Follow
Anabel Moriña
Anabel Moriña
Profesora de Didáctica y Organización Educativa, Universidad de Sevilla
Verified email at us.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Inclusive education in higher education: challenges and opportunities
A Moriña
European Journal of Special Needs Education 32 (1), 3-17, 2017
3492017
Teoría y práctica de la educación inclusiva
A Moriña
Málaga: Aljibe, 35, 2004
3202004
Investigar con historias de vida: Metodología biográfico-narrativa
A Moriña
Narcea Ediciones, 2016
1952016
Criterios para la formación permanente del profesorado en el marco de la educación inclusiva
Á Parrilla Latas, A Moriña Díez
Revista de Educación, 339, 517-539., 2006
1762006
El complicado tránsito a la vida activa de jóvenes en riesgo de exclusión: una perspectiva biográfica
Á Parrilla Latas, A Moriña Díez, MC Gallego Vega
Revista de Educación, 351, 211-233., 2010
1252010
Students with disabilities in higher education: A biographical-narrative approach to the role of lecturers
A Moriña Díez, RG López, VM Molina
Higher Education Research & Development 34 (1), 147-159, 2015
1122015
School memories of young people with disabilities: an analysis of barriers and aids to inclusion
A Morina Diez
Disability & Society 25 (2), 163-175, 2010
1102010
Aprendizaje cooperativo para una educación inclusiva: desarrollo del programa PAC en un aula de Educación Primaria
A Moriña Díez
Universidad de Navarra, 2011
1022011
‘We aren’t heroes, we’re survivors’: higher education as an opportunity for students with disabilities to reinvent an identity
A Moriña
Journal of Further and Higher Education 41 (2), 215-226, 2017
952017
El camino hacia la inclusión en España: una revisión de las estadísticas de Educación Especial
A Moriña Díez
Revista de Educación, 327, 395-416., 2002
912002
La escuela de la diversidad: materiales de formación para el profesorado
A Moriña Díez
Madrid: Síntesis, 2008, 2008
862008
Hidden voices in higher education: inclusive policies and practices in social science and law classrooms
R López Gavira, A Moriña
International Journal of Inclusive Education 19 (4), 365-378, 2015
832015
La exclusión social: análisis y propuestas para su prevención
AM Díez
Fundación Alternativas, 2007
832007
Vulnerables al silencio: historias escolares de jóvenes con discapacidad
A Moriña Díez
Revista de educación, 2010
792010
Inclusive curricula in Spanish higher education? Students with disabilities speak out
A Moriña, MD Cortés, N Melero
Disability & Society 29 (1), 44-57, 2014
662014
What if we could imagine the ideal faculty? Proposals for improvement by university students with disabilities
A Moriña, MD Cortés-Vega, VM Molina
Teaching and teacher education 52, 91-98, 2015
642015
Faculty training: An unavoidable requirement for approaching more inclusive university classrooms
A Moriña, MD Cortés-Vega, VM Molina
Teaching in Higher Education 20 (8), 795-806, 2015
632015
El profesorado en la universidad ante el alumnado con discapacidad:¿ Tendiendo puentes o levantando muros?
A Moriña Diez, R López Gavira, N Melero Aguilar, MD Cortés Vega, ...
Red U: revista de docencia universitaria, 2013
632013
The keys to learning for university students with disabilities: Motivation, emotion and faculty-student relationships
A Morina
PloS one 14 (5), e0215249, 2019
622019
The impact of a faculty training program on inclusive education and disability
A Moriña, R Carballo
Evaluation and program planning 65, 77-83, 2017
572017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20