Follow
Maddalena Fedele
Maddalena Fedele
Universitat de Barcelona
No verified email
Title
Cited by
Cited by
Year
Youtubers' Social Functions and Their Influence on Pre-Adolescence.
S Aran-Ramspott, M Fedele, A Tarragó
Comunicar: Media Education Research Journal 26 (57), 71-79, 2018
241*2018
Television fiction series targeted at young audience: plots and conflicts portrayed in a teen serie
N García-Muñoz, M Fedele
Revista Comunicar 19 (37), 133-140, 2011
108*2011
El consumo adolescente de la ficción seriada
M Fedele, N García-Muñoz
Vivat Academia, 47-64, 2010
742010
The teen series and the young target: Gender stereotypes in television fiction targeted to teenagers
N García-Muñoz, M Fedele
Observatorio 5 (1), 215-226, 2011
422011
The occupational roles of television fiction characters in Spain: distinguishing traits in gender representation
N García-Muñoz, M Fedele, X Gómez-Díaz
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 2012
352012
The “Bad Boy” and the “Good Girl”: Role Models and Youth Representations in Spanish Teen Series
MJ Masanet, M Fedele
Palabra Clave 22 (2), 2019
34*2019
El consum adolescent de la ficció seriada televisiva
M Fedele, N García Muñoz, E Prado
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2012
332012
Criticism in journalism as an accountability instrument: the opinion of Spanish journalists
R Rodríguez-Martínez, M Mauri-De los Ríos, M Fedele
Communication & Society 30 (1), 57, 2017
262017
Students' privacy concerns on the use of social media in higher education
L Aymerich-Franch, M Fedele
Digital arts and entertainment: Concepts, methodologies, tools, and …, 2014
212014
La implementación de los Social Media como recurso docente en la universidad presencial: la perspectiva de los estudiantes de Comunicación
LA Franch, M Fedele
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación …, 2015
182015
Los personajes jóvenes en la ficción televisiva: identidades, modelos y representaciones juveniles en la era digital
M Fedele
Memoria Final de Proyecto Alianza 4, 2014
18*2014
Negotiating love and gender stereotypes among young people:: Prevalence of “amor ludens” and television preferences rooted in hegemonic masculinity
M Fedele, MJM Jordà, R Ventura
Masculinidades y cambio social 8 (1), 1-43, 2019
172019
La segunda generación de teen series: programas estadounidenses, británicos y españoles de los 2000-2010
M Fedele
Index. Comunicación, 2021, vol. 11, num. 1, p. 297-327, 2021
162021
La ficción seriada desde el mitoanálisis: aproximación cualitativa a los argumentos universales en Netflix, Prime Video y HBO
M Fedele, AJ Planells de la Maza, E Rey
Profesional de la información. 2021; 30 (2): e300221, 2021
142021
“I want to be a youtuber”. Online references and aspirational values for tweens
M Fedele, SA Ramspott, J Suau
Blanquerna School of Communication and International Relations, 155-174, 2018
142018
Jugando a ser YouTubers: prácticas digitales para la prevención de la violencia de género
EV Morales, S Aran-Ramspott, M Fedele
ZER: Revista de Estudios de Comunicación= Komunikazio Ikasketen Aldizkaria …, 2020
132020
The ‘troubled rebel girl’ and the ‘boy-next-door’: The apparent inversion of gender and love archetypes in 13 Reasons Why, Élite and Sex Education
M Fedele, MJ Masanet
Journal of popular television 9 (3), 335-353, 2021
122021
Television clothing commercials for tweens in transition: A comparative analysis in Italy and Spain
G LA ROCCA, G Fedele
Fashion Tales. Feeding the Imaginary, 407-424, 2017
122017
Catalan adolescents’ media uses and leisure preferences related to new media and television
M Fedele, N García-Muñoz, E Prado
Catalan Journal of Communication & Cultural Studies 7 (1), 51-70, 2015
122015
Retrato de los adolescentes en la ficción televisiva. Un estudio de caso
N García-Muñoz, M Fedele
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, 20, 71-86., 2011
122011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20