Beatriz García Fernández
Beatriz García Fernández
Departamento de Pedagogía. Didáctica de las Ciencias Experimentales. Universidad de Castilla-La
Dirección de correo verificada de uclm.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Groundwater resources in the Upper Guadiana Basin (Spain): a regional modelling analysis
Á Yustres, V Navarro, L Asensio, M Candel, B García
Hydrogeology Journal 21 (5), 1129-1146, 2013
272013
An evaluation of the application of treated sewage effluents in Las Tablas de Daimiel National Park, Central Spain
V Navarro, B García, D Sánchez, L Asensio
Journal of Hydrology 401 (1-2), 53–64, 2011
252011
Optimisation procedure for choosing Cam clay parameters
V Navarro, M Candel, A Barenca, A Yustres, B García
Computers and Geotechnics 34 (6), 524-531, 2007
172007
La educación afectivo-sexual en España. Análisis de las leyes educativas en el periodo 1990-2016
MT Bejarano Franco, B García Fernández
Opción, 756-789, 2016
16*2016
Characterization of the infiltration rate in Las Tablas de Daimiel National Park, Central Spain
V Navarro, B García, L Asensio
Hydrological Processes 26 (3), 367–378, 2012
142012
Transposición Didáctica y comunicación: El estudio de los humedales
B García Fernández, G Sánchez Emeterio, D Sánchez Ramos
El factor humano en el EEES, 139-156, 2012
12*2012
La transposición didáctica de la investigación en humedales
B García Fernández, G Sánchez Emeterio, D Sánchez Ramos
Estudios sobre el Mensaje Periodístico 18, 347-356, 2012
10*2012
Indicadores de abandono escolar temprano: un marco para la reflexión sobre estrategias de mejora
B García Fernández
Perfiles Educativos 38 (154), 191-213, 2016
92016
Mejorar la motivación en Ciencias con enseñanza CLIL. Un estudio de caso
B García Fernández, E Nieto Moreno de Diezmas, J Reyes Ruiz-Gallardo
Enseñanza de las ciencias, 2625-2630, 2017
8*2017
How spanish science teachers perceive the introduction of competence-based science teaching
A Mateos Jiménez, B García Fernández, MT Bejarano Franco
Journal of Baltic Science Education 3 (15), 371-381, 2016
8*2016
CmapTools como herramienta didáctica para mejorar competencias en estudiantes de educación secundaria
M Bejarano Franco, A Mateos Jiménez, B García Fernández
Opción, 95-112, 2015
7*2015
A synthetic model of surface inundation relationships and water source impacts of the wetland Las Tablas de Daimiel National Park, Central Spain
B García Fernández, V Navarro Gámir, L Asensio Sánchez
Ecological engineering 61, 407-418, 2013
72013
Soil air compression in clays during flood irrigation
V Navarro, Á Yustres, M Candel, B García
European Journal of Soil Science 59 (4), 799-806, 2008
72008
Home-based family involvement and academic achievement: a case study in primary education
V Tárraga García, B García Fernández, JR Ruiz-Gallardo
7*
CHANGING NEGATIVE PERCEPTIONS OF ANIMALS THROUGH TEACHING PRACTICE: A RESEARCH IN PRIMARY EDUCATION
A Almeida, B García Fernández, T Silva
Journal of Baltic Science Education 16 (4), 2017
62017
Children’s Opinions about Zoos: A Study of Portuguese and Spanish Pupils
A Almeida, B García Fernández, O Strecht-Ribeiro
Anthrozoös 30 (3), 457-472, 2017
52017
Trees, lateral shrinkage and building damage
V Navarro, M Candel, Á Yustres, J Alonso, B García
Engineering Geology 108 (3-4), 198, 2009
52009
Conceptions and Perceptions of Primary School Teachers on Wetlands
B García Fernández, G Sánchez Emeterio
Wetlands 37 (6), 1045-1053, 2017
42017
Visual Literacy in Preservice Teachers: a Case Study in Biology
JR Ruiz-Gallardo, B García Fernández, A Mateos Jiménez
Research in Science Education, 1-23, 2017
42017
Visual Literacy in Primary Science: Exploring Anatomy Cross-Section Production Skills
B García Fernández, JR Ruiz-Gallardo
Journal of Science Education and Technology 1 (Not available - Published …, 2016
4*2016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20