RAFAEL MOLINA CARMONA
RAFAEL MOLINA CARMONA
Verified email at dccia.ua.es
TitleCited byYear
Panorámica: serious games, gamification y mucho más
FJ Gallego-Durán, CJ Villagrá-Arnedo, R Satorre Cuerda, P Compañ, ...
Asociación de Enseñantes Universitarios de la Informática (AENUI), 2014
612014
El aprendizaje basado en proyectos como modelo docente. Experiencia interdisciplinar y herramientas groupware
J Reverte Bernabeu, AJ Gallego, R Molina-Carmona, R Satorre Cuerda
Thomson Paraninfo, 2007
532007
UNIVERSITIC 2017 Análisis de las TIC en las Universidades Españolas
F Llorens Largo, A Fernández Martínez, JR Canay Pazos, ...
38*2017
UNIVERSITIC 2016. Análisis de las TIC en las Universidades Españolas
J Gómez, T Jimenez, J Gumbau, F Llorens
Conferencia de Rectores de Las Universidades Españolas (CRUE). Madrid, España, 2016
382016
Gamification of the learning process: lessons learned
F Llorens-Largo, FJ Gallego-Durán, CJ Villagrá-Arnedo, ...
IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje 11 (4), 227-234, 2016
352016
Gamificación del proceso de aprendizaje: lecciones aprendidas
F Llorens Largo, FJ Gallego-Durán, CJ Villagrá-Arnedo, P Compañ, ...
IEEE Education Society (Capítulo Español), 2016
302016
Contour pocketing computation using mathematical morphology
R Molina-Carmona, A Jimeno, M Davia
The International Journal of Advanced Manufacturing Technology 36 (3-4), 334-342, 2008
182008
Morphological offset computing for contour pocketing
R Molina-Carmona, A Jimeno, R Rizo-Aldeguer
Journal of manufacturing science and engineering 129 (2), 400-406, 2007
182007
PLMan: towards a gamified learning system
C Villagrá-Arnedo, FJ Gallego-Durán, R Molina-Carmona, ...
International Conference on Learning and Collaboration Technologies, 82-93, 2016
172016
Can Moodle be used for structural gamification?
H Pastor Pina, R Satorre Cuerda, R Molina-Carmona, FJ Gallego-Durán, ...
International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015
162015
Improving the expressiveness of black-box models for predicting student performance
CJ Villagrá-Arnedo, FJ Gallego-Durán, F Llorens-Largo, ...
Computers in Human Behavior 72, 621-631, 2017
152017
Enseñando a programar: un camino directo para desarrollar el pensamiento computacional
P Compañ-Rosique, R Satorre-Cuerda, F Llorens-Largo, ...
Revista de Educación a Distancia, 2015
142015
ABPgame+: siete asignaturas, un proyecto
CJ Villagrá, FJ Gallego, R Molina, F Llorens
Actas de las XX Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática …, 2014
14*2014
LudifyME: An Adaptive Learning Model Based on Gamification
F Llorens-Largo, CJ Villagrá-Arnedo, FJ Gallego-Durán, ...
Formative Assessment, Learning Data Analytics and Gamification, 245-269, 2016
132016
Predicting academic performance from behavioural and learning data
CJ Villagrá-Arnedo, FJ Gallego-Durán, P Compañ, F Llorens Largo, ...
WIT Press, 2016
132016
Dirección estratégica de la asignatura Dirección Estratégica de las Tecnologías de la Información
F Llorens Largo, R Molina-Carmona, R Satorre Cuerda, P Compañ
Asociación de Enseñantes Universitarios de la Informática (AENUI), 2015
112015
Mathematical morphology for design and manufacturing
A Jimeno-Morenilla, R Molina-Carmona, JL Sanchez-Romero
Mathematical and Computer Modelling 54 (7-8), 1753-1759, 2011
112011
ABPgame+ o cómo hacer del último curso de Ingeniería una primera experiencia profesional
CJ Villagrá-Arnedo, FJ Gallego-Durán, R Molina-Carmona, ...
Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad, 2014
92014
Measuring the difficulty of activities for adaptive learning
FJ Gallego-Durán, R Molina-Carmona, F Llorens-Largo
Universal Access in the Information Society 17 (2), 335-348, 2018
72018
Virtual reality learning activities for multimedia students to enhance spatial ability
R Molina-Carmona, M Pertegal-Felices, A Jimeno-Morenilla, ...
Sustainability 10 (4), 1074, 2018
72018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20