Follow
Gloria Luque Agulló
Title
Cited by
Cited by
Year
The role of the gramamar teaching: from communcative approaches to the common european framework of reference for languages
JL Rama, G Luque-Agulló
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas 7 (1), 179-192, 2012
852012
Current approaches and teaching methods
G Tejada Molina, ML Pérez Cañado, G Luque Agulló
TEFL in secondary education, 155-209, 2005
652005
Overcoming age-related differences
GL Agulló
ELT JOURNAL 60 (4), 365, 2006
502006
A competence-based constructivist tool for evaluation’
G Ramos Alvarez, MM & Luque Agulló
Cultura y Educación, 22 (3), 329-344, 2010
34*2010
De la Selectividad a la Prueba de Acceso a la Universidad: pasado, presente y un futuro no muy lejano
J García Laborda
Revista de Educación, 2012
302012
Cómo explotar textos para trabajar la lectura en el aula de lengua extranjera (inglés). Ejercicios para fomentar la creatividad y la imaginación
G Luque-Agulló
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2011
252011
Current approaches and teaching methods. Bilingual programmes
GT Molina, MLP Cañado, GL Agulló
TEFL in Secondary Education. Granada: Editorial Univesidad de Granada, 2005
252005
Mobile learning in the foreign language classroom
G Luque-Agulló, N Martos-Vallejo
Huarte de San Juan. Filología y didáctica de la lengua, 79-103, 2015
242015
El dominio de la lingüística aplicada
G Luque-Agulló
Revista Española de Lingüística Aplicada, 157-173, 2004
232004
Explicit instruction and implicit use of L2 learning strategies in higher secondary EFL course books
MC Bueno-Alastuey, G Luque-Agulló
International Journal of English Studies 15 (2), 17, 2015
212015
Competencias en lengua extranjera exigibles en la Prueba de Acceso a la Universidad: Una propuesta para la evaluación de los aspectos orales
MC Bueno-Alastuey, G Luque-Agulló
Revista de Educación 357, 81-104, 2012
142012
Aprendiendo inglés mediante historias
G Luque Agulló
Jaén: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Jaén. Marsh, D 1, 2000, 2001
122001
A tool to analyze oral competence development in EFL textbooks
MC Bueno-Alastuey, G Luque-Agulló
Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied …, 2015
112015
Analysis of Oral Skills Development in the Most Used English Language Textbooks in the Second year of Baccalaureate in Spain
G Luque-Agulló, MC Bueno-Alastuey
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2017
72017
'Reading'Films and'Watching'Literary Texts: 5 Lesson Plans for Advanced TEFL Students
G Luque-Agulló
Bells: Barcelona English language and literature studies 12, 2003
72003
BILINGÜISMO EN COMUNIDADES MONOLINGÜES Y ENSEÑANZA BASADA EN CONTENIDOS: MUCHAS PREGUNTAS Y ALGUNAS RESPUESTAS
G Luque-AGULLÓ
7*
Rendimiento de los estudiantes de primer curso de universidad en las tareas orales en la simulación de un examen de acceso a la Universidad Performance of first year university …
JG Laborda, GL Agulló, AI Muñoz, M Bakieva
Revista de educación nº 369. Julio-Septiembre 2015 369, 192109, 2015
52015
Setting the standards for the foreign language speaking tasks of the new baccalaureate general test
MC Bueno-Alastuey, J García-Laborda, AI Muñoz-Alcón, G Luque-Agullo
Theory and Practice in Language Studies 4 (9), 1763, 2014
52014
La psicolingüística al servicio de la didáctica de lenguas extranjeras: una justificación de las técnicas utilizadas en las destrezas orales
G Luque-Agulló
Studies in honour of Neil Mclaren: a man for all seasons, 77-92, 2008
42008
El discurso oral narrativo en el aprendizaje del idioma inglés en la enseñanza primaria [: implicaciones didácticas
G Luque-Agulló
Universidad de Jaén, 1998
41998
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20