Follow
María Burgos
María Burgos
Universidad de Granada
No verified email
Title
Cited by
Cited by
Year
Orthogonality preservers in C∗-algebras, JB∗-algebras and JB∗-triples
M Burgos, FJ Fernández-Polo, JJ Garcés, JM Moreno, AM Peralta
Journal of mathematical analysis and applications 348 (1), 220-233, 2008
1042008
The descent spectrum and perturbations
M Burgos, A Kaidi, M Mbekhta, M Oudghiri
Journal of Operator Theory, 259-271, 2006
662006
Online educational videos according to specific didactics: the case of mathematics/Los vídeos educativos en línea desde las didácticas específicas: el caso de las matemáticas
P Beltrán-Pellicer, B Giacomone, M Burgos
Culture and Education 30 (4), 633-662, 2018
622018
Significados pragmáticos y configuraciones ontosemióticas en el estudio de la proporcionalidad
JD Godino, P Beltrán-Pellicer, M Burgos, B Giacomone
Actas del Segundo Congreso International Virtual sobre el Enfoque …, 2017
622017
Análisis didáctico de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto de primaria con herramientas del enfoque ontosemiótico
M Burgos, MJ Castillo, P Beltrán-Pellicer, B Giacomone, JD Godino
Bolema: Boletim de Educação Matemática 34, 40-68, 2020
552020
Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach
JD Godino, M Burgos, MM Gea
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53 …, 2022
532022
Modelo ontosemiótico de referencia de la proporcionalidad. Implicaciones para la planificación curricular en primaria y secundaria
M Burgos, JD Godino
Avances de Investigación en Educación Matemática, 1-20, 2020
482020
La cuestión de la idoneidad de los vídeos educativos de matemáticas
M Burgos, P Beltrán-Pellicer, JD Godino
Revista Española de Pedagogía 78 (275), 27-50, 2020
442020
Ascent spectrum and essential ascent spectrum
O Fredj, M Burgos, M Oudghiri
Studia Mathematica 1 (187), 59-73, 2008
432008
Orthogonality preservers revisited
M Burgos, FJ Fernández-Polo, JJ Garcés, AM Peralta
Asian-European Journal of Mathematics 2 (03), 387-405, 2009
412009
Elaboración de una guía de análisis de libros de texto de matemáticas basada en la teoría de la idoneidad didáctica
MJC Céspedes, M Burgos, JD Godino
Educação e Pesquisa 48, e238787, 2022
392022
Assessing the epistemic analysis competence of prospective primary school teachers on proportionality tasks
M Burgos, JD Godino
International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2), 367-389, 2022
392022
Analysis of didactical trajectories in teaching and learning mathematics: overcoming extreme objectivist and constructivist positions
JD Godino, H Rivas, M Burgos, MR Wilhelmi
International Electronic Journal of Mathematics Education, 2019, Volume 14 …, 2019
372019
Conocimientos y competencia de futuros profesores de matemáticas en tareas de proporcionalidad
M Burgos, P Beltrán-Pellicer, B Giacomone, JD Godino
Educação e Pesquisa 44, e182013, 2018
372018
Local triple derivations on C*-algebras and JB*-triples
M Burgos, FJ Fernández-Polo, AM Peralta
Bulletin of the London Mathematical Society 46 (4), 709-724, 2014
322014
Una perspectiva ontosemiótica de los problemas y métodos de investigación en educación matemática
JD Godino, C Batanero, M Burgos, MM Gea
Revemop 3, e202107-e202107, 2021
302021
¿ Cómo enseñar las matemáticas y ciencias experimentales? Resolviendo el dilema entre transmisión e indagación
JD Godino, M Burgos
Revista Paradigma 41, 80-106, 2020
292020
von Neumann regularity and quadratic conorms in JB*-triples and C*-algebras
M Burgos, A El Kaidi, AM Campoy, AM Peralta, M Ramírez
Acta Mathematica Sinica, English Series 24 (2), 185-200, 2008
282008
Prospective primary school teachers’ competence for analysing the difficulties in solving proportionality problem
M Burgos, JD Godino
Mathematics Education Research Journal 34 (2), 269-291, 2022
262022
Automatic continuity of biorthogonality preservers between compact C-algebras and von Neumann algebras
M Burgos, JJ Garcés, AM Peralta
arXiv preprint arXiv:2402.00914, 2024
252024
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20