Seguir
Laura V. Sánchez-Vincitore (ORCID: 0000-0002-6343-1217)
Laura V. Sánchez-Vincitore (ORCID: 0000-0002-6343-1217)
Universidad Iberoamericana (RoR:004xzjm20)
Dirección de correo verificada de prof.unibe.edu.do - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Neuropsychological test performance of Spanish speakers: Is performance different across different Spanish-speaking subgroups?
A Buré-Reyes, N Hidalgo-Ruzzante, R Vilar-López, J Gontier, L Sánchez, ...
Journal of clinical and experimental neuropsychology 35 (4), 404-412, 2013
632013
Estrategias de afrontamiento: Efectos en el bienestar psicológico de universitarios durante la pandemia del COVID-19
I Bello-Castillo, AL Martínez Camilo, PM Peterson Elías, ...
Ciencia y Sociedad, 2022
202022
Baseline report of USAID-Leer
A Mencía-Ripley, LV Sánchez-Vincitore, LE Garrido, ...
Santo Domingo: USAID, 2016
16*2016
Word-related N170 responses to implicit and explicit reading tasks in neoliterate adults
LV Sánchez-Vincitore, T Avery, K Froud
International Journal of Behavioral Development 42 (3), 321-332, 2018
152018
Creación de una colección de libros decodificables para la práctica lectora inicial en el idioma español
LVS Vincitore
Ciencia y educación 2 (1), 63-72, 2018
122018
Informe diagnóstico sobre la educación superior y la ciencia post COVID-19 en Iberoamérica: perspectivas y desafíos de futuro 2022
M Marquina, M Álvarez, N Fernández Lamarra, P García, ...
Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la …, 2022
8*2022
Psychological responses to the COVID-19 outbreak are related to trust in public institutions: Implications for management of emerging infectious diseases
A Mencía-Ripley, R Paulino-Ramírez, L Féliz-Matos, CB Ruiz-Matuk, ...
InterAmerican Journal of Medicine and Health 4, 2021
82021
The role of sociodemographic and psychosocial variables in early childhood development: A secondary data analysis of the 2014 and 2019 Multiple Indicator Cluster Surveys in the …
LV Sánchez-Vincitore, A Castro
PLOS Global Public Health 2 (7), e0000465, 2022
62022
Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto Leer
A Mencía-Ripley, C Ruiz-Matuk, LV Sánchez-Vincitore
Ciencia y Educación 1 (1), 71-80, 2017
6*2017
Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras de estudiantes de primaria: Proyecto USAID Leer
LV Sánchez-Vincitore, A Mencía-Ripley, C Veras, S Molina, M Cabrera, ...
RECIE. Revista Caribeña de Investigación Educativa 4 (2), 78-95, 2020
52020
Validation of the Malawi Developmental Assessment Tool for children in the Dominican Republic: Preliminary results
LV Sánchez-Vincitore, P Schaettle, A Castro
Plos one 14 (8), e0221162, 2019
52019
Effects of an electronic game on early literacy skills
LV Sánchez-Vincitore, AH Cross
Psicologia Escolar e Educacional 25, 2021
32021
Reading comprehension precursors: Evidence of the simple view of reading in a transparent orthography
LV Sánchez-Vincitore, C Veras, A Mencía-Ripley, CB Ruiz-Matuk, ...
Frontiers in Education 7, 914414, 2022
22022
Report of the end of second grade reading test of the USAID-Leer Project
LV Sánchez-Vincitore, LE Garrido, JA Aguasvivas-Manzano, ...
Santo Domingo: Universidad Iberoamericana (UNIBE); United States Agency for …, 2016
22016
N170 visual word specialization on implicit and explicit reading tasks in Spanish speaking adult neoliterates
LV Sánchez
Columbia University, 2014
22014
Neuropsychological test performance of Spanish speakers: Is performance similar across subgroups?
A Bure, JJ Gontier, L Sanchez, AE Puente
CLINICAL NEUROPSYCHOLOGIST 21 (4), 694-694, 2007
22007
Creación del Sistema de Medición de Desarrollo Infantil Dominicano (SIMEDID)
MA Alonso, ME Valdez, A Jiménez, LVS Vincitore
Ciencia y Educación 6 (3), 71-77, 2022
12022
End of Second Grade Reading Assessment of USAID’s Read Project: Academic Year 2016-2017
LV Sánchez-Vincitore, LE Garrido, LA Martínez, A Mencía-Ripley
Santo Domingo: Universidad Iberoamericana (UNIBE); United States Agency for …, 2017
12017
The development of decodable texts for Dominican children living in marginalized communities: Preliminary findings
L Sánchez-Vincitore
Comparative and International Education Society, 2017
12017
Validation of the Dominican system for measuring early childhood development
LV Sánchez-Vincitore, CB Ruiz-Matuk, D Cubilla-Bonnetier
F1000 Research, 2024
2024
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20