Darinka del Carmen Ramírez Hernández
Darinka del Carmen Ramírez Hernández
Dirección de correo verificada de itesm.mx - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Inverted learning environments with technology, innovation and flexibility: Student experiences and meanings
MS Ramírez-Montoya, DCR Hernández
Journal of Information Technology Research (JITR) 9 (1), 18-33, 2016
502016
Innovative education in MOOC for sustainability: Learnings and motivations
J Carrera, D Ramírez-Hernández
Sustainability 10 (9), 2990, 2018
202018
Promoción de una cultura de innovación en instituciones educativas
MS Ramírez Montoya, DC Ramírez Hernández, R Rodríguez Gallegos
Sintesis, 2017
92017
Infecciones respiratorias agudas en una poblacion infantil semi-rural.
R Dario Pimentel, DD Ramirez, V Ventura, R Santana, A Méndez
Arch. domin. pediatr, 19-21, 1983
81983
Novel use of a remote laboratory for active learning in class
D Ramírez, MS Ramírez, T Marrero
Chemical Engineering Education 50 (2), 141-148, 2016
72016
Systematic mapping study 2012-2017: quality and effectiveness measurement in MOOC
R Quiliano-Terreros, D Ramirez-Hernandez, P Barniol
Turkish Online Journal of Distance Education 20 (1), 223-247, 2019
52019
Impacto de prácticas docentes y rendimiento académico en el aprendizaje invertido
JED Portela, AM Navarro, DCR Hernández
Revista de Investigación Educativa del Tecnológico de Monterrey 7 (14), 50-55, 2017
52017
Applied competences for students by using m-learning devices in higher education: Knowledge, skills, and attitudes
JA Herrera-Bernal, D del Carmen Ramírez-Hernández, ...
Mobile Devices in Education: Breakthroughs in Research and Practice, 44-67, 2020
42020
Organic chemistry basic concepts teaching in students of large groups at Higher Education and Web 2.0 tools
RM Romero, LO Vidal Espinosa, D Ramírez Hernández
Actualidades Investigativas en Educación 19 (1), 281-313, 2019
32019
Instructional & technological design for technologically mediated learning milieus, an answer for open technological integration of online lab in today´ s STEM classroom. A …
N Assaf, P Salinas, D Ramírez
EDULEARN18 Proceedings, 9211-9211, 2018
32018
Active learning in engineering: examples at Tecnológico de Monterrey in México
D Ramírez-Hernández, N Leon-Rovira
Research and practice of active learning in Engineering Education, 56-62, 2005
32005
Improving understanding and motivation in learning transient state by using a remote lab
D Ramírez-Hernández, A Montesinos-Castellanos
The International journal of engineering education 33 (2), 847-854, 2017
22017
Manisfestación de la identidad organizacional en El aprendizaje organizacional: El caso de uma institución educativa de nível superior
CCT ARCADIA
X Congreso Nacional de Investigación Educativa. Veracruz-MX, 2009
22009
Effective Completion Rate Design for MOOCs of the Binational Laboratory for Intelligent Energy Sustainability Management and Technological Training
N Assaf, D Ramírez-Hernández, L Glasserman
12018
Laboratorio de innovación para la sustentabilidad energética: el caso Openergy Lab
JA Yañez Figueroa, MS Ramírez Montoya, D Ramírez Hernández
NARCEA SA de Ediciones, 2018
12018
Aprendizaje organizacional desde la perspectiva de la identidad organizacional: el caso de una institución educativa de nivel superior
CC Torres Arcadia
Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, 2007
12007
Experiencias en el desarrollo e implementación de MOOC de energía y presentación del libro de energía
MS Ramirez-Montoya, SA González del Bosque, SC Farías Gaytán, ...
https://repositorio. itesm. mx/handle/11285/628013, 0
1
Open, interdisciplinary and collaborative educational innovation to train in energy sustainability through MOOC: perception of competency development
L Cachay-Huamán, D Ramírez-Hernández
International Journal on Interactive Design and Manufacturing (IJIDeM) 13 (4 …, 2019
2019
Effective completion rate design for MOOCS of the Binational Laboratory project for smart Energy Sustainability Management and Technological Training
N Assaf, D Ramírez, L Glasserman
Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning …, 2018
2018
Innovación y sustentabilidad energética. Formación con MOOCs e investigación educativa
G Riofrio-Calderón, JL López-Salinas, D Ramírez-Hernández
https://repositorio. itesm. mx/handle/11285/628013, 2017
2017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20