Updating executive function and performance in reading comprehension and problem solving.[La función ejecutiva de actualización y el rendimiento en comprensión lectora y … V Iglesias-Sarmiento, N Carriedo-López, JL Rodríguez-Rodríguez Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (1), 298-309, 2015 | 69* | 2015 |
Cognitive processing and mathematical achievement: A study with schoolchildren between fourth and sixth grade of primary education V Iglesias-Sarmiento, M Deaño Journal of Learning Disabilities 44 (6), 570-583, 2011 | 56 | 2011 |
Mathematical learning disabilities and attention deficit and/or hyperactivity disorder: A study of the cognitive processes involved in arithmetic problem solving V Iglesias-Sarmiento, M Deano, S Alfonso, Á Conde Research in developmental disabilities 61, 44-54, 2017 | 50 | 2017 |
Propiedades psicométricas del Cuestionario de Percepciones Académicas para la evaluación de las expectativas de los estudiantes de primer año en Enseñanza Superior M Deaño, AM Diniz, LS Almeida, S Alfonso, AR Costa, M García-Señorán, ... Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (1), 280-289, 2015 | 46 | 2015 |
Expectativas académicas y planificación. Claves para la interpretación del fracaso y el abandono académico ÁC Rodríguez, MD Deaño, AAPM Diniz, V Iglesias-Sarmiento, SA Gil, ... International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 167-176, 2017 | 27 | 2017 |
Prevención e intervención de las dificultades de aprendizaje en lectura S Alfonso Gil, M Deaño Deaño, A Ramos Trigo, Á Conde Rodríguez, ... Asociación INFAD, 2017 | 13 | 2017 |
Dificultades de aprendizaje en el dominio aritmético y en el procesamiento cognitivo subyacente [Learning difficulties in the mastery of arithmetic and in the underlying … V Iglesias-Sarmiento Doctoral dissertation). Available from ProQuest database.(UMI No. AAT 3386296), 2009 | 13* | 2009 |
Arithmetical difficulties and low arithmetic achievement: Analysis of the underlying cognitive functioning V Iglesias-Sarmiento, M Deaño The Spanish Journal of Psychology 19, E36, 2016 | 12 | 2016 |
Gender, planning, and academic expectations in first-year higher education students: testing two alternative mediation models S Alfonso, AM Diniz, M Deaño, F Tellado, M García-Señorán, Á Conde, ... Psicologia: Reflexão e Crítica 33, 2020 | 9 | 2020 |
Mathematical difficulties vs. high achievement: An analysis of arithmetical cognition in elementary school V Iglesias-Sarmiento, S Alfonso, Á Conde, L Pérez, M Deaño Developmental Neuropsychology 45 (2), 49-65, 2020 | 9 | 2020 |
Executive functioning skills and (low) math achievement in primary and secondary school V Iglesias-Sarmiento, N Carriedo, OA Rodríguez-Villagra, L Pérez Journal of experimental child psychology 235, 105715, 2023 | 6 | 2023 |
Resolución de problemas aritméticos en alumnos con dificultades de aprendizaje y TDAH V Iglesias-Sarmiento, MD Deaño, ÁC Rodríguez, SA Gil, SL González, ... International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 167-176, 2017 | 5 | 2017 |
Expectativas acadêmicas no 1ºano do Ensino Superior: Validação de uma escala de avaliação para população portuguesa e espanhola A Araujo, A Costa, P Gonçalves, L Almeida, M Deaño, S Alfonso, A Conde, ... Ponencia presentada en el II Simpósio Internacional Contributos da …, 2012 | 5 | 2012 |
La función ejecutiva de actualización y el rendimiento en comprensión lectora en alumnos de 5 curso de educación primaria N Carriedo, V Iglesias-Sarmiento Recuperado de https://www. researchgate. net/publication …, 2015 | 4 | 2015 |
Relación de predicción entre la integración social y expectativas académicas en estudantes universitarios de primer año Y Hernández, L Péres, AM Diniz, A Conde, V Iglesias-Sarmiento, ... Universidade da Coruña, Universidade do Minho, 2019 | 3 | 2019 |
Eficacia de un programa de escritura orientado metacognitivamente en alumnos de 3º a 6º grado de educación primaria con dificultades de aprendizaje en escritura S Limia González, M Deaño Deaño, Á Conde Rodríguez, ... Asociación INFAD, 2017 | 3 | 2017 |
Validity of a one-stop automatic algorithm for counting clusters and shifts in the Semantic Fluency Task N Carriedo, E Canessa, S Moreno, V Iglesias-Sarmiento, SE Chaigneau | | 2024 |
Executive functioning profiles and math and reading achievement during school years N Carriedo, V Iglesias-Sarmiento, OA Rodríguez-Villagra, L Pérez | | 2022 |
Age-related change in inhibitory processes when controlling working memory capacity and processing speed: A confirmatory factor analysis N Carriedo, OA Rodríguez-Villagra, JA Moriano, PR Montoro, ... | | 2022 |