Seguir
Gabriela Silva-Maceda
Gabriela Silva-Maceda
Dirección de correo verificada de uaslp.mx
Título
Citado por
Citado por
Año
More time or better tools? A large-scale retrospective comparison of pedagogical approaches to teach programming
G Silva-Maceda, PD Arjona-Villicana, FE Castillo-Barrera
ieee Transactions on Education 59 (4), 274-281, 2016
362016
Leer rápido no siempre es igual a comprender: Examinando la relación entre velocidad y comprensión
G Silva-Maceda, S Romero-Contreras
Revista Costarricense de Psicología 36 (2), 123-144, 2017
282017
Vocabulario académico y habilidades de lenguaje académico: predictores de la comprensión lectora de estudiantes de primaria y secundaria en México
S Romero-Contreras, G Silva-Maceda, C Elizabeth Snow
Pensamiento educativo 58 (2), 1-16, 2021
182021
El Modelo Simple de Lectura en la identificación de dificultades lectoras en educación primaria
BF Camarillo Salazar, G Silva Maceda, S Romero Contreras
Estudios pedagógicos (Valdivia) 47 (3), 343-357, 2021
132021
Reading comprehension gains in a differentiated reading intervention in Spanish based on the Simple View
G Silva-Maceda, BF Camarillo-Salazar
Child Language Teaching and Therapy 37 (1), 19-41, 2021
122021
Impact of instructional sequence to teach argumentative writing to disadvantaged students using the opinion article
BA Rodriguez-Hernandez, G Silva-Maceda
International Journal of Instruction 14 (4), 103-118, 2021
62021
Academic vocabulary and language skills: Predictors of reading comprehension of upper elementary and middle school students in mexico
S Romero-Contreras, G Silva-Maceda, CE Snow
Pensamiento Educativo 58 (2), 1-16, 2021
52021
Relación entre velocidad de lectura y comprensión lectora en alumnos de primaria
BF Camarillo-Salazar, G Silva-Maceda
Memorias del 8vo Congreso Internacional de Educación, 45-59, 2016
42016
Teaching English in a Mexican rural and an urban primary schools: General classroom teachers as an alternative to become language access facilitators in marginal and indigenous …
LD García-García, S Romero-Contreras, G Silva-Maceda
Cogent Education 5 (1), 1549691, 2018
32018
Are better communicators better readers? An exploration of the connections between narrative language and reading comprehension
G Silva-Maceda
University of Wolverhampton, 2013
3*2013
Necesidades educativas especiales del estudiantado infantil y juvenil que vive con VIH
IG Cedillo, BYH Hernández, GS Maceda
IE Revista de Investigación Educativa de la REDIECH 10 (19), 121-138, 2019
12019
Indices of Narrative Language Associated with Disability
NM Almubark, G Silva-Maceda, ME Foster, TD Spencer
Children 10 (11), 1815, 2023
2023
Collaborative B-learning as a tool to studying and preparing for inclusion in a culturally diverse environment
S Romero-Contreras, I García-Cedillo, G Silva-Maceda
Global Directions in Inclusive Education, 231-254, 2021
2021
EVALUACIÓN DE IMPACTO MUVI: RESULTADOS CUANTITATIVOS
DRASR CONTRERAS, DRAGS MACEDA
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–14