The role of verb tense and verb aspect in the foregrounding of information during reading M Carreiras, N Carriedo, MA Alonso, A Fernández Memory & Cognition 25 (4), 438-446, 1997 | 207 | 1997 |
Leer, comprender y pensar: Desarrollo de estrategias y técnicas de evaluación J Alonso-Tapia, N CARRIEDO Madrid, Servicio de publicaciones del MEC-CIDE, 1992 | 171* | 1992 |
¿ Cómo enseñar a comprender un texto? N Carriedo, J Alonso-apia Ediciones de la Universidad Autónoma de Madrid, 1994 | 139* | 1994 |
Development of the Updating Executive Function: From 7- Year-Olds to Young Adults N Carriedo, A Corral, PR Montoro, L Herrero, M Rucián Developmental Psychology, http://dx.doi.org/10.1037/dev0000091, 2016 | 104 | 2016 |
The Development of Metaphor Comprehension and Its Relationship with Relational Verbal Reasoning and Executive Function N Carriedo, A Corral, PR Montoro, L Herrero, P Ballestrino, I Sebastián PLoS ONE 11(3): e0150289. doi:10.1371/journal. pone.0150289, 2016 | 84 | 2016 |
Are conjunctive inferences easier than disjunctive inferences? A comparison of rules and models JA García-Madruga, S Moreno, N Carriedo, F Gutiérrez, ... The Quarterly Journal of Experimental Psychology Section A 54 (2), 613-632, 2001 | 81 | 2001 |
Psicología evolutiva II JA García Madruga, N Carriedo, F Gutiérrez Desarrollo cognitivo y lingüístico 1, 2002 | 72 | 2002 |
Updating executive function and performance in reading comprehension and problem solving. V Iglesias-Sarmiento, N Carriedo, JL Rodríguez Anales de psicología, 2015 | 70* | 2015 |
El desarrollo psicológico a lo largo de la vida S Mariscal, M Giménez-Dasí, NC López, AC Íñigo McGraw-Hill Interamericana de España, 2009 | 66 | 2009 |
Mental models in propositional reasoning and working memory's central executive JA García-Madruga, F Gutiérrez, N Carriedo, JM Luzón, JO Vila Thinking & reasoning 13 (4), 370-393, 2007 | 63* | 2007 |
Mental Models in Deductive Reasoning JA García-Madruga, F Gutiérrez, N Carriedo, S Moreno, P Johnson_Laird | 43 | 2002 |
Main idea comprehension: Training teachers and effects on students N Carriedo, J Alonso‐Tapia Journal of Research in Reading 19 (2), 128-153, 1996 | 41 | 1996 |
Problemas de comprensión lectora: evaluación e intervención J Alonso Tapia, N Carriedo C. Monereo e I. Solé (Coords.), El asesoramiento psicopedagógico: una …, 1996 | 39* | 1996 |
Comprehension strategy training in content areas N Carriedo, J Alonso-Tapia European Journal of Psychology of Education 10, 411-431, 1995 | 37 | 1995 |
Adaptación para niños de la prueba de amplitud lectora de Daneman y Carpenter (PAL-N) N Carriedo, M Rucián Infancia y Aprendizaje 32 (3), 449-465, 2009 | 33* | 2009 |
Dos pruebas de amplitud de memoria operativa para el razonamiento. F Gutiérrez-Martínez, JA García-Madruga, N Carriedo, JO Vila, JM Luzón Cognitiva, 2005 | 31 | 2005 |
Estudio normativo de ambiguedad lexica en castellano, en niños y en adultos I Gómez-Veiga, N Carriedo, M Rucián, Ó Vila Psicológica 31 (1), 25-48, 2010 | 29 | 2010 |
Consideraciones metodológicas sobre los programas de instrucción en comprensión de las ideas principales y sobre su eficacia N Carriedo Journal for the Study of Education and Development 19 (73), 87-107, 1996 | 25 | 1996 |
Adquisición y desarrollo de la comprensión lectora JA García Madruga, I Gómez, N Carriedo Psicología Evolutiva II, Madrid: UNED, 2002 | 22 | 2002 |
Evaluación de la supervisión y regulación de la comprensión: La batería SURCO J Alonso Tapia, N Carriedo, M Mateos Leer, comprender y pensar: Desarrollo de estrategias y técnicas de …, 1992 | 22 | 1992 |