Seguir
Carlos de Aldama
Carlos de Aldama
Department of Research and Psychology in Education, Faculty of Education—Teaching and Learning
Dirección de correo verificada de ucm.es
Título
Citado por
Citado por
Año
How are ICT used in the classroom? A study of teachers’ beliefs and uses
C De Aldama, JI Pozo
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 14 (2), 253-286, 2016
812016
A classification framework for exploring technology-enabled practice–FrameTEP
S Prestridge, C de Aldama
Journal of Educational Computing Research 54 (7), 901-921, 2016
462016
Do You Want to Learn Physics? Please Play Angry Birds (But With Epistemic Goals)
C de Aldama, JI Pozo
Journal of Educational Computing Research, 2019
372019
A mudança nas formas de ensinar e aprender na era digital
JI Pozo, C de Aldama Sánchez
Pátio Ensino Médio, 10-13, 2013
132013
Cognitive enhancement or cognitive diminishing? Digital technologies and challenges for education from a situated perspective
C de Aldama
Límite Interdiscip. J. Philos. Psychol 15, 21, 2020
92020
Qué hacemos con ChatGPT en el aula: ¿prohibir, contrarrestar o incorporarlo críticamente?
C de Aldama
the Conversation, 2023
52023
rESSuME: employability skills social media survey
I Arnedillo-Sánchez, C De Aldama, C Tseloudi
International Journal of Manpower 39 (8), 1080-1095, 2018
52018
Mapping Employability Attributes onto Facebook: rESSuME: Employability Skills Social Media survEy
C Arnedillo-Sánchez, I., de Aldama, C. & Tseloudi
Data Driven Approaches in Digital Education: 12th European Conference on …, 2017
42017
Analysis of Content: Information and Communication Technologies Integration in Higher Education
C de Aldama, Pozo, J.I., & Garcia-Perez, D.
SAGE Research Methods Cases, 2017
3*2017
Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria
D García-Pérez, C de Aldama, M Gómez, T Diéguez-Risco
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la …, 2021
22021
Cómo se utilizan las TIC en el aula: Un estudio de creencias y usos de los docentes
C de Aldama, JI POZO
Education & Psychology-E&P I+ D+ i, 2016
22016
Critical thinking assessment of internet inquiry and argumentation in text generation
D García-Pérez, C de Aldama, A Aguirre-Camacho, G González-Cuevas
INTED2021 Proceedings, 5341-5347, 2021
12021
Integración de las Tecnologías de la Información y de la Comunicación (TIC) en contextos educativos: Creencias y prácticas
C De Aldama
Universidad Autónoma de Madrid, 2016
12016
Social Challenges and Actions for Thinking and Reasoning in the Digital Age
C de Aldama, D García-Pérez
The Palgrave Handbook of Global Social Change, 1-21, 2023
2023
Cómo las computadoras cambiaron nuestra forma de pensar (también para jugar al ajedrez)
C de Aldama
the Conversation, 2021
2021
HOW DO WE DO WITH DIGITAL TECHNOLOGY? A STUDY ON THE USE OF TECHNOLOGY AND THE SEARCH FOR DIFFERENT TYPES OF CONTENT
C de Aldama, D García-Pérez, A Aguirre-Camacho, G González-Cuevas
INTED2021 Proceedings, 5255-5261, 2021
2021
How do we do with digital technology? A study on the use of technology and the search for different types of content
C Aldama Sánchez, D García Pérez, A Aguirre Camacho, ...
IATED, 2021
2021
Cognitive enhancement or cognitive diminishing? Digital technologies and challenges for education from a situated perspective
C De Aldama Sánchez
Escuela de Psicología y Filosofía de la Universidad de Tarapacá. Chile, 2020
2020
Do You Want to Learn Physics? Please Play Angry Birds (But With Epistemic Goals)
C Aldama Sánchez, JI Pozo
2020
Cognitive enhancement or cognitive diminishing?
C de Aldama
Límite: revista de filosofía y psicología, 3, 2020
2020
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20