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Òscar Coromina
Title
Cited by
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Year
From ranking algorithms to ‘ranking cultures’ Investigating the modulation of visibility in YouTube search results
B Rieder, A Matamoros-Fernández, Ò Coromina
Convergence 24 (1), 50-68, 2018
3332018
La investigación en comunicación: métodos y técnicas en la era digital
L Vilches
Editorial Gedisa, 2020
2672020
Mapping YouTube: A quantitative exploration of a platformed media system
B Rieder, Ò Coromina, A Matamoros-Fernández
First Monday 25 (8), Article number: 10667, 2020
582020
Anàlisi de les desinformacions del referèndum de l’1 d’octubre detectades per Maldito Bulo
Ò Coromina, A Padilla
Quaderns del CAC 21 (44), 17-26, 2018
462018
Gramatización de las emociones en Facebook en las elecciones al Parlament de Catalunya 2017
Ò Coromina, E Prado, A Padilla
El profesional de la información 27 (5), 1004, 2018
312018
Discussion and mediation of social outrage on Twitter: The reaction to the judicial sentence of" La Manada"
C Navarro, OÒ Coromina
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 2020
232020
The struggle for the story in political disputes. The case of the 9N participation process
Ò Coromina
El profesional de la información 26 (5), 884, 2017
21*2017
Making a living in the creator economy: A large-scale study of linking on YouTube
B Rieder, E Borra, Ò Coromina, A Matamoros-Fernández
Social Media+ Society 9 (2), 20563051231180628, 2023
182023
Escribir para la red
JMP Tornero, S Tejedor
Reflexiones, 2014
152014
Estrategias de activación de la audiencia social en Twitter de los programas más populares de la televisión generalista en Europa
Ò Coromina, M Delgado, E Prado, N García-Muñoz
Universidad Complutense de Madrid, 2020
112020
Nature of engagement on Facebook during London 2012 Olympic Games: Insight into public participation in terms of language and gender
E Fernandez Pena, Ò Coromina, JMP Gila
South African Journal for Research in Sport, Physical Education and …, 2017
92017
Reconstructing memory narratives on Facebook with Digital Methods
Ò Coromina, AP Molina
Culture & History Digital Journal 7 (2), e014-e014, 2018
82018
Info-show en la televisión europea: en busca del engangement social de la audiencia
R Franquet, G Gómez, Ò Coromina, S Guerrero
AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación, 2018
62018
La Mediación en Twitter de los contenciosos políticos: el caso del proceso participativo del 9N en Cataluña= The mediation in Twitter of political disputes: the case of the …
Ò Coromina
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2016
62016
Microblogging en escenarios curriculares universitarios: el uso de Twitter más allá del encargo docente
S Tejedor, Ó Coromina, G Pla-Campas
Revista electrónica de investigación educativa 23, 2021
5*2021
Follow the Money: a Large-scale Investigation of Monetization and Optimization on YouTube
O Coromina, A Matamoros-Fernández, B Rieder
AoIR Selected Papers of Internet Research, 2020
52020
“You are the best… but can you twerk?” How twitter users challenge the messaging around female professional footballers in the 2019 UEFA women’s champions league final in a …
M Martin, G Pla-Campas, Ò Coromina, S Tejedor
Soccer & society 24 (8), 1125-1140, 2023
22023
Predictive Analytics in Digital Advertising: Are Platforms Really Interested in Accuracy?
O Coromina
Predictive technology in social media, 37-51, 2022
12022
Comunicación y ‘visual marketing’: De la fotografía al ‘emoji’
Ò Coromina, A Padilla
Harvard Deusto Márketing y Ventas, 28-35, 2019
12019
La batalla del Born. Relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter
Ò Coromina, D Casacuberta, IG i Renom
Comunicació: revista de recerca i d'anàlisi, 25-44, 2018
12018
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Articles 1–20