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Bárbara Castillo-Abdul (0000-0002-3711-1519)
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University of Desing, Innovation and Technology (UDIT)
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Promoting Social Media Engagement Via Branded Content Communication: A Fashion Brands Study on Instagram
B Castillo-Abdul, A Pérez-Escoda, E Núnez-Barriopedro
Media and Communication 10 (1), 2022
632022
Learning Leaders: Teachers or Youtubers? Participatory Culture and STEM Competencies in Italian Secondary School Students
J Gil-Quintana, V Malvasi, B Castillo-Abdul, LM Romero-Rodríguez
Sustainability 18, s/p, 2020
622020
Kid influencer in Spain:Understanding the themes they address and preteens’ engagement with their YouTube channels
B Castillo-Abdul, LM Romero-Rodríguez, AM Larrea-Ayala
Heliyon 6 (S/N), e05056, 2020
512020
Influence and relationship between Branded Content and the social media consumer interactions of the luxury fashion brand Manolo Blahnik
B Castillo-Abdul, M Bonilla-del-Río, E Núñez Barriopedro
Publications 9 (10), s/p, 2021
442021
Comunicación para la motivación. Claves de la asertividad y del trabajo en equipo en las organizaciones
LM Romero-Rodríguez, B Castillo-Abdul
R. Ravina-Ripoll, LB Tobar Pesántez y E. Nuñez Barriopedro (Coords …, 2019
352019
Hola Followers! Content Analysis of YouTube Channels of Female Fashion Influencers in Spain and Ecuador
B Castillo-Abdul, LM Romero-Rodríguez, J Balseca
SAGE Open 11 (4), 21582440211056609, 2021
302021
Social media fostering happiness management: three luxury brands case study on Instagram
B Castillo-Abdul, A Pérez-Escoda, S Civila
Corporate Governance, 2021
302021
From the immediacy of the cybermedia to the need for slow journalism: Experiences from Ibero-america
LM Romero-Rodríguez, S Tejedor, B Castillo-Abdul
Journalism Practice, 2021
302021
Influencers With Intellectual Disability in Digital Society: An Opportunity to Advance in Social Inclusion
M Bonilla-del-Río, B Castillo-Abdul, R García-Ruiz, A Rodríguez-Martín
Media and Communication 10 (1), 2022
272022
Comportamiento del mercado digital respecto a la moda sostenible: Estudio de caso de influencers españolas
B Castillo-Abdul, LM Romero-Rodríguez, EL Gonzalez-Carrion
Revista Venezolana de Gerencia, 1559-1582, 2020
27*2020
Toward state-of-the-art on social marketing research in user-generated content (UGC) and influencers
LM Romero-Rodriguez, B Castillo-Abdul
Journal of Management Development 42 (6), 425-435, 2023
202023
Corporate social responsibility communication of male luxury fashion brands: analysis on Instagram, Facebook and TikTok
B Castillo-Abdul, E Ortega Fernandez, LM Romero-Rodriguez
Management Decision 62 (2), 471-491, 2024
182024
‘How to Botox’ on YouTube: Influence and Beauty Procedures in the Era of User-Generated Content
B Castillo-Abdul, D Jaramillo-Dent, LM Romero-Rodríguez
International Journal of Environmental Research and Public Health 18, 4359, 2021
182021
Comunicación para la efectividad laboral y el happiness management: Revisión crítico-analítica de la literatura
LM Romero-Rodríguez, B Castillo-Abdul, RR Ripoll
16*
Prosumidores emergentes: Redes sociales, alfabetización y creación de contenidos
B Castillo-Abdul, V García-Prieto
152021
Owned media, influencer marketing, and unofficial brand ambassadors: differences between narratives, types of prescribers, and effects on interactions on Instagram
JD Barquero-Cabrero, B Castillo-Abdul, JA Talamás-Carvajal, ...
Humanities and Social Sciences Communications 10 (301), 1-12, 2023
132023
El «efecto ventrílocuo» en las agencias internacionales de noticias. Revisión teórica e incidencia en las nuevas formas de desinformación
SC de Dios, BC Abdul, LMR Rodríguez
Vivat Academia, 22, 2021
112021
The Process of The Transfer of Hate Speech to Demonization and Social Polarization
LM Romero-Rodríguez, B Castillo-Abdul, P Cuesta-Valiño
Politics and Governance 11 (2), 2023
92023
YouTube videos for young children: An exploratory study
MC Caldeiro-Pedreira, P Renés, B Castillo-Abdul, I Aguaded
Digital Education Review, 32-43, 2022
82022
Fake news de humor y sátira y actitudes hacia la política: Análisis comparativo del realismo percibido y los sentimientos de eficacia, alineación y cinismo en estudiantes en …
LM Romero-Rodríguez, AL Valle Razo, B Castillo-Abdul
OBETS: Revista de Ciencias Sociales 16 (1), 465-480, 2021
82021
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20