Una mirada al pasado y un proyecto de futuro: investigación e innovación en Didáctica de las Ciencias Sociales J Pagès, A Santisteban Universitat Autònoma de Barcelona-AUPDCS, 2014 | 191* | 2014 |
Digital Literacy of Teachers in Training: Moving from ICTs (Information and Communication Technologies) to LKTs (Learning and Knowledge Technologies) IM Gómez, M Ruiz, D Ortega-Sánchez Educ. Sci. 9 (4), 274, 2019 | 115 | 2019 |
Género y formación del profesorado: análisis de las Guías Docentes del área de Didáctica de las Ciencias Sociales D Ortega-Sánchez, J Pagès Blanch Contextos Educativos. Revista de Educación, 53-66, 2018 | 98 | 2018 |
Massive Open Online Courses in the Initial Training of Social Science Teachers: Experiences, Methodological Conceptions, and Technological Use for Sustainable Development D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros Sustainability 11 (3), 578, 2019 | 85 | 2019 |
Las WebQuests y los MOOCs en la enseñanza de las Ciencias Sociales y la formación del profesorado de Educación Primaria D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado 20 (2 …, 2017 | 75 | 2017 |
La enseñanza de las Ciencias Sociales, las TIC y el tratamiento de la información y competencia digital (TICD) en el Grado de Maestro/a de Educación Primaria de las … D Ortega-Sánchez Enseñanza de las Ciencias sociales. Revista de Investigación, 121-134, 2015 | 74* | 2015 |
Self-perception and training perceptions on teacher digital competence (TDC) in Spanish and French university students D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros, M Trestini, C Pérez-González Multimodal Technologies and Interaction 4 (4), 74, 2020 | 61 | 2020 |
Literacidad crítica, invisibilidad social y género en la formación del profesorado de Educación Primaria D Ortega-Sánchez, J Pagès Blanch REIDICS. Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales, 102-117, 2017 | 54 | 2017 |
Gamification, social problems, and gender in the teaching of social sciences: Representations and discourse of trainee teachers D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros PLoS ONE 14 (6), e0218869, 2019 | 49 | 2019 |
Music as a factor associated with emotional self-regulation: a study on its relationship to age during COVID-19 lockdown in Spain JC Martín, D Ortega-Sánchez, IN Miguel, GMG Martín Heliyon 7 (2), 2021 | 47 | 2021 |
Hate speech, emotions, and gender identities: A study of social narratives on Twitter with trainee teachers D Ortega-Sánchez, JP Blanch, JI Quintana, ES Cal, ... International journal of environmental research and public health 18 (8), 4055, 2021 | 42 | 2021 |
MOOCs and NOOCs in the training of future Geography and History teachers: A comparative cross-sectional study based on the TPACK Model D Ortega-Sánchez, IM Gómez-Trigueros IEEE Access, 10.1109/access.2019.2963314, 2020 | 41 | 2020 |
Las mujeres en la enseñanza de la Historia y de las Ciencias Sociales. Estudio de caso en formación inicial de maestros y maestras de Educación Primaria D Ortega-Sánchez Universitat Autònoma de Barcelona / Pagès Blanch, Joan (Director), 2017 | 41* | 2017 |
Conceptualización y reflexión sobre el género y la diversidad sexual. Hacia un modelo coeducativo por y para la diversidad D Heras-Sevilla, D Ortega-Sánchez, M Rubia-Avi Perfiles Educativos 43 (173), 148-165, 2021 | 36 | 2021 |
Socio-Environmental Problematic, End-Purposes, and Strategies Relating to Education for Sustainable Development (ESD) through the Perspectives of Spanish Secondary Education … D Ortega-Sánchez, A Alonso-Centeno, M Corbí Sustainability 12, 5551, 10.3390/su12145551, 2020 | 36 | 2020 |
The End-Purpose of Teaching History and the Curricular Inclusion of Social Problems from the Perspective of Primary Education Trainee Teachers D Ortega-Sánchez, J Pagès Soc. Sci. 9 (2), 10.3390/socsci9020009, 2020 | 36 | 2020 |
Didactics of Historical-Cultural Heritage QR Codes and the TPACK Model: An Analytic Revision of Three Classroom Experiences in Spanish Higher Education Contexts D Ortega-Sánchez, IM Gómez Trigueros Education Sciences 9 (2), 117, 2019 | 33 | 2019 |
Educación para el Bien Común. Hacia una práctica crítica, inclusiva y comprometida socialmente EJ Díez, JR Rodríguez, Dirs. Barcelona: Octaedro, 2020 | 31* | 2020 |
Anger Rumination and mindfulness: Mediating effects on forgiveness R de la Fuente-Anuncibay, Á González-Barbadillo, D Ortega-Sánchez, ... International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (5), 2668, 2021 | 30 | 2021 |
Evaluation of Sexist and Prejudiced Attitudes Toward Homosexuality in Spanish Future Teachers: Analysis of Related Variables D Heras-Sevilla, D Ortega-Sánchez Front. Psychol. 11, 10.3389/fpsyg.2020.572553, 2020 | 29 | 2020 |