Seguir
Ana Cancela
Ana Cancela
Universidad Villanueva (ORCID: 0000-0002-6949-0242 )
Dirección de correo verificada de villanueva.edu - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Predicting attitudes and behavioural intentions towards social entrepreneurship: the role of servant leadership in young people/Predicción de las actitudes y las intenciones …
RG Rivera, D Santos, M Martín-Fernández, B Requero, A Cancela
International Journal of Social Psychology 33 (3), 650-681, 2018
41*2018
The influence of physical attractiveness on attitude confidence and resistance to change
J Mello, T Garcia-Marques, P Briñol, A Cancela, RE Petty
Journal of Experimental Social Psychology 90, 104018, 2020
292020
Post-traumatic cognitions and quality of life in terrorism victims: the role of well-being in indirect versus direct exposure
M Bajo, A Blanco, M Stavraki, B Gandarillas, A Cancela, B Requero, ...
Health and quality of life outcomes 16, 1-9, 2018
232018
Juventud proactiva: Cómo crear unas actitudes fuertes y positivas hacia el emprendimiento
D Santos Velasco, B Requero Bravo, A Cancela, A Pedrazzo
Revista de estudios de juventud, 2015
172015
Hedonic vs. epistemic goals in processing persuasive communications: Revisiting the role of personal involvement
A Cancela, P Briñol, RE Petty
Motivation and Emotion 45, 280-298, 2021
152021
Neural cue-reactivity in pathological gambling as evidence for behavioral addiction: a systematic review
J García-Castro, A Cancela, MAM Cárdaba
Current Psychology 42 (32), 28026-28037, 2023
132023
Attitudes toward health-messages: The link between perceived attention and subjective strength
A Cancela, B Requero, D Santos, M Stavraki, P Briñol
European Review of Applied Psychology 66 (2), 57-64, 2016
132016
Feelings of ease and attitudes toward healthy foods
P Briñol, B Requero, A Cancela, D Santos, D Díaz
Psicothema 27 (3), 241-246, 2015
132015
Promoting healthy eating practices through persuasion processes
B Requero, D Santos, A Cancela, P Briñol, RE Petty
Basic and Applied Social Psychology 43 (4), 239-266, 2021
92021
Anti-alcohol campaigns effects depending on target drinking levels and source perception [Efectos de las campañas anti-alcohol en función de los niveles de consumo del receptor …
M Stanojlovic, A Cancela Vallespín, MÁ Martín Cárdaba, ...
Health and Addictions= Salud y Drogas 20 (1), 43-51, 2020
52020
The evaluation of green companies changes after remembering tip of the tongue experiences
M Stavraki, D Santos, A Cancela Vallespín, B Requero, P Briñol
Psicothema 29 (4), 502-507, 2017
42017
Effects of advertising on problem gambling: Neural-cue reactivity as a possible underlying mechanism
J García Castro, A Cancela Vallespín, MÁ Martín Cárdaba
El profesional de la Información 31 (6 (Educommunication)), 2022
22022
La calidad de vida de los universitarios en España tras el confinamiento provocado por la pandemia covid-19
M González Noriega, A Cancela Vallespín, A Visiers Elizaincin, ...
Dykinson, 2023
12023
Interrupting a joke validates thoughts and polarizes attitudes towards a recycling company/La interrupción de un chiste puede potenciar su efecto de validación del pensamiento …
D Santos, M Stavraki, B Gandarillas, A Cancela, P Briñol
International Journal of Social Psychology 33 (3), 529-554, 2018
12018
Fear of COVID-19: the mediation role between the COVID-19 diagnosis and KAP in Spanish university students
A Cancela, M González-Noriega, A Visiers
BMC Public Health 23 (1), 1909, 2023
2023
Neurocomunicación y efecto boomerang análisis de la efectividad de las campañas de prevención del juego
J García Castro, MÁ Martín Cárdaba, A Cancela Vallespín
Fragua, 2023
2023
Instrumentos de calidad de vida para población general: revisión sistemática
M González Noriega, A Cancela Vallespín, A Visiers Elizaincin, ...
Dykinson, 2023
2023
Effects of advertising on problem gambling: Neural-cue reactivity as a possible underlying mechanism
JG Castro, A Cancela, MÁM Cárdaba
El profesional de la información 31 (6), 18, 2022
2022
La interrupción de un chiste puede potenciar su efecto de validación del pensamiento y cambiar las actitudes hacia una empresa de reciclaje
D Santos, M Stavraki, BG Gutiérrez, A Cancela, PB Turnes
International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social 33 …, 2018
2018
Metacognitive Feelings of Ease and Eating Attitudes and Behaviors
D Diaz, P Brinol, B Requero, A Cancela, D Santos
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 51, 692-692, 2016
2016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20