Mario Sánchez Aguilar
Mario Sánchez Aguilar
Programa de Matemática Educativa, CICATA Legaria, Instituto Politécnico Nacional, Mexico
Verified email at ipn.mx - Homepage
TitleCited byYear
A review of research trends in mathematics teacher education
M Sánchez
PNA 5 (4), 129-145, 2011
652011
Socioepistemología de la predicción
R Cantoral, J Molina, M Sánchez
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 18 (1), 463-468, 2005
532005
Blended learning, e-learning and mobile learning in mathematics education
MC Borba, P Askar, J Engelbrecht, G Gadanidis, S Llinares, SM Aguilar
ZDM Mathematics Education 48 (5), 589–610, 2016
422016
La matemática nunca deja de ser un juego: investigaciones sobre los efectos del uso de juegos en la enseñanza de las matemáticas
AG González Peralta, JG Molina Zavaleta, M Sánchez Aguilar
Educación matemática 26 (3), 109-133, 2014
292014
On the links between mathematics education and democracy: A literature review
MS Aguilar, JGM Zavaleta
Pythagoras. Special issue: Mathematics Education, Democracy and Development …, 2012
262012
Pensamiento y lenguaje variacional: una aplicación al estudio de la derivada
MS Aguilar, JGM Zavaleta
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 19, 739-744, 2006
18*2006
Orquestación documentacional: herramienta para la estructuración y el análisis del trabajo documentacional colectivo en línea
M Sánchez
Recherches en Didactique des Mathématiques 30 (3), 367-397, 2010
162010
Un estudio sobre interacciones y comunicación en educación matemática a distancia
M Sánchez, RM Farfán
(Unpublished master's thesis). Cinvestav, Mexico. Retrieved from http://j.mp …, 2003
11*2003
Teachers’ beliefs about the discipline of mathematics and the use of technology in the classroom
M Misfeldt, UT Jankvist, MS Aguilar
Mathematics Education 11 (2), 395-419, 2016
102016
EXPLORING HIGH-ACHIEVING STUDENTS’ IMAGES OF MATHEMATICIANS
MS Aguilar, A Rosas, JGM Zavaleta, A Romo-Vázquez
International Journal of Science and Mathematics Education 14 (3), 527–548, 2016
92016
Uso crítico de los índices y modelos matemáticos gubernamentales en el desarrollo de profesores en servicio
M Sánchez
Educación Matemática 21 (3), 163-172, 2009
82009
Dialogue among in-service teachers in an Internet-based mathematics education program
M Sánchez
The Professional Development of Mathematics Teachers. Experiences and …, 2011
72011
The role of mathematics in politics as an issue for mathematics teaching
M Sánchez, M Blomhøj
Philosophy of Mathematics Education Journal. Special Issue on Critical …, 2010
72010
Online mathematics teacher education: Main topics, theoretical approaches, techniques and changes in researchers’ work
E Flores, DI Escudero, MS Aguilar
Proceedings of the Joint Meeting of PME 38, 89-96, 2014
62014
¿Qué pueden obtener los profesores de matemáticas al estudiar matemática educativa?
M Sánchez
DIDAC, 4-8, 2011
62011
Aspectos numéricos y gráficos de la derivada de orden superior
R Cantoral, M Sánchez, JG Molina
Comité Latinoamericano de Matemática Educativa AC 20, 554-559, 2007
62007
Factores que favorecen la elección de las matemáticas como profesión entre mujeres estudiantes de la Universidad Veracruzana
L Carrasco Baltazar, M Sánchez Aguilar
Perfiles educativos 38 (151), 123-138, 2016
52016
Internet-based dialogue
M Sánchez
Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in …, 2010
4*2010
Internet-based dialogue: A basis for reflection in an in-service mathematics teacher education program
M Sánchez
Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in …, 2010
42010
Programa de matemática educativa en línea de CICATA-IPN
E Mariscal, A Rosas, M Sánchez
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa, Volumen 21, 517-526, 2008
42008
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20