18 (3), 1000, 2021
372021
Aggression, moral disengagement and empathy. A longitudinal study within the interpersonal dynamics of bullying
D Falla, EM Romera, R Ortega-Ruiz
Frontiers in psychology 12, 703468, 2021
302021
How do you think the victims of bullying feel? A study of moral emotions in primary school
EM Romera, R Ortega-Ruiz, S Rodríguez-Barbero, D Falla
Frontiers in psychology 10, 1753, 2019
302019
Transformational leadership and its relationship with socio-emotional and moral competencies in pre-service teachers
M Álamo, D Falla
Psychology, Society & Education 15 (1), 48, 2023
24*2023
What do we know about bullying in schoolchildren with disabilities? A systematic review of recent work
D Falla, S Sánchez, JA Casas
Sustainability 13 (1), 416, 2021
222021
Contextual Control in Visuospatial Perspective‐Taking Skills in Adults with Intellectual Disabilities
D Falla, FJ Alós
Behavioral Interventions 31 (1), 44-61, 2016
142016
Estímulos compuestos, discriminaciones simples y transferencia del aprendizaje en nuevas discriminaciones: simples o condicionales
FJA Cívico, M Guerrero, DF Fernández, A Amo
International journal of psychology and psychological therapy 13 (1), 97-112, 2013
122013
La violencia entre estudiantes según el profesorado en los Centros de Educación Especial de Córdoba
DF Fernández, FJA Cívico, JAM Elvira, RO Ruiz
Aula abierta 40 (1), 3-14, 2012
122012
Desconexión moral cívica, empatía y actitudes de futuros docentes hacia la diversidad cultural
AC Vázquez, EMR Félix, RO Ruiz, MCG del Pino, DF Fernández
Aula abierta 51 (3), 285-292, 2022
102022
Enseñanza de habilidades de toma de perspectiva viso-espacial en personas con discapacidad intellectual: una aproximación desde el estudio de las discriminaciones condicionales
FD Falla, F Alós
Universidad de Córdoba, 2015
72015
Unjustified aggression in early childhood education: A systematic, narrative and conceptual review of the current scientific literature
D Falla, C Dueñas-Casado, R Ortega-Ruiz
Aggression and violent behavior 72, 101857, 2023
52023
El papel de la autoeficacia y el engagement académico en la percepción de empleabilidad del alumnado universitario de Educación y Psicología.
P García-Carrera, S García-Segura, D Falla
Revista complutense de educación 34 (2), 2023
52023
The dynamic of cyberbullying in university students: Moderating effects of gender and culture
SB de Souza, PC Ferreira, AMV Simão, DF Fernández
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research 12 (3), 322-348, 2022
52022
Minimizing responsibility in the aggressive dynamics of bullying and its impact on other strategies of moral disengagement: a longitudinal study
D Falla, R Ortega-Ruiz, EM Romera
Current Psychology 42 (36), 32512-32523, 2023
42023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20