Follow
Juan Quílez Pardo ( ORCID: 0000-0001-5428-4617)
Juan Quílez Pardo ( ORCID: 0000-0001-5428-4617)
GEDH - RSEQ - Physics & Chemistry - Valencia (SPAIN).
Verified email at uji.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Students' and teachers' misapplication of Le Chatelier's principle: Implications for the teaching of chemical equilibrium
J Quílez‐Pardo, JJ Solaz‐Portolés
Journal of Research in Science teaching 32 (9), 939-957, 1995
3511995
CHANGES IN CONCENTRATION AND IN PARTIAL PRESSURE IN CHEMICAL EQUILIBRIA: STUDENTS’ AND TEACHERS’ MISUNDERSTANDINGS
J Quílez
Chemistry Education Research and Practice 5, 281-300, 2004
962004
Errores conceptuales en el estudio del equilibrio químico: nuevas aportaciones relacionadas con la incorrecta aplicación del principio de Le Chatelier
JQ Pardo, VS López
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 1995
651995
La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico: limitaciones del principio de Le Chatelier
JQ Pardo, JJS Portolés, MC Hernández, VS López
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 1993
511993
From chemical forces to chemical rates: a historical philosophical foundation for the teaching of chemical equilibrium
J Quilez
Science & Education 18, 1203-1251, 2009
502009
A HISTORICAL APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF CHEMICAL EQUILIBRIUM THROUGH THE EVOLUTION OF THE AFFINITY CONCEPT: SOME EDUCATIONAL SUGGESTIONS
J Quilez
Chemistry Education Research and Practice 5, 69-87, 2004
492004
A categorisation of the terminological sources of student difficulties when learning chemistry
J Quílez
Studies in Science Education 55 (2), 121-167, 2019
452019
Teaching a model for writing Lewis structures
JQ Pardo
Journal of Chemical Education 66 (6), 456, 1989
411989
Análisis de los problemas de selectividad de equilibrio químico: errores y dificultades correspondientes a libros de texto, alumnos y profesores
J Quilez
Enseñanza de las Ciencias 24 (2), 219-240, 2006
392006
Changes of extent of reaction in open chemical equilibria
JJ Solaz, J Quilez
CHEMISTRY EDUCATION: RESEARCH AND PRACTICE IN EUROPE 2 (3), 303-312, 2001
392001
¿ Es el profesor de Química también profesor de Lengua?
JQ Pardo
Educación química 27 (2), 105-114, 2016
362016
Persistencia de errores conceptuales relacionados con la incorrecta aplicación del principio de Le Chatelier
JQ Pardo
Educación Química 9 (6), 367-377, 1998
301998
El principio de Le Chatelier a través de la historia y su formulación didáctica en la enseñanza del equilibrio químico
JQ Pardo, VS López
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 1996
301996
Thermodynamics and the Le Chatelier's principle
JJ Solaz-Portoles, J Quilez-Pardo
Revista Mexicana de Física 41 (1), 128-138, 1995
281995
First-Year University Chemistry Textbooks’ Misrepresentation of Gibbs Energy
J Quílez
Journal of Chemical Education 89 (1), 87-93, 2011
272011
Una formulación para un principio: Análisis histórico del principio de Le Chatelier
J Quílez-Pardo
Revista Mexicana de Física 41 (4), 586-598, 1994
261994
Análisis de los errores que presentan los libros de texto universitarios de química general al tratar la energía libre de Gibbs
J Quílez
Enseñanza de las Ciencias 27 (3), 317-330, 2009
232009
Clasificación y análisis de los problemas terminológicos asociados con el aprendizaje de la química: obstáculos a superar
J Quílez-Pardo, AM Quílez-Díaz
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 13 (1), 20-35, 2016
22*2016
Proyecto Química Salters
ACRLMJMDMAMBJCRFMÁGCMSGJJALCMTPJQFRLRI Sansó
Cuadernos de Pedagogía 281, 68-72, 1999
22*1999
El lenguaje de la ciencia como obstáculo de aprendizaje de los conocimientos científicos e propuestas para superarlo
J Quílez-Pardo
Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências 16 (2), 449-476, 2016
212016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20