Orthogonality preservers in C∗-algebras, JB∗-algebras and JB∗-triples M Burgos, FJ Fernández-Polo, JJ Garcés, JM Moreno, AM Peralta
Journal of mathematical analysis and applications 348 (1), 220-233, 2008
103 2008 The descent spectrum and perturbations M Burgos, A Kaidi, M Mbekhta, M Oudghiri
Journal of Operator Theory, 259-271, 2006
66 2006 Online educational videos according to specific didactics: the case of mathematics/Los vídeos educativos en línea desde las didácticas específicas: el caso de las matemáticas P Beltrán-Pellicer, B Giacomone, M Burgos
Culture and Education 30 (4), 633-662, 2018
62 2018 Significados pragmáticos y configuraciones ontosemióticas en el estudio de la proporcionalidad JD Godino, P Beltrán-Pellicer, M Burgos, B Giacomone
Actas del Segundo Congreso International Virtual sobre el Enfoque …, 2017
61 2017 Análisis didáctico de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto de primaria con herramientas del enfoque ontosemiótico M Burgos, MJ Castillo, P Beltrán-Pellicer, B Giacomone, JD Godino
Bolema: Boletim de Educação Matemática 34, 40-68, 2020
53 2020 Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach JD Godino, M Burgos, MM Gea
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53 …, 2022
50 2022 Modelo ontosemiótico de referencia de la proporcionalidad. Implicaciones para la planificación curricular en primaria y secundaria M Burgos, JD Godino
Avances de Investigación en Educación Matemática, 1-20, 2020
46 2020 Ascent spectrum and essential ascent spectrum O Fredj, M Burgos, M Oudghiri
Studia Mathematica 1 (187), 59-73, 2008
43 2008 Orthogonality preservers revisited M Burgos, FJ Fernández-Polo, JJ Garcés, AM Peralta
Asian-European Journal of Mathematics 2 (03), 387-405, 2009
41 2009 La cuestión de la idoneidad de los vídeos educativos de matemáticas M Burgos, P Beltrán-Pellicer, JD Godino
Revista Española de Pedagogía 78 (275), 27-50, 2020
40 2020 Elaboración de una guía de análisis de libros de texto de matemáticas basada en la teoría de la idoneidad didáctica MJC Céspedes, M Burgos, JD Godino
Educação e Pesquisa 48, e238787, 2022
37 2022 Assessing the epistemic analysis competence of prospective primary school teachers on proportionality tasks M Burgos, JD Godino
International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2), 367-389, 2022
36 2022 Conocimientos y competencia de futuros profesores de matemáticas en tareas de proporcionalidad M Burgos, P Beltrán-Pellicer, B Giacomone, JD Godino
Educação e Pesquisa 44, e182013, 2018
36 2018 Analysis of didactical trajectories in teaching and learning mathematics: overcoming extreme objectivist and constructivist positions JD Godino, H Rivas, M Burgos, MR Wilhelmi
International Electronic Journal of Mathematics Education, 2019, Volume 14 …, 2019
32 2019 Una perspectiva ontosemiótica de los problemas y métodos de investigación en educación matemática JD Godino, C Batanero, M Burgos, MM Gea
Revemop 3, e202107-e202107, 2021
30 2021 Local triple derivations on C*-algebras and JB*-triples M Burgos, FJ Fernández-Polo, AM Peralta
Bulletin of the London Mathematical Society 46 (4), 709-724, 2014
30 2014 ¿ Cómo enseñar las matemáticas y ciencias experimentales? Resolviendo el dilema entre transmisión e indagación JD Godino, M Burgos
Revista Paradigma 41, 80-106, 2020
27 2020 von Neumann regularity and quadratic conorms in JB*-triples and C*-algebras M Burgos, A El Kaidi, AM Campoy, AM Peralta, M Ramírez
Acta Mathematica Sinica, English Series 24 (2), 185-200, 2008
27 2008 Prospective primary school teachers’ competence for analysing the difficulties in solving proportionality problem M Burgos, JD Godino
Mathematics Education Research Journal 34 (2), 269-291, 2022
26 2022 Automatic continuity of biorthogonality preservers between compact C -algebras and von Neumann algebras M Burgos, JJ Garcés, AM Peralta
arXiv preprint arXiv:2402.00914, 2024
25 2024