Follow
Delfín Ortega-Sánchez
Title
Cited by
Cited by
Year
Una mirada al pasado y un proyecto de futuro: investigación e innovación en Didáctica de las Ciencias Sociales
J Pagès, A Santisteban
Universitat Autònoma de Barcelona-AUPDCS, 2014
191*2014
Digital Literacy of Teachers in Training: Moving from ICTs (Information and Communication Technologies) to LKTs (Learning and Knowledge Technologies)
IM Gómez, M Ruiz, D Ortega-Sánchez
Educ. Sci. 9 (4), 274, 2019
1152019
Género y formación del profesorado: análisis de las Guías Docentes del área de Didáctica de las Ciencias Sociales
D Ortega-Sánchez, J Pagès Blanch
Contextos Educativos. Revista de Educación, 53-66, 2018
982018
Massive Open Online Courses in the Initial Training of Social Science Teachers: Experiences, Methodological Conceptions, and Technological Use for Sustainable Development
D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros
Sustainability 11 (3), 578, 2019
852019
Las WebQuests y los MOOCs en la enseñanza de las Ciencias Sociales y la formación del profesorado de Educación Primaria
D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado 20 (2 …, 2017
752017
La enseñanza de las Ciencias Sociales, las TIC y el tratamiento de la información y competencia digital (TICD) en el Grado de Maestro/a de Educación Primaria de las …
D Ortega-Sánchez
Enseñanza de las Ciencias sociales. Revista de Investigación, 121-134, 2015
74*2015
Self-perception and training perceptions on teacher digital competence (TDC) in Spanish and French university students
D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros, M Trestini, C Pérez-González
Multimodal Technologies and Interaction 4 (4), 74, 2020
612020
Literacidad crítica, invisibilidad social y género en la formación del profesorado de Educación Primaria
D Ortega-Sánchez, J Pagès Blanch
REIDICS. Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales, 102-117, 2017
542017
Gamification, social problems, and gender in the teaching of social sciences: Representations and discourse of trainee teachers
D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros
PLoS ONE 14 (6), e0218869, 2019
492019
Music as a factor associated with emotional self-regulation: a study on its relationship to age during COVID-19 lockdown in Spain
JC Martín, D Ortega-Sánchez, IN Miguel, GMG Martín
Heliyon 7 (2), 2021
472021
Hate speech, emotions, and gender identities: A study of social narratives on Twitter with trainee teachers
D Ortega-Sánchez, JP Blanch, JI Quintana, ES Cal, ...
International journal of environmental research and public health 18 (8), 4055, 2021
422021
MOOCs and NOOCs in the training of future Geography and History teachers: A comparative cross-sectional study based on the TPACK Model
D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros
IEEE Access, 10.1109/access.2019.2963314, 2020
412020
Las mujeres en la enseñanza de la Historia y de las Ciencias Sociales. Estudio de caso en formación inicial de maestros y maestras de Educación Primaria
D Ortega-Sánchez
Universitat Autònoma de Barcelona / Pagès Blanch, Joan (Director), 2017
41*2017
Conceptualización y reflexión sobre el género y la diversidad sexual. Hacia un modelo coeducativo por y para la diversidad
D Heras-Sevilla, D Ortega-Sánchez, M Rubia-Avi
Perfiles Educativos 43 (173), 148-165, 2021
362021
Socio-Environmental Problematic, End-Purposes, and Strategies Relating to Education for Sustainable Development (ESD) through the Perspectives of Spanish Secondary Education …
D Ortega-Sánchez, A Alonso-Centeno, M Corbí
Sustainability 12, 5551, 10.3390/su12145551, 2020
362020
The End-Purpose of Teaching History and the Curricular Inclusion of Social Problems from the Perspective of Primary Education Trainee Teachers
D Ortega-Sánchez, J Pagès
Soc. Sci. 9 (2), 10.3390/socsci9020009, 2020
362020
Didactics of Historical-Cultural Heritage QR Codes and the TPACK Model: An Analytic Revision of Three Classroom Experiences in Spanish Higher Education Contexts
D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros
Education Sciences 9 (2), 117, 2019
332019
Educación para el Bien Común. Hacia una práctica crítica, inclusiva y comprometida socialmente
EJ Díez, JR Rodríguez, Dirs.
Barcelona: Octaedro, 2020
31*2020
Anger Rumination and mindfulness: Mediating effects on forgiveness
R de la Fuente-Anuncibay, Á González-Barbadillo, D Ortega-Sánchez, ...
International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (5), 2668, 2021
302021
Evaluation of Sexist and Prejudiced Attitudes Toward Homosexuality in Spanish Future Teachers: Analysis of Related Variables
D Heras-Sevilla, D Ortega-Sánchez
Front. Psychol. 11, 10.3389/fpsyg.2020.572553, 2020
292020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20