Jose Manuel Cordero Ferrera
Jose Manuel Cordero Ferrera
Universidad de Extremadura, Departamento de Economía
Dirección de correo verificada de unex.es
TítuloCitado porAño
Rendimiento educativo y determinantes según PISA: Una revisión de la literatura en España
JM Cordero Ferrera, E Crespo Cebada, F Pedraja Chaparro
España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2013
1332013
Measuring efficiency in education: an analysis of different approaches for incorporating non-discretionary inputs
JM Cordero-Ferrera, F Pedraja-Chaparro, J Salinas-Jiménez
Applied Economics 40 (10), 1323-1339, 2008
1112008
Alternative approaches to include exogenous variables in DEA measures: A comparison using Monte Carlo
JM Cordero, F Pedraja, D Santín
Computers & Operations Research 36 (10), 2699-2706, 2009
712009
Exploring educational efficiency divergences across Spanish regions in PISA 2006
JMC Ferrera, EC Cebada, FP Chaparro, DS González
Revista de economía aplicada 19 (57), 117-145, 2011
672011
Eficiencia en educación secundaria e inputs no controlables: sensibilidad de los resultados ante modelos alternativos
JMC Ferrera, FP Chaparro, JS Jiménez
Hacienda Pública Española, 61-83, 2005
542005
La repetición de curso y sus factores condicionantes en España
JM Cordero Ferrera, C Manchón López, R Simancas Rodríguez
Ministerio de Educación, 2014
492014
Factors affecting educational attainment: evidence from Spanish PISA 2006 Results
JM Cordero Ferrera, E Crespo-Cebada, D SANTÍN GONZÁLEZ
Regional and Sectoral Economic Studies 10 (3), 55-76, 2010
452010
Efficiency assessment of primary care providers: A conditional nonparametric approach
JM Cordero, E Alonso-Morán, R Nuño-Solinis, JF Orueta, RS Arce
European Journal of Operational Research 240 (1), 235-244, 2015
442015
Enhancing the inclusion of non-discretionary inputs in DEA
JM Cordero-Ferrera, F Pedraja-Chaparro, D Santín-González
Journal of the Operational Research Society 61 (4), 574-584, 2010
412010
The determination of the least distance to the strongly efficient frontier in data envelopment analysis oriented models: modelling and computational aspects
J Aparicio, JM Cordero, JT Pastor
Omega 71, 1-10, 2017
352017
Exploring factors affecting the level of happiness across countries: A conditional robust nonparametric frontier analysis
JM Cordero, J Salinas-Jimenez, MM Salinas-Jimenez
European Journal of Operational Research 256, 663-672, 2017
33*2017
Educational disparities across regions: A multilevel analysis for Italy and Spain
T Agasisti, JM Cordero-Ferrera
Journal of Policy Modeling 35 (6), 1079-1102, 2013
332013
Testing the accuracy of DEA estimates under endogeneity through a Monte Carlo simulation
JM Cordero, D Santín, G Sicilia
European Journal of Operational Research 244 (2), 511-518, 2015
31*2015
The effect of quality and socio-demographic variables on efficiency measures in primary health care
JMC Ferrera, EC Cebada, LRM Zamorano
The European journal of health economics 15 (3), 289-302, 2014
302014
Efficiency assessment of Portuguese municipalities using a conditional nonparametric approach
JM Cordero, F Pedraja-Chaparro, EC Pisaflores, C Polo
Journal of Productivity Analysis 48 (1), 1-24, 2017
292017
Análisis de los condicionantes del rendimiento educativo de los alumnos españoles en PISA 2009 mediante técnicas multinivel
JM Cordero, C Manchón, R Simancas
Presupuesto y Gasto Público 67 (2), 71-96, 2012
272012
Measuring technical efficiency in primary health care: the effect of exogenous variables on results
JM Cordero-Ferrera, E Crespo-Cebada, LR Murillo-Zamorano
Journal of medical systems 35 (4), 545-554, 2011
272011
Assessing European primary school performance through a conditional nonparametric model
JM Cordero, D Santín, R Simancas
Journal of the Operational Research Society 68 (4), 364-376, 2017
262017
Evaluación del rendimiento académico en primaria y sus condicionantes: Una aproximación a partir de TIMSS 2011
C Cordero, J.M. Manchon
Estudios sobre Educacion 27, 9-35, 2014
26*2014
Factores del éxito escolar en condiciones socioeconómicas desfavorables
JMC Ferrera
Revista de educación, 172-198, 2015
21*2015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20