Seguir
Gustavo M. Ramírez Santana
Gustavo M. Ramírez Santana
Dirección de correo verificada de ull.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Spanish developmental dyslexia: Prevalence, cognitive profile, and home literacy experiences
JE Jiménez, C Rodríguez, G Ramírez
Journal of Experimental Child Psychology 103 (2), 167-185, 2009
1822009
Psychometric properties of the parent and teacher versions of the Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) in a Spanish sample
PJ Rodríguez Hernández, M Betancort Montesinos, GM Ramírez Santana, ...
International journal of clinical and health psychology 12 (2), 265-279, 2012
1682012
ldentifying subtypes of reading disability in the Spanish language.
GM Ramírez Santana, JE Jiménez González
The Spanish Journal of Psychology 5 (1), 3, 2002
110*2002
Conflict resolution styles and teen dating violence
H Bonache, G Ramírez-Santana, R Gonzalez-Mendez
International Journal of Clinical and Health Psychology 16 (3), 276-286, 2016
105*2016
Do the effects of computer-assisted practice differ for reading-disabled children with or without IQ-achievement discrepancy
JE Jiménez, MR Ortiz, M Rodrigo, I Hernández-Valle, G Ramírez, ...
Journal of Learning Disabilities 36, 4-47, 2003
101*2003
Funciones ejecutivas y lenguaje en subtipos de niños con trastornos específicos del lenguaje
V Acosta, GM Ramírez, S Hernández
Revista de Neurología 32 (6), 355-362, 2017
99*2017
Computer speech-based remediation for reading disabilities: The size of spelling-to-sound unit in a transparent orthography
JE Jiménez González, MI Hernández Valle, GM Ramírez Santana, ...
The Spanish journal of psychology 10 (1), 52-67, 2007
562007
Analyzing Spanish adolescents through the lens of the Resilience Portfolio Model
R Gonzalez-Mendez, G Ramírez-Santana, S Hamby
Journal of interpersonal violence 36 (9-10), 4472-4489, 2021
532021
Identificación y clasificación de alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje
V Acosta, GM Ramírez, S Hernández
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 33 (4), 157-164, 2013
432013
La producción gramatical en el discurso narrativo de alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje (TEL)
G del Valle Hernández, VM Acosta Rodríguez, GM Ramírez Santana
Revista signos 51 (98), 264-284, 2018
37*2018
Análisis multidimensional de la percepción del delito ecológico
B Hernández, A Martín, S Hess, J Martínez-Torvisco, E Suárez, M Salazar, ...
Medio Ambiente y Comportamiento Humano 6 (1), 51-70, 2005
342005
Control, avoidance and emotion regulation cognitive strategies: the differential role in negative and intrusive repetitive thoughts
M Gonzalez, G Ramirez, M del Mar Brajin, C Londono
ANSIEDAD Y ESTRES-ANXIETY AND STRESS 23 (2-3), 84-90, 2017
32*2017
Puntos de corte de la versión española del Cuestionario de Cualidades y Dificultades (SDQ)
PJ Rodríguez-Hernández, M Betancort, GM Ramírez-Santana, R García, ...
Revista de psiquiatría infanto-juvenil 31 (3), 23-29, 2014
292014
Modelo de identificacion temprana del alumnado con alta capacidad intelectual en la Comunidad Autonoma de Canarias Early identification model of high ability children in the …
JE Jiménez, C Artiles, G Ramírez, J Álvarez
Infancia y aprendizaje 27 (4), 469-483, 2004
292004
A comparative study of language phenotypes in autism spectrum disorder and specific language impairment
GM Ramírez-Santana, VM Acosta-Rodríguez, S Hernández-Expósito
Psicothema 31 (4), 437-442, 2019
272019
Witnessing Partner Violence: Exploring the Role of Partner Preferences on Dating Violence
GRS Rosaura Gonzalez-Mendez, José M. Yanes
Journal of Interpersonal Violence, 2015
22*2015
Estudio longitudinal de la producción de deícticos en castellano en niños de 12 a 36 meses durante las actividades cotidianas
MA Muñetón Ayala, G Ramírez Santana, MJ Rodrigo López
Anuario de Psicología 36 (3), 2005
212005
Intervention in reading processes in pupils with Specific Language Impairment (SLI)
VM Acosta Rodríguez, GM Ramírez Santana, N del Valle Hernández, ...
Psicothema 28 (1), 2016
20*2016
Intervention for oral language comprehension skills in preschoolers with developmental language disorder
VM Acosta‐Rodríguez, GM Ramírez‐Santana, S Hernández‐Expósito
International Journal of Language & Communication Disorders 57 (1), 90-102, 2022
182022
Use of Oral Narrative and Morphosyntactic Activities to Improve Grammar Skills in Pupils with Specific Language Impairment (SLI)
GM Ramírez-Santana, VM Acosta-Rodríguez, AM Moreno-Santana, ...
Revista de Psicodidáctica (English ed.) 23 (1), 48-55, 2018
18*2018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20