Seguir
Carlos de Aldama
Carlos de Aldama
Department of Research and Psychology in Education, Faculty of Education—Teaching and Learning
Dirección de correo verificada de ucm.es
Título
Citado por
Citado por
Año
How are ICT used in the classroom? A study of teachers’ beliefs and uses
C De Aldama, JI Pozo
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 14 (2), 253-286, 2016
872016
A classification framework for exploring technology-enabled practice–FrameTEP
S Prestridge, C de Aldama
Journal of Educational Computing Research 54 (7), 901-921, 2016
502016
Do You Want to Learn Physics? Please Play Angry Birds (But With Epistemic Goals)
C de Aldama, JI Pozo
Journal of Educational Computing Research, 2019
402019
Cognitive enhancement or cognitive diminishing? Digital technologies and challenges for education from a situated perspective
C de Aldama
Límite Interdiscip. J. Philos. Psychol 15, 21, 2020
142020
A mudança nas formas de ensinar e aprender na era digital
JI Pozo, C de Aldama Sánchez
Pátio Ensino Médio, 10-13, 2013
142013
rESSuME: employability skills social media survey
I Arnedillo-Sánchez, C De Aldama, C Tseloudi
International Journal of Manpower 39 (8), 1080-1095, 2018
62018
Qué hacemos con ChatGPT en el aula: ¿prohibir, contrarrestar o incorporarlo críticamente?
C de Aldama
the Conversation, 2023
52023
Mapping Employability Attributes onto Facebook: rESSuME: Employability Skills Social Media survEy
C Arnedillo-Sánchez, I., de Aldama, C. & Tseloudi
Data Driven Approaches in Digital Education: 12th European Conference on …, 2017
52017
Analysis of Content: Information and Communication Technologies Integration in Higher Education
C de Aldama, Pozo, J.I., & Garcia-Perez, D.
SAGE Research Methods Cases, 2017
3*2017
Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria
D García-Pérez, C de Aldama, M Gómez, T Diéguez-Risco
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la …, 2021
22021
Cómo se utilizan las TIC en el aula: Un estudio de creencias y usos de los docentes
C de Aldama, JI POZO
Education & Psychology-E&P I+ D+ i, 2016
22016
Critical thinking assessment of internet inquiry and argumentation in text generation
D García-Pérez, C de Aldama, A Aguirre-Camacho, G González-Cuevas
INTED2021 Proceedings, 5341-5347, 2021
12021
Integración de las Tecnologías de la Información y de la Comunicación (TIC) en contextos educativos: Creencias y prácticas
C De Aldama
Universidad Autónoma de Madrid, 2016
12016
University teachers’ beliefs about the use of generative artificial intelligence for teaching and learning
B Cabellos, C De Aldama, JI Pozo
Frontiers in Psychology 15, 1468900, 2024
2024
What do Teachers Think about the Use of Generative Artifi cial Intelligence (GAI) in their Classrooms?
C De Aldama, B Cabellos, JI Pozo
2024
Teachers’ attitudes about the use of Generative Artificial Intelligence in classrooms
B Cabellos, C De Aldama, JI Pozo
International Union of Psychological Science, 2024
2024
Improving safe pedestrian behavior through virtual reality: an empirical study
A López-Álvarez, L Piovano, F Luque, C De Aldama
Bordón. Revista de Pedagogía 76 (3), 99-123, 2024
2024
Simulación compleja como recurso para el entrenamiento de habilidades de comunicación en los grados de Educación, Medicina, Nutrición y Dietética, y Psicología
D García-Pérez, C de Aldama Sánchez, AF de la Torre Luque, ...
2024
Mejorar el comportamiento de los peatones mediante la realidad virtual: un estudio empírico
C López-Álvarez, A., Piovano, L., Luque, F., & De Aldama
Bordón. Revista De Pedagogía 76 (3), 99–123, 2024
2024
Simulación compleja como recurso para el entrenamiento en asesoramiento y atención a familias en contextos psicopedagógicos y sociosanitarios
R Pérez-López, D García Pérez, N Lagunas García, A De la Torre Luque, ...
2023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20