Torrance Test of Creative Thinking: The question of its construct validity LS Almeida, LP Prieto, M Ferrando, E Oliveira, C Ferrándiz Thinking skills and creativity 3 (1), 53-58, 2008 | 380 | 2008 |
Trait emotional intelligence and academic performance: Controlling for the effects of IQ, personality, and self-concept M Ferrando, MD Prieto, LS Almeida, C Ferrándiz, R Bermejo, ... Journal of Psychoeducational Assessment 29 (2), 150-159, 2011 | 216 | 2011 |
Inteligencias múltiples y currículum escolar MDP Sánchez, CF García Aljibe, 2001 | 204 | 2001 |
Inteligencias múltiples y currículum escolar MDP Sánchez, CF García Aljibe, 2001 | 204 | 2001 |
Intelligence and creativity M Ferrando, MD Prieto, C Ferrándiz García, C Sánchez Universidad de Almería, 2005 | 202 | 2005 |
Influence of emotional intelligence, motivation and resilience on academic performance and the adoption of healthy lifestyle habits among adolescents R Trigueros, JM Aguilar-Parra, AJ Cangas, R Bermejo, C Ferrandiz, ... International journal of environmental research and public health 16 (16), 2810, 2019 | 191 | 2019 |
Estudio del razonamiento lógico-matemático desde el modelo de las inteligencias múltiples C Ferrándiz, R Bermejo, M Sainz, M Ferrando, MD Prieto Anales de Psicología/Annals of Psychology 24 (2), 213-222, 2008 | 165 | 2008 |
Intelligence assessment: Gardner multiple intelligence theory as an alternative LS Almeida, MD Prieto, AI Ferreira, MR Bermejo, M Ferrando, C Ferrándiz Learning and Individual Differences 20 (3), 225-230, 2010 | 164 | 2010 |
Social and emotional intelligence in childhood and adolescence: Spanish validation of a measurement instrument C Ferrándiz, D Hernández, R Bermejo, M Ferrando, M Sáinz Revista de Psicodidáctica 17 (2), 309-339, 2012 | 162 | 2012 |
Leer y escribir con sentido. Una experiencia constructivista en Educación Infantil y Primaria P Carlino, D Santana, C Barrio, P Fernández, C García, A Mora, P Pita, ... Visor, 1996 | 156 | 1996 |
Tests de pensamiento creativo de Torrance (TTCT): elementos para la validez de constructo en adolescentes portugueses E Oliveira, L Almeida, C Ferrándiz, M Ferrando, M Sainz, MD Prieto Psicothema, 562-567, 2009 | 143 | 2009 |
Marketing sensorial: Cómo desarrollar la atmósfera del establecimiento comercial M Gómez Suárez, CG Gumiel Distribución y consumo, 2012 | 115 | 2012 |
Estructura interna y baremación del Test de Pensamiento Creativo de Torrance M Ferrando, CF García, MR Bermejo, C Sánchez, J Parra, MD Prieto Psicothema 19 (3), 489-496, 2007 | 114 | 2007 |
Fundamentos psicopedagógicos de las inteligencias múltiples C Ferrándiz, MD Prieto, MR Bermejo, M Ferrando Revista española de pedagogía, 5-19, 2006 | 113 | 2006 |
Creative abilities in early childhood MD Prieto, J Parra, M Ferrándo, C Ferrándiz, MR Bermejo, C Sánchez Journal of Early Childhood Research 4 (3), 277-290, 2006 | 97 | 2006 |
La creatividad en el contexto escolar MD Prieto, O López, C Ferrándiz Estrategias para favorecerla. Madrid: Pirámide, 2003 | 86 | 2003 |
The theory of multiple intelligences in the identification of high-ability students D Hernández-Torrano, C Ferrándiz, M Ferrando, L Prieto, ... Anales de psicología 30 (1), 192-200, 2014 | 85 | 2014 |
Evaluación y desarrollo de la competencia cognitiva: un estudio desde el modelo de las inteligencias múltiples C Ferrándiz España: Ministerio de Educación y Ciencia, 2005 | 85 | 2005 |
Inteligencia emocional y alta habilidad MD Prieto, C Ferrándiz, M Ferrando, C Sánchez, R Bermejo Revista española de pedagogía, 241-259, 2008 | 76 | 2008 |
Adaptación de la prueba figurativa del test de pensamiento creativo de Torrance en una muestra de alumnos de los primeros niveles educativos MDP Sánchez, OL Martínez, CF García, MRB García Revista de investigación Educativa 21 (1), 201-213, 2003 | 75 | 2003 |