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Silvia Marcos-García
Silvia Marcos-García
Departamento de Ciencias de la Comunicación, Universitat Jaume I de Castelló (España), UJI
Correu electrònic verificat a uji.es
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What do politicians do on Twitter? Functions and communication strategies in the Spanish electoral campaign of 2016
A López-Meri, S Marcos-García, A Casero-Ripollés
El Profesional de la Información 26 (5), 795-804, 2017
286*2017
Political leaders in (inter) action. Twitter as a strategic communication tool in electoral campaigns
L Alonso-Muñoz, S Marcos-García, A Casero-Ripollés
Trípodos, 71-90, 2016
137*2016
Buscando la interacción. Partidos y candidatos en Twitter durante las elecciones generales de 2015
S Miquel Segarra, L Alonso-Muñoz, S Marcos-García
Fundación iS+ D para la Investigación Social Avanzada, 2017
88*2017
Campañas electorales y Twitter. La difusión de contenidos mediáticos en el entorno digital
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A López-Meri
Cuadernos. info, 27-47, 2021
562021
Estrategias comunicativas en Facebook: personalización y construcción de comunidad en las elecciones de 2016 en España
A López-Meri, S Marcos-García, A Casero-Ripollés
Doxa Comunicación, 229-248, 2020
512020
Las redes sociales como herramienta de la comunicación política. Usos políticos y ciudadanos de Twitter e Instagram
S Marcos García
Universitat Jaume I, 2018
372018
Usos ciudadanos de Twitter en eventos políticos relevantes. La #SesiónDeInvestidura de Pedro Sánchez
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
Comunicación y Hombre, 2017
372017
Periodismo y nuevas narrativas. Storytelling como formato de difusion informativa en redes sociales (1)/[en] Journalism and new narratives. Storytelling as broadcasting format …
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A López-Meri
Estudios sobre el Mensaje Periodistico 27 (2), 553-568, 2021
35*2021
What is there in a ‘Like’?: Political content in facebook and instagram in the 2019 valencian regional election
SM García, NV Benet, AC Ripollés
Debats: Revista de cultura, poder i societat, 85-109, 2020
35*2020
The influence of political actors in the digital public debate on twitter about the negotiations for the formation of the government in Spain
A Casero-Ripollés, L Alonso-Muñoz, S Marcos-García
American Behavioral Scientist 66 (3), 307-322, 2022
252022
La gestión de la imagen en campaña electoral. El uso de Instagram por parte de los partidos y líderes españoles en el 26J
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz
Uso y aplicación de las redes sociales en el mundo audiovisual y …, 2017
25*2017
New formats for local journalism in the era of social media and big data: From transmedia to storytelling
A Casero-Ripollés, S Marcos-García, L Alonso-Muñoz
Journalistic metamorphosis: Media transformation in the digital age, 69-83, 2020
222020
The platformization of institutional political communication. The use of WhatsApp by local administrations
SM García, H Doménech-Fabregat, A Casero-Ripollés
Revista Latina de Comunicación Social, 100-124, 2021
20*2021
Extending influence on social media: The behaviour of political talk-show opinion leaders on Twitter
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A López-Meri
Communication & Society, 277-293, 2020
202020
The influence of the negative campaign on Facebook: The role of political actors and citizens in the use of criticism and political attack in the 2016 Spanish general elections
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
Social sciences 10 (10), 356, 2021
132021
Analysis of professional perceptions relating to the effectiveness of codes of ethics for journalists in Spain
M Mauri-Ríos, S Marcos-García, A Zuberogoitia-Espilla
Journal of information, communication and ethics in society 18 (4), 511-528, 2020
92020
El empleo de Twitter como herramienta estratégica de comunicación. Análisis del caso Podemos
S Marcos-García
Communico, 1-27, 2017
92017
¿Elecciones del cambio? Gestión estratégica de Twitter en los comicios municipales de Madrid 2015
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz
Comunicación, Cultura de paz e Igualdad. Tejiendo ciudadanía comunicativa, 70-80, 2019
62019
Test de autoevaluación de los instrumentos de rendición de cuentas
R Rodríguez Martínez, M Mauri, X Ramon Vegas, JC Suárez Villegas, ...
32019
Respread, mobilize and fragment the agenda: the secondary role of Telegram in the Spanish electoral campaign of November 2019
S Marcos-García, A Tirado-García, A Casero-Ripollés
Revista de Comunicación 22 (1), 185-230, 2023
2*2023
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20