Lectura, escritura y adquisición de conocimientos en Educación Secundaria y Educación Universitaria I Solé, M Mateos, M Miras, E Martín, N Castells, I Cuevas, M Gràcia Journal for the Study of Education and Development 28 (3), 329-347, 2005 | 202 | 2005 |
Integrating information: An analysis of the processes involved and the products generated in a written synthesis task I Solé, M Miras, N Castells, S Espino, M Minguela Written Communication 30 (1), 63-90, 2013 | 123 | 2013 |
Creencias sobre lectura y escritura, producción de síntesis escritas y resultados de aprendizaje M Miras, I Solé, N Castells Revista mexicana de investigación educativa 18 (57), 437-459, 2013 | 112 | 2013 |
Academic writing practices in Spanish universities M Castelló, M Mateos, N Castells Gómez, A Iñesta, I Cuevas, I Solé Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2012, vol. 10, num …, 2012 | 93 | 2012 |
Aprender mediante la lectura y la escritura:¿ existen diferencias en función del dominio disciplinar I Solé, N Castells Lectura y vida 25 (4), 6-17, 2004 | 77 | 2004 |
Aprender psicología a través de los textos I Solé, NC Gómez, MG García, SE Datsira Anuario de psicología/The UB Journal of psychology, 157-176, 2006 | 62 | 2006 |
Writing a synthesis from multiple sources as a learning activity M Mateos, I Solé, E Martín, I Cuevas, M Miras, N Castells Writing as a learning activity, 169-190, 2014 | 57 | 2014 |
La investigación sobre la enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial: revisión y clasificación N Castells Journal for the Study of Education and Development 32 (1), 33-48, 2009 | 40 | 2009 |
¿ Dónde se encuentra la innovación en las prácticas de evaluación innovadoras? I Solé, M Miras, N Castells Infancia y aprendizaje 26 (2), 217-233, 2003 | 32 | 2003 |
Emotional and motivational aspects of digital reading. JK Kaakinen, O Papp-Zipernovszky, E Werlen, N Castells, P Bergamin, ... In M. Barzillai, J. Thomson, S. Schroeder, & P. van den Broek (Eds …, 2018 | 30 | 2018 |
Exploring European writing cultures: Country reports on genres, writing practices and languages used in European higher education O Kruse, M Chitez, B Rodriguez, M Castelló, H Gruber, F Sofianou-Mullen, ... ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, 2016 | 27 | 2016 |
La evaluación de la lectura y la escritura mediante pruebas escritas en las etapas de Educación Primaria (6-12) y Secundaria (12-16) I Solé, M Miras, N Castells Lectura y Vida 21 (3), 6-15, 2000 | 25 | 2000 |
Improving questioning–answering strategies in learning from multiple complementary texts: An intervention study N Castells, M Minguela, I Solé, M Miras, E Nadal, G Rijlaarsdam Reading Research Quarterly 57 (3), 879-912, 2022 | 23 | 2022 |
Intervención en escritura de síntesis a partir de fuentes: Impacto de la comprensión E Nadal, M Miras, N Castells, SDL Paz Revista mexicana de investigación educativa 26 (88), 95-122, 2021 | 21 | 2021 |
L'aprenentatge de la lectura inicial: Una aproximació als coneixements dels infants ia les estratègies d'ensenyament N Castells Universitat de Barcelona, 2006 | 21 | 2006 |
Profiles of self-perceived competencies and conceptions of academic writing in university students/Perfiles de competencias y concepciones sobre la escritura académica en … N Castells, M Mateos, E Martín, I Solé, M Miras Culture and Education 27 (3), 569-593, 2015 | 19 | 2015 |
Change in classroom dialogicity to promote cultural literacy across educational levels M Garcia-Mila, A Miralda-Banda, J Luna, A Remesal, N Castells, ... Sustainability 13 (11), 6410, 2021 | 18 | 2021 |
Prácticas de redacción académica en las universidades españolas. M Castelló, M Mateos, N Castells, A Iñesta, I Cuevas, I Solé Electronic journal of research in educational psychology 10 (2), 2012 | 17 | 2012 |
Epistemological and reading beliefs profiles and their role in multiple text comprehension M Mateos, I Solé, E Martín, N Castells, I Cuevas, J Gonzalez Lamas Universidad de Almería, 2016 | 16* | 2016 |
Writing a synthesis versus reading: strategies involved and impact on comprehension N Castells, M Minguela, E Nadal Reading and Writing 36 (4), 849-880, 2023 | 15 | 2023 |