Mario Sánchez Aguilar
Mario Sánchez Aguilar
Programa de Matemática Educativa, CICATA Legaria, Instituto Politécnico Nacional, Mexico
Verified email at ipn.mx - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Blended learning, e-learning and mobile learning in mathematics education
MC Borba, P Askar, J Engelbrecht, G Gadanidis, S Llinares, MS Aguilar
ZDM Mathematics Education 48 (5), 589–610, 2016
992016
A review of research trends in mathematics teacher education
M Sánchez
PNA 5 (4), 129-145, 2011
782011
Socioepistemología de la predicción
R Cantoral, J Molina, M Sánchez
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 18 (1), 463-468, 2005
662005
La matemática nunca deja de ser un juego: investigaciones sobre los efectos del uso de juegos en la enseñanza de las matemáticas
AG González Peralta, JG Molina Zavaleta, M Sánchez Aguilar
Educación matemática 26 (3), 109-133, 2014
482014
On the links between mathematics education and democracy: A literature review
MS Aguilar, JGM Zavaleta
Pythagoras. Special issue: Mathematics Education, Democracy and Development …, 2012
292012
Pensamiento y lenguaje variacional: una aplicación al estudio de la derivada
MS Aguilar, JGM Zavaleta
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 19, 739-744, 2006
23*2006
Exploring high-achieving students' images of mathematicians
MS Aguilar, A Rosas, JGM Zavaleta, A Romo-Vázquez
International Journal of Science and Mathematics Education 14 (3), 527–548, 2016
212016
Orquestación documentacional: herramienta para la estructuración y el análisis del trabajo documentacional colectivo en línea
M Sánchez
Recherches en Didactique des Mathématiques 30 (3), 367-397, 2010
182010
Teachers’ beliefs about the discipline of mathematics and the use of technology in the classroom
M Misfeldt, UT Jankvist, MS Aguilar
International Electronic Journal of Mathematics Education 11 (2), 395-419, 2016
162016
Un estudio sobre interacciones y comunicación en educación matemática a eistancia
M Sánchez, RM Farfán
Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 18, 687–692, 2005
11*2005
Digital Technology in Mathematics Education: Research over the Last Decade
MC Borba, P Askar, J Engelbrecht, G Gadanidis, S Llinares, MS Aguilar
Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education …, 2017
102017
Factores que favorecen la elección de las matemáticas como profesión entre mujeres estudiantes de la Universidad Veracruzana
L Carrasco Baltazar, M Sánchez Aguilar
Perfiles educativos 38 (151), 123-138, 2016
72016
Online mathematics teacher education: Main topics, theoretical approaches, techniques and changes in researchers’ work
E Flores, DI Escudero, MS Aguilar
Proceedings of the Joint Meeting of PME 38, 89-96, 2014
72014
The role of mathematics in politics as an issue for mathematics teaching
M Sánchez, M Blomhøj
Philosophy of Mathematics Education Journal. Special Issue on Critical …, 2010
72010
Uso crítico de los índices y modelos matemáticos gubernamentales en el desarrollo de profesores en servicio
M Sánchez
Educación Matemática 21 (3), 163-172, 2009
72009
Matemáticas para la formación de ciudadanos críticos
M Sánchez
La Jornada (Print Edition), 2007
72007
Matemáticas para la formación de ciudadanos críticos
M Sánchez Aguilar
La Jornada, 2007
7*2007
Factors motivating the choice of mathematics as a career among mexican female students
MS Aguilar, AR Vázquez, AR Mendoza, JGM Zavaleta, AC Alonso
Congress of European Research in Mathematics Education, 2013
62013
Web 2.0 y educación matemática: posibilidades y desafíos
MS Aguilar
Revista Iberoamericana de Educación 59 (3), 1-6, 2012
6*2012
Web 2.0 y educación matemática: posibilidades y desafíos
MS Aguilar
Revista Iberoamericana de Educación 59 (3), 1-6, 2012
6*2012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20