Seguir
MARGARITA ZAMBRANO
MARGARITA ZAMBRANO
PROFESOR AGREGADO I, UNIVERSIDAD DE LAS FUERZAS ARMADAS-ESPE
Dirección de correo verificada de espe.edu.ec
Título
Citado por
Citado por
Año
Playful and interactive environment-based augmented reality to stimulate learning of children
C Arcos, W Fuertes, C Villacís, M Zambrano, T Noboa, A Tacuri, H Aules, ...
2016 18th Mediterranean Electrotechnical Conference (MELECON), 1-6, 2016
222016
Design and implementation of complex systems using Mechatronics and Cyber-Physical Systems approaches
L Escobar, N Carvajal, J Naranjo, A Ibarra, C Villacís, M Zambrano, ...
2017 IEEE International Conference on Mechatronics and Automation (ICMA …, 2017
212017
Real-time flight simulator construction with a network for training pilots using mechatronics and cyber-physical system approaches
C Villacís, M Navarrete, I Rodriguez, F Romero, L Escobar, W Fuertes, ...
2017 IEEE International Conference on Power, Control, Signals and …, 2017
152017
Optimización del juego tres en raya con niveles de dificultad utilizando heurísticas de inteligencia artificial
CJ Villacís, WM Fuertes, CA Bustamante, ME Zambrano, EP Torres, ...
AtoZ: Novas Práticas em Informação e Conhecimento, 3 (2), 95-106, 2014
92014
Active learning of programming as a complex technology applying problem solving, programming case study and OnlineGDB Compiler
M Zambrano, C Villacís, D Alvarado, D Pérez, V Carvajal, J Guijarro, ...
2021 10th International Conference on Educational and Information Technology …, 2021
82021
On the development of strategic games based on a semiotic analysis: a case study of an optimized tic-tac-toe
C Villacís, W Fuertes, M Santillán, H Aules, A Tacuri, M Zambrano, ...
International Conference on Enterprise Information Systems 2, 425-432, 2016
62016
Serious 3D game over a cluster computing for situated learning of traffic signals
C Proaño, C Villacís, V Proaño, W Fuertes, M Almache, M Zambrano, ...
2019 IEEE/ACM 23rd International Symposium on Distributed Simulation and …, 2019
52019
Online course of reading-writing and multimedia application with virtual assistants for schools
M Zambrano, J Ruiz, C Villacís, D Pérez, V Carvajal, J Guijarro
2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI …, 2020
42020
Intelligent agents, voice and facial recognition applied in videogames in order to stimulate cognitive development of children—A case study of Tictactoe in 3D
W Fuertes, F Pilaluisa, M Zambrano, C Villacís, H Aules, T Toulkeridis
2017 Computing Conference, 1152-1159, 2017
42017
Producción de cursos en-línea basados en objetos de aprendizaje: una propuesta metodológica orientada a estudiantes de carreras técnicas
ME Zambrano, W Fuertes, D Pérez, C Villacís, E Pérez
AtoZ: novas práticas em informação e conhecimento 5 (2), 115-121, 2016
42016
DISEÑO Y DESARROLLO DE UN VIDEOJUEGO EDUCATIVO CON TÉCNICAS DE INTELIGENCIA ARTIFICIAL PARA ANDROID APLICANDO LA METODOLOGÍA OOHDM. CASO DE ESTUDIO: LABERINTO EN 3D
S González, M Zambrano, C Villacís, C Prócel, A Bustamante
GEEKS DECC-REPORTS 5 (1), 2014
22014
Production of on-line courses based on learning objects: a methodological proposal aimed at students of technical careers. Atoz-Novas Prat. Em Inf. E Conhecimento. 5, 115–121 …
ME Zambrano, WM Fuertes-Diaz, DD Perez-Herrera, CJ Villacis, ...
2
Active Learning of Programming as a Complex Subject Applying Problem-Based Learning for Computational Thinking Development Model (CTPBL) in High School
D Alvarado, M Zambrano, C Villacís, F Galárraga
Intelligent Sustainable Systems: Selected Papers of WorldS4 2022, Volume 1 …, 2023
12023
Puzzlemote Videojuego Controlado con el Mando de la Wii para Niños de 7 a 10 Años Utilizando OOHDM e Inteligencia Artificial
M Torres, W Fuertes, C Villacís, M Zambrano, P Prócel
Revista AtoZ: Novas Páticas om Informacao e Conhocimento Revista Electrónica …, 2013
12013
Computer Graphics of the Regular Polygons and their Applications
C Villacís, W Fuertes, M Zambrano, C Cabascango, E Cuichán, ...
KnE Engineering, 58-70, 2018
2018
On the development of strategic games based on a semiotic analysis: a case study of an optimized tic-tac-toe
HM Aules Centeno, C Villacís, W Fuertes, M Santillán, A Tacuri, ...
Roma: Science and Technology Publications, 2016
2016
AMBIENTES VIRTUALES DE APRENDIZAJE INTEGRANDO MOODLE CON SECOND LIFE A TRAVÉS DE LA PLATAFORMA AVATAR CLASSROOM PARA EL DISEÑO DE CURSOS EN LÍNEA
M Zambrano, W Fuentes, C Villacís, É Salguero, JP García, P Romero, ...
CONGRESO INTERNACIONAL DE TECNOLOGÍA EDUCATIVA CITE 2015, 37, 2015
2015
Prototipo de una Red Social utilizando Micro-formatos y Ontologías para Virtual Learning & Business Solutions
A Villamarin, M Zambrano, C Prócel
GEEKS DECC-REPORTS 4 (1), 2013
2013
Estrategias para la optimización del desempeño de equipos virtuales, aplicadas a proyectos de tecnología en Snacks América Latina
M Zambrano
UNIVERSIDAD CATÓLICA ANDRÉS BELLO, 2008
2008
IMPLEMENTACIÓN DEL SISTEMA DE GESTIÓN DEL APRENDIZAJE “MOODLE” UTILIZANDO LA METODOLOGÍA PACIE Y HERRAMIENTAS WEB 2. O
AV Carrera, DA Villarreal, M Zambrano, G Ñacato
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20