Follow
Valentín Iglesias-Sarmiento
Valentín Iglesias-Sarmiento
Verified email at uvigo.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Updating executive function and performance in reading comprehension and problem solving.[La función ejecutiva de actualización y el rendimiento en comprensión lectora y …
V Iglesias-Sarmiento, N Carriedo-López, JL Rodríguez-Rodríguez
Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (1), 298-309, 2015
69*2015
Cognitive processing and mathematical achievement: A study with schoolchildren between fourth and sixth grade of primary education
V Iglesias-Sarmiento, M Deaño
Journal of Learning Disabilities 44 (6), 570-583, 2011
562011
Mathematical learning disabilities and attention deficit and/or hyperactivity disorder: A study of the cognitive processes involved in arithmetic problem solving
V Iglesias-Sarmiento, M Deano, S Alfonso, Á Conde
Research in developmental disabilities 61, 44-54, 2017
502017
Propiedades psicométricas del Cuestionario de Percepciones Académicas para la evaluación de las expectativas de los estudiantes de primer año en Enseñanza Superior
M Deaño, AM Diniz, LS Almeida, S Alfonso, AR Costa, M García-Señorán, ...
Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (1), 280-289, 2015
462015
Expectativas académicas y planificación. Claves para la interpretación del fracaso y el abandono académico
ÁC Rodríguez, MD Deaño, AAPM Diniz, V Iglesias-Sarmiento, SA Gil, ...
International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 167-176, 2017
272017
Prevención e intervención de las dificultades de aprendizaje en lectura
S Alfonso Gil, M Deaño Deaño, A Ramos Trigo, Á Conde Rodríguez, ...
Asociación INFAD, 2017
132017
Dificultades de aprendizaje en el dominio aritmético y en el procesamiento cognitivo subyacente [Learning difficulties in the mastery of arithmetic and in the underlying …
V Iglesias-Sarmiento
Doctoral dissertation). Available from ProQuest database.(UMI No. AAT 3386296), 2009
13*2009
Arithmetical difficulties and low arithmetic achievement: Analysis of the underlying cognitive functioning
V Iglesias-Sarmiento, M Deaño
The Spanish Journal of Psychology 19, E36, 2016
122016
Gender, planning, and academic expectations in first-year higher education students: testing two alternative mediation models
S Alfonso, AM Diniz, M Deaño, F Tellado, M García-Señorán, Á Conde, ...
Psicologia: Reflexão e Crítica 33, 2020
92020
Mathematical difficulties vs. high achievement: An analysis of arithmetical cognition in elementary school
V Iglesias-Sarmiento, S Alfonso, Á Conde, L Pérez, M Deaño
Developmental Neuropsychology 45 (2), 49-65, 2020
92020
Executive functioning skills and (low) math achievement in primary and secondary school
V Iglesias-Sarmiento, N Carriedo, OA Rodríguez-Villagra, L Pérez
Journal of experimental child psychology 235, 105715, 2023
62023
Resolución de problemas aritméticos en alumnos con dificultades de aprendizaje y TDAH
V Iglesias-Sarmiento, MD Deaño, ÁC Rodríguez, SA Gil, SL González, ...
International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 167-176, 2017
52017
Expectativas acadêmicas no 1ºano do Ensino Superior: Validação de uma escala de avaliação para população portuguesa e espanhola
A Araujo, A Costa, P Gonçalves, L Almeida, M Deaño, S Alfonso, A Conde, ...
Ponencia presentada en el II Simpósio Internacional Contributos da …, 2012
52012
La función ejecutiva de actualización y el rendimiento en comprensión lectora en alumnos de 5 curso de educación primaria
N Carriedo, V Iglesias-Sarmiento
Recuperado de https://www. researchgate. net/publication …, 2015
42015
Relación de predicción entre la integración social y expectativas académicas en estudantes universitarios de primer año
Y Hernández, L Péres, AM Diniz, A Conde, V Iglesias-Sarmiento, ...
Universidade da Coruña, Universidade do Minho, 2019
32019
Eficacia de un programa de escritura orientado metacognitivamente en alumnos de 3º a 6º grado de educación primaria con dificultades de aprendizaje en escritura
S Limia González, M Deaño Deaño, Á Conde Rodríguez, ...
Asociación INFAD, 2017
32017
Validity of a one-stop automatic algorithm for counting clusters and shifts in the Semantic Fluency Task
N Carriedo, E Canessa, S Moreno, V Iglesias-Sarmiento, SE Chaigneau
2024
Executive functioning profiles and math and reading achievement during school years
N Carriedo, V Iglesias-Sarmiento, OA Rodríguez-Villagra, L Pérez
2022
Age-related change in inhibitory processes when controlling working memory capacity and processing speed: A confirmatory factor analysis
N Carriedo, OA Rodríguez-Villagra, JA Moriano, PR Montoro, ...
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–19