Seguir
Victor A. Sanchez Azanza
Victor A. Sanchez Azanza
Dirección de correo verificada de uib.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Is bilingualism losing its advantage? A bibliometric approach
VA Sanchez-Azanza, R López-Penadés, L Buil-Legaz, ...
PloS one 12 (4), e0176151, 2017
442017
Academic outcomes in bilingual children with developmental language disorder: a longitudinal study
E Aguilar-Mediavilla, L Buil-Legaz, R López-Penadés, ...
Frontiers in psychology 10, 531, 2019
412019
Behavioral, emotional and school adjustment in adolescents with and without developmental language disorder (DLD) is related to family involvement
M Valera-Pozo, D Adrover-Roig, JA Pérez-Castelló, VA Sanchez-Azanza, ...
International journal of environmental research and public health 17 (6), 1949, 2020
362020
Latent variable evidence on the interplay between language switching frequency and executive control in Spanish-Catalan bilinguals
VA Sanchez-Azanza, R López-Penadés, E Aguilar-Mediavilla, ...
International Journal of Bilingualism 24 (5-6), 912-930, 2020
122020
The effects of a physical activity intervention based on a fatness and fitness smartphone app for University students
A Muntaner-Mas, VA Sanchez-Azanza, FB Ortega, J Vidal-Conti, ...
Health informatics journal 27 (1), 1460458220987275, 2021
112021
Associations between self, peer, and teacher reports of victimization and social skills in school in children with language disorders
I Sureda-Garcia, M Valera-Pozo, V Sanchez-Azanza, D Adrover-Roig, ...
Frontiers in psychology 12, 718110, 2021
102021
Intervención en el control inhibitorio en niños con y sin trastorno de lenguaje dentro del aula
EMA Mediavilla, JLG Moreno, VAS Azanza, DA Roig, MV Pozo
Revista de Investigación en logopedia 11 (1), 115-128, 2021
102021
California bullying victimization scale-retrospective (Cbvs-r): Validation of the Spanish adaptation
À Esteller Cano, L Buil Legaz, JA Pérez Castelló, R López Penadés, ...
Psicothema, 2021
92021
Associations of natural language switching with executive control in early bilinguals
R López-Penadés, VA Sanchez-Azanza, E Aguilar-Mediavilla, ...
Bilingualism: Language and cognition 23 (5), 1008-1019, 2020
62020
More similitudes than differences between bilinguals and monolinguals on speeded and demand-varying executive tasks
VA Sanchez-Azanza, R López-Penadés, D Adrover-Roig
Language, Cognition and Neuroscience 35 (8), 992-1009, 2020
52020
Speech profiles of Spanish-Catalan children with developmental language disorder
E Aguilar-Mediavilla, L Buil-Legaz, VA Sanchez-Azanza
Clinical Linguistics & Phonetics 34 (1-2), 110-130, 2020
22020
Trait anxiety slows speed of processing but does not affect specific components of executive control
D Adrover-Roig, V Sanchez-Azanza, L Buil-Legaz, R López-Penadés, ...
Acta Psychologica 238, 103973, 2023
12023
Efectos agudos de los descansos activos sobre la atención selectiva en escolares Acute effects of active breaks on selective attention in schoolchildren
J Gelabert, V Sánchez-Azanza, P Palou, A Muntaner-Mas
Revista de Psicología del Deporte (Journal of Sport Psychology) 32 (2), 277-286, 2023
2023
Flipped classroom pos-COVID-19 para alumnado universitario
L Buil-Legaz, E Aguilar-Mediavilla, M Valera-Pozo, VA Sanchez-Azanza
Octaedro, 2022
2022
Proyecto de aprendizaje-servicio para la detección precoz de las dificultades de lenguaje
LB Legaz, MV Pozo, VAS Azanza, EMA Mediavilla
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas. Volumen I, 271, 2022
2022
Aplicación de un proyecto semipresencial de clase invertida en el Grado en Educación Primaria
L Buil-Legaz, E Aguilar-Mediavilla, M Valera-Pozo, V Sánchez-Azanza
Instituto Universitario de Ciencias de la Educación (IUCE), 2021
2021
Aplicación de un proyecto semipresencial de clase invertida en el Grado en Educación Primaria
EMA Mediavilla, LB Legaz, VAS Azanza, MV Pozo
Retos de la educación post-pandemia: Libro de actas: II Conferencia …, 2021
2021
Atypical language development in Romance languages
E Aguilar-Mediavilla, L Buil-Legaz, R López-Penadés, ...
John Benjamins Publishing Company, 2019
2019
Introduction to atypical language development in romance languages
E Aguilar-Mediavilla, L Buil-Legaz, R López-Penadés, ...
Atypical Language Development in Romance Languages, 1, 2019
2019
Trastorns secundaris, setembre 2018
E Aguilar Mediavilla, A Igualada Pérez, D Adrover Roig, T Agut Quijano, ...
Universitat Oberta de Catalunya (UOC), 2018
2018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20